• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM

Bajs! Hektor har nu streptockocker i halsen och vägrar att äta sitt penicillin. Jag blir så frustrerad över att de smaksätter Kåvepeninen så äckligt och att man inte verkar kunna välja icke-smaksatt, eller tabletter att krossa i något han gillar. Han dricker inte saft, juice eller såna saker, gillar inte glass eller fruktyoghurt så jag vet verkligen inte vad jag ska smyga ner den äckliga dosen i ...

Positiv nyhet dock: vi ska få en liten affär med jättefina kläder i huset! Gillar dem skarpt och kan knappt vänta tills de öppnar i november ...

• Parnassia

God dag i tråden!

Ville bara bidra med dagens garv!

Men vet inte hur man gör för att infoga bilder här. Så snälla gå in i mitt galleri och ta en titt på seriestrippen, alla ni tekniknördar.

• melondoft

Parnassia: *garvar gott* Ja den var faktiskt riktigt bra. ;) Fast här hemma kör vi än så länge med "nej" och "ajj ajj" :P

• Tinga

Parnassia -

AM - tyvärr inga bra tips; vi körde den hårda vägen här och mer eller mindre hällde ner penicillinet i Puffs hals när han hade öroninflammation i våras.

• melondoft

AM - funkar det inte att blanda i lite välling eller nåt då?? Bara göra en liiiten välling så att han får i sig allt?

• fru AM

Tack för tips men det smakar så starkt - han kräktes upp hela första dosen. Håller på och lusläser FASS efter andra preparat. Kommer bli doktor på kuppen

• MSW
    Parnassia skrev 2010-09-27 12:21:35 följande:
    God dag i tråden! Ville bara bidra med dagens garv!   Men vet inte hur man gör för att infoga bilder här. Så snälla gå in i mitt galleri och ta en titt på seriestrippen, alla ni tekniknördar.
  • muggles

AM: låter skitjobbigt med penicillinet! Hur går det annars på dagis för Hektor? Har han börjat gå än? Gråter han fortfarande vid lämning?

• MSW

AM: Så trist att ni är sjuka!! Hoppas att det ger med sig snart! Och att du få i Hektor medicinen!

Roligt med ny affär i huset!!

Nu har jag faktiskt varit duktig idag! Har egentligen bara en punkt kvar på listan! Och det är att ringa handledaren för praktiken, och det har jag rent tekniskt också redan gjort, men fick inget svar!

Men nu ska jag försöka ringa igen, sen ska jag gå och se om A möjligen vill följa med hem, eller om vi ska tillbringa eftermiddagen hos mormor..

• muggles
    Tinga skrev 2010-09-27 09:27:08 följande:
    Muggles - vilken sund inställning du verkar ha till din graviditet.
    Fast det kommer inte helt gratis Jag kämpar lite men det går ganska bra! Det finns ju så mkt att oroa sig för: MF/MA, dåliga KUB-siffror, MF pga FVP, ... Jag får ta det om och när jag kommer dit. Just nu har jag delmålet att klara v7 så jag får ett VUL, sen får vi se.
Svar på tråden Livets toppar och dalar