• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • muggles

Snaily: det mås så jäkla bra! Jag är jättelycklig! Vi har umgåtts med några kompisar idag och det var lite tidigt att berätta för dem så vi pratade om annat. Varvid jag kommer på mig själv ibland med att "ja just det jag är ju GRAVID!" och så myser jag en stund. Just nu orkar jag inte oroa mig - jag är ju gravid JUST NU iaf! Försöker njuta av det.

Hattis: du har ju visserligen blivit gravid 2 ggr (vad du vet) men såå himla lätt har du väl inte haft för det? Jag menar, du kanske skulle ha blivit gravid fler ggr än så om du inte hade haft den här tumören, och då skulle det kanske ha lyckats vid ett tillfälle med ett ägg som skulle ha klarat sig (el för all del kan ju kromosomskador och annat komma från spermien också). Så jag tycker det verkar vara en bra idé att testa de här tabletterna och se. Sedan förstår jag att du blev deppig, för man vill ju aldrig att det ska vara ngt fel på en Men du kan ju bevisligen bli gravid och det är ju ett väldigt bra tecken.

• Hattis

Såå härligt att höra att du njuter och myser Mugglan Tillbaka efter en rutten lördag i soffan Maken har höstrensat balkong osv, jag kände vid ett piggt tillfälle att jag orkade plocka ur diskmaskinen. Nu mår jag inte illa längre så nu ska vi ta en liten promenad och direkt efter middagen så är det dags för dagens andra tablett. Urk. AM - Jag vore jättetacksam om du ville fråga när din väninna slutade med medicinen. Har läst när jag surfat runt att man även kan ta den även för att hindra förlossning, men min gyn säger att man inte äter den när man är gravid. Mugglan - sant, men å andra sidan så är det inte så hiskeligt många tillfällen där vi haft möjlighet att försöka under glad-gubbetid heller, sex stycken. Och då (minst) två graviditeter. men det du säger stämmer ju iaf. Filmtipset för kvällen är Wag the dog som går på sexan ikväll. Ironiskt nog tänker vi äta pizza

• Hattis

...och DÄR råkade jag ut för radbrytningstjuven. Fattar nada.

• start september

Pizza här också, trötta och halvsjuka är alla. Inget spår av ÄL än, suck. Jag blöder ju inte så jag tror inte det finns rester, men segt är det.

Oj Hattis vilka biverkningar. Hoppas så att det kan hjälpa.

• Lapinette

Helt rätt Snaily maken sprang 15 km och det är han himla tacksam för . Han tvekade ju t o m in i det längsta om han skulle springa då han inte tränat överdrivet mycket sen vår semester (innan var han supermotiverad).

Mugglan - låter helt underbart och visst ska du njuta! Mys och må bra så ska du se att det går vägen.

Maken ligger just nu och sover efter fyra episoder av Entourage. De har precis släppt säsong 6 (dock ej textad på svenska ... fast det skiter ju vi i ). Så småning ska jag väl sätta igång och skrubba en massa musslor. För ikväll firar vi med musslor och sen en massa god ost.

• passionsblomman

Hejom fejom!

Jag har haft turen att dels få med mig sambon ut i skogen och dels på en och samma lilla plätt hitta BÅDE trattkantareller, gula kantareller och svart trumpetsvamp!

Nu torkas här svamp i ugnnen för fullt, kalops är kokad och äten och snart ska vi ätaa kräftor-svenska som vi åkte och hämtade förut idag.

Sambon är visserligen deppig och både han och jag har haft ruggiga mardrömmar inatt, men jag tycker ändå vi haft en bra dag.

• Lapinette

pb - kramas och ta hand om er! Låter som en härlig dag i svampskogen.

• fru AM

Alltså allvarligt! Vad är det för fel på min svägerska? Hon fyller år idag . Vi var först bjudna dit på middag. Igår fick vi i förbifarten veta att det inte skulle bli något eftersom de har så rörigt hemma (de håller på och renoverar fönstren). Helt ok, vi förstår. Istället skulle de (familjen + vänner) gå ut och äta. Jaha. Kan man kanske fråga om vi vill följa med? Vi hade ju ändå vikt lördagkvällen åt deras inställda middag. (Och alla skulle givetvis ha betalat för sig)

Idag ringde jag efter alla familjeaktiviteter för att gratulera. Klockan var väl 15.30. "Dags att ringa nu!" var responsen jag fick på mitt fyrfaldiga Hurra! Sedan blev vi inbjudan att äta tårta hemma hos dem efter deras krogbesök. "Om vår baby-watch räcker" - enades både hon och jag om (de bor ju i samma hus och våra barn somnar ju tidigt). Men jag tror att de snart kommer ringa och säga att det inte blir av med någon tårta. Inte kul att känna sig som något katten släpat in.

Svar på tråden Livets toppar och dalar