• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM

Stora kramen till Snorkis! Lycka till på jobbet. Konstigt vore nog om du inte grät! 

Du frågade om förändrad mens efter graviditet - min har förändrats efter varje graviditet. Förr hade jag tex jätteont men blödde inte så mycket. Nu har jag nästan inte alls ont men blöder som en flod. Speciellt andra och tredje dagen (och natten - då måste jag ha både tampong och jättebinda).

(Tack alla för kommentarer om min svägerska. Hon är svår, taggig osv. Tyvärr kan jag inte stänga av henne helt då hon är gift med min enda bror, mitt enda syskon, och då våra föräldrar inte lever längre så är det ju bara vi. Makens syskon är som tur är många och betydligt mer normala!)

• Parnassia

Snorkis! Vad roligt att se dig här! Jag tänker ofta på dig också! Jag hoppas verkligen att det går bra på jobbet i morgon.. Kom gärna in här och skriv en rad om hur det går!

FÅr man vara nyfiken och fråga om vilken typ av jobb du har?

Hoppas också att din make får en bra dag! Har han inga möjligheter att börja med deltid om han inte orkar?

Kramar i massor!

• Parnassia

Snorkis igen! Mycket bra sagt av din kollega! Det ska jag lägga på minnet!

EA - Hoppas du får några svar på dina sms. Vi brukar också försöka göra så, bjuda in lite folk på mat och dryck mot en arbetsinsats. Igår tex var min far och hans sambo här och vi fick in all ved i vedboden! Underbart skönt att ha fått det klart!

Nu ska vi se Alice i underlandet.

• FruCicci

åååå Snorkis, lilla gumman.... jag tror det kommer kännas bra när du går hem igen efter morgon dagen. Alla är nog nervösa inför detta att du ska jobba lite igen, men vad bra att du börjar med 25%
    Bloggen som Telis länkade till kanske kan vara något som hjälper dig lite med tankarna?

Snorkis: Jag blöder mycket mycket mer nu efter andra graviditeten, det verkligen rinner massor, värsta floden. Men likt AM, så har jag inte ont längre.

Hej EA, jätte bra idé att få dit alla grabbarna och fixa käk
    Hoppas ni får till köket.

Parnissia: jag väntade tvillingar för 9 år sen, sorgligt nog valde jag att inte fullfölja graviditeten i vecka 12. (För jag bodde utomlands då och hade mitt sista år på universitetet framför mig, så det var inte planerat.)

Snaily, vilken fantastiskt helg, med snö och allt, det lät så mysigt!
    Tänk att du bara har 2 månader kvar nu.

AM, att hon är så taggig, vad trist med svägerskan Sorgligt helt enkelt. Vad känner din bror? Märker han inte att hon är taggig? Eller har han aldrig sagt ngt till dig som stöttar dina tankebanor?

Jag har planerat ljung och lite höstgrejor på min terass idag med min son. Sen har jag och Victor plockat nypon och andra vackra grenar med röda bär på och smyckat så det är höstlikt inne med...

Nu kommer PIZZAN, vi hörs

• Izzie

Stor kram till Snorkis! Lycka till på jobbet imorgon!

• fru AM

Fullkomligt malplacé men jag sitter och grottar in mig i amerikanska förvarings/organizing-sajter och har hittat något oumbärligt för EA: http://www.organizeit.com/cupcake-carrier.asp?t=2&rtnFile=foodcontain&rtnDisplay=Food%20Storage (och för alla andra som behöver bära runt på muffins och tårtor ibland)

Cicci: min bror och hon har varit ihop i 21 år och vuxit ihop och så där - jag tror han har svårt att se "utifrån" hur hon är mot mig (t ex). Sedan är hon väldigt hård mot honom och tjatar och bitchar och skäller så kanske att han också stänger öronen lite grand så fort hon öppnar munnen. Han är egentligen lite för snäll för henne - fast han har ju sina sidor med. Äsch det är en dj-la gegga alltihop!

• passionsblomman

Åh Snorkis is in the house! Guuud vad skönt att se din söta muminfigur igen!

Hjälp vad mycket känslor inför morgondagen! Men vet du, jag tror verkligen det kommer att kännas som en lättnad efter ett par dagar. Som du säger-det är lätt att man blir helt isolerad till sist annars, om man inte kommer tillbaka bland folk.

Försök inte"klara" en massa, utan var nöjd med att vara där och att du vågar möta världen igen. Och kom ihåg vad mumintrollet sa: "Det är inte svårt att vara modig om man inte är rädd"

Du är modig. Och stark. Mitt i det sköra.

Tänk dig att vi går bredvid dig in allihop på det där jobbet imorgon. Då kanske du kan höra hur vi viskar hejjarop i örat på dig. Även om du skulle råka bryta ihop.

Du lär ju antagligen vara totalt slut imorgonkväll, men orkar du in här så vore det ju kanon att få höra av dig och hur det gick.

Bamsemegadunderkramar!!!

PS, det största som hände mig när jag fått barn var att Mensvärken From Hell småningom försvann och numera mest lever i mina plågsamma minnen.

• kängu

Snorkis, vad underbart att se dig härinne!! Tror som du säger att det kommer att bli skönt att jobba när du vant dig. Men stackars maken som måste börja på 100%
    Stora kramar- du vet att vi alltid finns här, är du än vill prata!

• Hattis

Å, lycka till på arbetet imorgon Snorkis! Hoppas att det känns lite lättare när du varit där några dagar och har hunnit träffa alla personer ett par gånger. Stor kram! Angående mens - jag inte haft någon fullgången graviditet men både själva mensen och cykeln har förändrats efter det lilla jag varit med om.

AM - jag skulle bli galen på ett sådant noncharlant beteende från någon. Alltid svårt att dra gränsen för hur rak man ska vara förstås.

Porchez - Vad eländigt att inte kunna njuta av en helg fylld med vänner och aktiviteter. Bra att du har tagit tag i jobbsituationen då. Styrkekram!

Någon undrade hur länge vi försökt och att vi inte försökt alla månader... Ja, det är ju inte så förskräckligt länge, ett och ett halvt år, men graviditeter medför liksom att det inte går att försöka varje månad. Sedan så har vi lyckats vara i olika länder etc när det skulle kunna varit dags.

Idag har jag trotsat Pravidelen och gett mig ut på långpromenad vilket resulterade att jag inte orkade ta mig hem utan fick åka buss. Hela sällskapet visste inte om det så lite pinsamt kanske. Men ganska lätt att bara säga att "jag känner mig inte riktigt bra", hoppas att ingen har bacillskräck och tror att de blir smittade bara Får se hur det funkar på jobbet imorgon, tänker köra myyycket smink.

• MSW

Godkväll!

Gick mest in för att skicka allt mitt stöd till snorkis inför jobbet imorgon! Verkligen trist att pappan "glöms bort"!!

Hattis: Trist att du får sådana biverkningar! Lycka till med jobbet imorn!

Am: Besvärligt med svägerskan!

Porchez: *kraam* Hoppas din situation snart känns gladare och roligare!

Nu ska jag nog snart gå och sova! Är så jäkla trött idag (igen)! Men har fått lite gjort ändå idag.. Känner mig dock nästan lite hängig igen, men hoppas att jag inte är på väg att bli sjuk igen! Imorn ska jag iaf sitta hemma och försöka få ihop (så mycket som möjligt) det sista för denna delkursen.. Sen är det praktik och sedan ny delkurs! (vilket förmodligen betyder att jag hänger här en del.. )

Godnatt!

Svar på tråden Livets toppar och dalar