• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • start september

Åh Snorkis, vad skönt att se dig här. Hoppas så att det kan kännas lite bra att börja jobba. Även jag har fått ändrad mens efter barn och också efter de andra graviditeterna.

• viktualia

Snorkis - *skickar över några ton kraft, så att du tar dig igenom morgondagen*

Porchez - vinpimpling var det ju.... fast när jag läser dina inlägg här känns det mest som att jag vill kidnappa dig till lite lugn och ro ett tag!!

Ego - vi gav oss ut på lingonjakt och kom hem med en ynka liter röda bär men däremot en halv hink med trattisar (orkade inte plocka mer...). Och för att vara på den säkra sidan så har maken fixat en ny frys - vi måste ju lagra all skörd nånstans....

• Klockarbol

Hej Snorkfröken - alla klokord är redan sagda så jag önskar helt enkelt dig och maken lycka till på jobbet i morgon.

Nu är kantareller och bleka tagsvampen rensad. Trattisarna får vänta till i morgon sa mina händer.
    Riktigt hur jag löser det vet jag inte - jag hade ju tänkt att plocka svamp i morgon med!

Projekt ny diskbänk går sakta framåt (No thanks to me som har grinat runt i skogen halva dan). Nu är ett nytt skåp på plats så nu kan vi börja flytta skafferivaror runt runt.
    Konserverna bor i byrån i hallen...

• Oupsie

Kikar in lite snabbt, är det någon som vet hur man får fler timmar på ett dygn? I så fall kan ni inboxa mig .

Hinner inte skriva så mycket men av det som jag kommer ihåg när jag skummade ikapp lite snabbt så:

Snorkis, så skönt att se dig här! Tänker en massa på dig och undrar hur ni har det. Förstår att det känns tungt att gå till jobbet imorgon men jag tror att om du klarar det så kommer du att må bättre av det. Det är inte bra att hålla sig för mycket för sig själv (talar av egen erfarenhet) men ibland är det det som tar emot minst även om man vet att det inte är bra i längden. Stora, stora styrkekramar!

Frejis, som September skrev, hundvalpar är glädje i stunden, eller som det står i en citatbok som jag har: "Den som säger att lycka inte kan köpas för pengar har aldrig köpt en hundvalp" . Styrkekram till dig med!

AM, fy vilken jobbig svägerska. Det verkar finnas en i varje familj, men ibland är det svårt att veta när man ska bita ifrån eller mest ignorera det för familjefridens skull.

Muggles, låter som att du har en sund inställning. Det finns inte så mycket man kan göra och det är dumt att gå att oroa sig, men ibland är det lättare sagt en gjort.

Hattis, din stackare, vilka jobbiga biverkningar du får av medicinen. Men är det nu i början? Hoppas att det går över snart och att det kommer att gå bra på jobbet imorgon. Vad är det för nya arbetsuppgifter som du har fått förresten?

Porchez, hoppas att du kan få lite avlastning på jobbet och att kuratorn kan hjälpa dig att reda ut tankarna lite. Styrkekram!

Skickar lycka till, till alla som behöver det, och kramar till alla som vill ha en sådan! på er i tråden!

• Piggelin1

Åh, Snorkis, vada gott att se dig här, att du orkar in & skriva lite. Tänker massor på dig med. All styrka i världen första dagen på jobbet imorgon! Låter bra att mjukstarta med 25%. Hoppas det går bra för mannen din med, trots rivstart. Massa kramar

Massa kramar till Porchez med, låter som om hela tillvaron verkligen är i gungning för dig nu

• Klockarbol

fru AM skrev 2010-09-26 20:12:21 följande:
    Fullkomligt malplacé men jag sitter och grottar in mig i amerikanska förvarings/organizing-sajter och har hittat något oumbärligt för EA: www.organizeit.com/cupcake-carrier.asp (och för alla andra som behöver bära runt på muffins och tårtor ibland) Cicci: min bror och hon har varit ihop i 21 år och vuxit ihop och så där - jag tror han har svårt att se "utifrån" hur hon är mot mig (t ex). Sedan är hon väldigt hård mot honom och tjatar och bitchar och skäller så kanske att han också stänger öronen lite grand så fort hon öppnar munnen. Han är egentligen lite för snäll för henne - fast han har ju sina sidor med. Äsch det är en dj-la gegga alltihop!

Tack för länken!

Äldsta dottern O-ade och Ih-ade och förkunnade att DÄR var hennes kompletta jul-önskelista
    Madame's cupcakes är direkt livsfarliga för midjemåttet på en annan!
    Återstår att lista ut om dom skickar overseas! (Jag hittade allt ett och annat 'kan inte leva utan' på den hemsidan jag oxå ;)

• Piggelin1

Mmm, har ätit grymma kantarellmackor ikväll, en kompis kom förbi & gav oss närmare två (!) kg kantareller. Han hade plockat så mkt att han inte visste vart han skulle göra av allt Sådana vänner är underbara att ha

Tinga, det bidde en bakbok - Vinterns Söta av systrarna Eisenman (har "Sommarens söta" sen i vintras & har gjort massor av goa grejor ur den), fyra pocketböcker & så lite grejor till Amanda, bla en bok om en treårig tjej som gick vilse - skriven av min forna lågstadiefröken (som jag inte träffat på mängder med år!), som även gett ut läseböcker etc. Känns lite extra speciellt, vi avgudade henne allihopa, var hennes allra första klass (hon kom & uppvaktade oss på skolgården när vi tog studenten!) & så nu kan jag ge min dotter en bok som hon skrivit (& faktist ÄR den treåriga tjejen som gick vilse på riktigt när hon var tre år!).

• muggles

Håller på att läsa ikapp...

Snorkis: stora styrkekramar till dig som börjar jobba idag. Jag förstår att det måste kännas oerhört tungt att börja jobba igen. Det är ju också ett tecken på det som hänt för du skulle ju inte jobbat på ett bra tag utan varit föräldraledig och tagit hand om Sigrid istället Det måste kännas väldigt tungt för det blir så konkret på ngt sätt. Jag tror att du kanske klarar av situationen bättre idag än du tror, ofta gör man det. Förstår precis din känsla att det inte är roligt att behöva dela en så privat sorg med jobbarkompisar, men kanske reagerar du inte alls som du tror? Och alla dina känslor som kommer nu (och all gråt), det ska ändå ut så det är inte mkt att göra. Det är en bearbetningsprocess det också... Varmaste kramarna till dig!

• muggles

AM: din svågerska låter väldigt ego om du frågar mig. Du har ju verkligen försökt visa intresse för hennes födelsedag iaf, och ändrat era planer och grejer. Nä väx upp säger jag (till henne).

EA: bra initiativ att försöka få hjälp med köket! Förstår att du har ångest över FET - been there done that om man säger så. Men jag stöttar gärna om jag kan!

• muggles

Porchez: låter tungt för din del. Vad är det som gör dig så ledsen när du umgås med dina kompisar, vad säger de som gör så ont (om du vill avslöja)? Bra med terapi iaf så du kan reda ut tankarna (det är ofta det som behövs). Stor kram till dig!

EA: helt rätt att ingen gör er renovering åt er, och att göra lite varje dag är nog en väldigt smart strategi så man inte hamnar i Arge snickaren

smint: de där köttbullarna (el iaf väldigt liknande) har maken gjort några gånger - håller med om att de är supergoda! Speciellt att ha i lite rivet citronskal gör susen!

Svar på tråden Livets toppar och dalar