• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Snorkfröken77

Jag återkommer kanske imorgon och rapporterar om hur det var på jobbet. Många kramar till er!

• Fru E

Snorkis-märker på mig själv att jag blir glad över att umgås med kollegorna och ha fuill fart på jobbet, får en att släppa en del av de andra känslorna då

• Lapinette

KRAM Snorkis (ser att du är på väg att logga ut)!!!!

• snaily

EA
    Ja, roligare att vara händig med motorcykeln än köket och sånt kan jag tänka mig
    Maken min lagar annars typ allt på sin hoj (är väl ett måste om man kör enduro = trasiga saker JÄMT) men just kylare är tydligen bökiga saker.

Snorkis
    Tack, allt bra med oss! (Krånglat med lite blödningar på sistone men verkar inte ha varit något allvarligt.)
    Jo, det kanske är som du säger att man blir lite folkskygg till slut... Det blir nog bra med lite mjukstart på ditt jobb även om det säkert känns hemskt ovant till en början! Vi finns här och lyssnar om du behöver skriva av dig!

• Fru E

Snaily-ahh så din maken är händig med motorcyklar, kan han inte då helt plötsligt komma på vad som är fel på min
    Jo det är väl så och maken har fått göra roliga saker med tex gå på AW, köra hoj, åka till Tyskland (handla öl med sina bröder som görs varje år) och lite till så det är inte att jag säger nej alltid. Visst är jag trött på att renovera nu men inser samtidigt att ingen gör det åt oss och därför är det lika bra att försöka göra lite varje kväll så vi kommer framåt.
    Har kriminella planer på att locka ner min bror och käre far i helgen så det blir lite fart till

• Fru E

Ähhh nu när datorn, lika bra att röra sig in från uterummet som börjar bli liiiiite kyligt nu....

Kram på er!

• porchez

Hej Snorkis, tack för att du kommer in och skriver hur du har det, tänket på dig massor massor... stora Kramar till dig... och lycka till på jobbet imorgon!

• smint

Stor kram Snorkis, hoppas det går bra på jobbet även om det kommer vara supertungt såklart. Kram

• smint

Måste tipsa om en supergod maträtt som vi gjort ett par gånger nu.  Härlig söndagsmat

Italienska köttbullar med tomatsås
    Ingredienser
    Beräknat för 4 portioner
    400 g  blandfärs 3 skiva(or)  färskt vitt bröd 1,5 dl  mjölk 1 st  ägg 1 dl  färsk parmesanost, riven 1 st  citron, rivet skal från 1 klyfta(or)  vitlök, riven 0,5 dl  grovhackad färsk dragon el. 0,5 msk torkad 1 st  gul lök, finhackad   salt och peppar Tomatsås: 2 st  schalottenlökar 2 klyfta(or)  vitlök 3 burk(ar)  hela tomater 0,75 dl  god olivolja 0,5 dl  färsk basilika  
    Italienska köttbullar med tomatsås
    Gör så här:

Färs:
    Blanda ägget och mjölken i en skål. Skär bort kanterna på brödet och lägg det i skålen så att det suger åt sig vätskan och blir mjukt. Blanda färsen med brödet, parmesanosten, citronskalet, den rivna vitlöken, dragonen och löken. Smaksätt med salt och peppar och låt färsen vila i 10 minuter. Blöt händerna och forma färsen till köttbullar. Bryn köttbullarna i smör och olja till dess att de fått en fin yta.

Tomatsås:
    Skär schalottenlökarna i mindre bitar och krossa vitlöksklyftorna. Låt löken, vitlöken, tomaterna och olivoljan koka ihop till en sås och smaksätt med salt och peppar.

Lägg ner de brynta köttbullarna i tomatsåsen och låt det småkoka i ca 10 minuter. Kontrollera att köttbullarna är färdiga genom att smaka på en.

Strö basilikan över tomatsåsen och tillsätt lite svartpeppar. Servera med pasta, gärna spagetti.

Svar på tråden Livets toppar och dalar