• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • MSW

Godmorgon!

Nu har jag skickat iväg sonen med mormor och ska således sätta igång och beta av uppgifterna (den ena värre än den andra känns det som)... Har sju punkter på "att göra listan".. Fast några av dem borde inte ta så långt tid att fixa iaf...

Jag känner mig varken mer eller mindre hängig idag, så vi får väl se hur det utvecklas.. Däremot var A jätte snorig och hostig i natt och han kändes dessutom varm, men tog inte febern, och idag verkade han vara ungefär som vanligt (förutom snor och hosta...)

Dags att sätta igång och göra något vettigt!

• muggles

Piggelin: var det du som var den där tjejen som gick vilse som boken handlar om?

Jag satt på morgonfikat här på jobbet nyss och bara myste "jag är gravid" fast ingen annan vet om det Jag tänker nog njuta i fulla drag nu, man vet ju inte hur länge det varar. Och skiter det sig så har jag iaf njutit så av det så länge det varade.

• Lapinette

mugglan - helt rätt och så jäkla underbart!

• muggles

Lappis: förstår att det blir många tankar men jag tänker att det ändå är skönt att ni kommit så långt i er process, för nu vet du ju att du verkligen ska bli mamma! Vad kul att du förhoppningsvis kan dra barnvagn med en kompis också

• Tinga

Hattis - usch vad jobbigt med illamåendet, men man får väl försöka se det som ett "förlängt gravidillamående", för förhoppningsvis ska ju det här leda till en graviditet. Kram på dig!

Snorkis - så trevligt att se dig här. Det måste verkligen kännas tufft att gå tillbaka till jobbet, samtidigt som det kanske, efter ett tag iallafall, kan hjälpa till att skingra tankarna lite. Att du gråter tror jag bara är bra; dina kollegor skulle säkert snarare tycka att du vore konstig om du inte grät, snarare än om du faktiskt gråter. Mina varmaste kramar!

Piggelin - trevlig med en bakbok. De senaste veckorna har jag haft riktigt bakdille, och bakat både bröd, vinbärskaka, biscotti, maränger och chocolate chip cookies. Förödande för midjemåttet att ha alla sådana godsaker hemma bara.

Fru E - tycker att du gör helt rätt som tar tag i köket på egen hand, med hjälp av kompisar och familj. Din man har ju haft sina chanser, men om han aldrig kommer loss får han skylla sig själv, tycker jag. Precis som du säger kommer ju ingen annan och gör det åt er, så lika bra att ta tag i det innan det blivit ett jätteproblem.

Porchez - usch, det låter verkligen som att du har det kämpigt nu, men kanske lika bra att chefen vet, för det märks ofta på en när man inte är som vanligt, och då kan det vara bra att ha förklarat litegrann om varför. Många kramar!

Muggles - vilken sund inställning du verkar ha till din graviditet. Jag tycker att du gör helt rätt i att njuta, för ingenting kommer ju att bli annorlunda med graviditeten i sig för att du njuter istället för att oroa dig. Man hör ju titt som tätt att bara man slappnar aaaav blir man gravid, men jag har iallafall aldrig hört någon säga att man kan får missfall för att man njuter av sin graviditet. Och du, jag tror att det var Piggelins fröken som gått vilse; inte Piggelin.

• Lapinette

Tinga - tänk att jag inte förstod det där med bakningen då jag om och om igen läste badkille (bakdille)!

• Tinga

Lapinette skrev 2010-09-27 09:31:54 följande:
    Tinga - tänk att jag inte förstod det där med bakningen då jag om och om igen läste badkille (bakdille)!

Så badkillar är vad du har i huvudet!

• Tinga

Vi fick förresten sovmorgon igår, Piff & Puff vaknade till vid halv åtta, men somnade om igen till tio över nio.

Svar på tråden Livets toppar och dalar