• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM

JUst nu är han som en popstjärna - alla kommer farande och vill nudda honom när han kommer in på dagisgården. Mysko. Eller - jag förstår dem, men jag är ju hans, inte så opartiska, mamma

• fru AM

NU lite tv. Verkar inte bli någon tårta.

Puss och kram trådisar!

Och PB: Kantareller är hysteriskt gott, serverade precis sådär som du sa! Och är de hemstrypta (som mina föräldrar alltid kallade egenplockad svamp för) så är de ännu lite godare!

• passionsblomman

Liten med Mindre skrev 2010-09-25 20:12:51 följande:
    AM - mysko svägerska...Snaily - kul att det blir liv i korgen igen - racerkorg kanske?Måste få fråga - ni som har eller haft 2,5-åringar. Har de många jämnåriga kompisar? Eller är det för tidigt för det?När vi är ute är det sällan jämnåriga barn ute. Mindre vill gärna hänga på de äldre barnen med de vill ju inte riktigt vara med henne - hon blir den efterhängsna. Om de inte är själva förstås. Jag tycker synd om henne. Och råkar vi på någon i hennes ålder så kivas de mest om saker med varandra. Eller är det ett typiskt beteende?Fundersam...

Jag skulle absolut säga att det är rätt typiskt beteende!
    När man jobbar på en småbarnsavdelning är det mycket som handlar om att försöka börja lära barnen att sätta sig in i andras känslor etc. De smäcker ju inte varandra med spaden i skallen av ondska, utan för att de faktiskt inte fattar än. Världen är fortfarande funtad så att den snurrar runt mig och mina behov. Men de lär sig och utvecklas också väldigt snabbt just i den åldern.

Och de stunder de leker så har de ju jättekul. Det brukar komma mycket rollekar där någonstans också.

Kompisar i bemärkelsen utanför dagis, hade sonen knappt alls. Han började på dagis vid 2,5 och lekte ju eller interagerade med ungarna där-fast gärna med de äldre grabbarna, brottas, klättra...
    På fritiden sökte vi aldrig lekkamrater. Visst han lekte väl ibland på stranden med någon unge, men nog egentligen oftast mer parallellt med dem.
    Kusinerna däremot-de var ju värsta idolerna när han fick träffa dem. De är 7 och 6år äldre än han.

• Klockarbol

PB - Härligt med svamplycka!

Jag tittade på korgen i dag men dels hade det regnat lie väl mycket under natten (tar sån plats i minihuset att lägga ut svampen på tidningar för att kunna rensa dom sen) och dels har jag rysansvärt ont i lederna i dag

Att jag skulle ha ont i fötterna efter gårdagens traskande på nya storköpet hade jag ju listat ut men vad jag har förargat mina handleder med begriper jag inte...
    Har faktiskt haft väldigt lite ont ett tag nu så jag hann väl snudda vid tanken att det kanske var den oupptäckta östrogenbristen som orsakat min ledvärk men så är tydligen inte fallet.

Om vädret inte är allt för rackligt i morgon så ska jag följa med svampkorgen ut i skogen oavsett om jag har ont eller inte
    Och måndag efter jobbet är det en tur inplanerad! Bäst att passa på innan älgjakten startar! Känns som en onödig risk, allrahelst när minimadame är med och dessutom inte så schysst mot jaktlaget.

Vad gäller de små och lekkamrater så håller jag med er övriga. Dessutom tycker jag att mina damer har 'sprungit efter' äldre barn oavsett om det funnits jämnåriga eller inte. Misstänker att det är roligare att leka med ett större barn än brevid en jämnårig som bara tar ens grejor

• Parnassia

Läser i kapp som en tok

Och vad ser jag!?! mugglan har plussat! Guuudu vad roligt! GRATTIS!!!!

• Parnassia

Cicci - kul med jobbet men trist att magkänslan inte verkar bra. Jag hoppas du kan räta ut frågetecknen när du träffar företaget och dess representanter.

En annan sak - du skrev om flytningar du hade "med tvillingarna". Har du förlorat tvillingar eller hade nåt av dina barn en tvilling som inte klarade sig? Förlåt om jag är nyfiken, hoppa över att svara bara om du vill.

• Parnassia

PB - usch vad trist med makens missade jobb. Hälsa honom från mig. Hur går det förresten för dig med din jobbcoach? Och hur går det med cykeln? Har tanten kommit som hon ska?

Lappis - vad spännande med fortsättningen i adoptionskarusellen! Grattis! Hade ni nåt möte inbokat nu, eller väntar ni "bara" på att juni ska komma? Förlåt mitt dåliga minne.

• Parnassia

Nenne - håller med Ore om att det stramande kan sitta kvar länge. Men SKÖNT att du iaf känner dig så pigg att du ens tog dig för att gå den där biten, även om det visade sig vara dumt. Bara det att du trodde att du skulle klara det låter ju bra i mina öron. Kram på dig och hoppas att läkningen fortsätter snabbt. 

Ang att släppa sargen och slappna av... Det har jag tyckt varit svårt båda gångerna. Särskilt svårt den här gången. Vilket egentligen är konstigt eftersom jag kände mig så mycket bättre direkt efter den här förlossningen än efter första. Men jag kan iaf meddela, för den ev intresserade, att sargen är släppt och jag är ute på isen igen. Mest var det väl en övningsmatch, och inte ens hel match. Kanske bara ett byte i första perioden, men jag var iaf ute på isen och det är ju ett steg i rätt riktning.

Och COOLT att du ska donera mjölk. Bra gjort! Berätta gärna mer om det.

Snaily - GÖTT att vara ledig! Nu vill vi höra allt om vad du pysslar med för mys på dagarna och ALLT om de sockerpudrade fjällen.

• viktualia

Nenne - bra att Parnassia påminde mig där! Ang det där med släppa sargen... alltså jag vågade mig inte ut på den isen förrän efter efterkontrollen och då hade ju Trollet hunnit bli två månader... och det kändes råskumt... galet nog trängre än vanligt...

• Parnassia

Hattis - Vad jobbigt med din diagnos, men bra ändå att du får prova nåt nytt som så klart ska fungera! Men vilka konstiga biverkningar och vilka jobbiga! Får man fråga vad läkemedlet heter? Hoppas du det gör vad det ska så att du kan sluta äta det snart.

AM - konstig svägerska! Är det din brors fru? Varför räknades inte ni som en del av famlijen som skulle med ut och äta?

Svar på tråden Livets toppar och dalar