• Doffsingen82

Erfarenhet av Tradera-klänningar? Luxury Dresses/weddingdresses

Hej hej!

Tänkte bara höra om det är något här som har erfarenhet av denna säljare på Tradera? Han kallar sig "weddingdresses" och syr upp klänningar för drygt 2000 kr. Hur är kvalitén på klänningarna? Tyget? Sömnaden?

Har beställt en klänning därifrån, som jag väntar att få vilken dag som helst....
    Spännande, men vore kul att få lite information om hur andra tycker om sina klänningar därifrån.

Snälla snälla kan någon svara....?

• Svar på tråden Erfarenhet av Tradera-klänningar? Luxury Dresses/weddingdresses
  • mariakarolina

Mariss.. Du lär ju få vänta.. Han verkar prioritera dom som ska gifta sig tidigare, tyvärr :/ 
    Därför all väntetid..tror jag..

Fick mail i veckan om att han hade haft krångel med mail.
    Klänningen kommer i början av maj. (HOPPAS JAG!) 

• grodan82

Hej jag har bestält klännig och kostym från Anders på trade "talent". Beställde kläderna den 18:e april och skickade in mått och så den 19:e Januari. Vi har haft många mail mellan varandra jag och Anders. Han har lovat att klääningen är skickad många gånger. Jag har fått höra att fabriken är stäng, Paketet har gått sönder i leveransen med DHL. Ha sa till mig att den skickades med rekomenderad den 3 april. MEN det var stor lögn. När jag fick spårnummret den 19:e April så var det då den skcikades. så i går den 23:e april fick vi våra kläder. Dock var min klänning inte enligt bilden men jag kan verkligen inte kklaga på den. den är helt underbar. Kostymen är dock probem med ärmarna på kavajen är 4-5 cm förkorta då får köpa en ny kavaj till karln här hemma.

Jg tog upp detta med Anders ochhan skall bjuda på frakt och tullavgift. Får se om det blir så. Men nu har hag iallfall min älskade klänning här hemma.

Han har dock meddelat

• Beatasbrandbilar

Kul att du är nöjd. :) den ser fin ut. Hur verkar sömmarna? Och vad var det som du tyckte inte stämde med bilden?

• TheD
    Vad stämde inte? De får inte göra exakt likadana så någon förändring ska det vara...
  • FruHassel
    grodan82 skrev 2012-04-24 13:23:12 följande:

Hej jag har bestält klännig och kostym från Anders på trade "talent". Beställde kläderna den 18:e april och skickade in mått och så den 19:e Januari. Vi har haft många mail mellan varandra jag och Anders. Han har lovat att klääningen är skickad många gånger. Jag har fått höra att fabriken är stäng, Paketet har gått sönder i leveransen med DHL. Ha sa till mig att den skickades med rekomenderad den 3 april. MEN det var stor lögn. När jag fick spårnummret den 19:e April så var det då den skcikades. så i går den 23:e april fick vi våra kläder. Dock var min klänning inte enligt bilden men jag kan verkligen inte kklaga på den. den är helt underbar. Kostymen är dock probem med ärmarna på kavajen är 4-5 cm förkorta då får köpa en ny kavaj till karln här hemma.

Jg tog upp detta med Anders ochhan skall bjuda på frakt och tullavgift. Får se om det blir så. Men nu har hag iallfall min älskade klänning här hemma.

Han har dock meddelat

Är du hundra på att kavajen är fört kort i ärmarna, har jobbat med att sälja kostymer och många tror att ärmen ska vara MYCKET längre än de ska...
  • mariss

Jag skrev inte på måttabellen att jag ska gifta mig nästa år, så dum ärnjag inte :) På beställningen står det brölopp i maj, så han är ju inte ute i god tid. Det som oroar mig är att den, enligt honom, är skickad 3/4 och fortfarande inte kommit fram!

• Nea10

ÅÅÅ Jag blir så vansinnigt ledsen. Å jag har svårt att hålla mig lugn. Jag beställde min klänning den 11 jan. Å jag har inte fått den än. jag har svårt att sova, svårt att tänka & fokusera och är så otroligt trött på löfte efter löfte. jag är rädd att jag aldrig ska få min klänning.... jag har "skällt" ut "Anders" en gång, och fick då ett löjligt bemötande. Han bad mig ta det lugnt (HALLÅ!! Jag har väntat i nästan 4 månader för mycket!) och så skickade han en lista på alla sina goda omdömen. Jag känner mig lurad och sårad. Han kanske är jättebra, men jag har inte fått uppleva den sidan hos honom. Hade jag vetat detta från början hade jag aldrig köpt klänningen. Jag vet inte vad jag ska göra? han gav mig ett allra sista besked på att få klänningen den 24 april..... idag är det den 25.

• jessicaW

Har missat att kolla denna sida då det har varit fullt upp inför bröllopet som är den 5 maj =D

Det som hände i mitt fall va att jag efter mycket om och men och otroligt många långa, löjliga och tidskrävande mejl fick tillbaka mina pengar. Anders sa att min klänning var skickad men att jag kunde få tillbaka pengarna. Eftersom det inte går att stoppa en redan skickad DHL försendelse och jag inte hade nåt sändingsnummer så antar jag att han förstod att han aldrig skulle hinna leverera den i tid och att det va enklast för honom att skicka tillbaka mina pengar. Tråkigt i hela den här historien är att det krävdes otroligt mycket energi och magont då klänningen är väldigt viktig för mig. Alla ser ju den HELA tiden.
    Har jobbat med reklamationer och nåt som fortfarande kan störa mig är att det inte va större proffsighet. Allt kan hända, även den bästa men som företag så måste man agera proffsigt oavsett vad tycker jag.
    Jag håller tummarna för att ni alla får era klänningar när som och att ni alla blir nöjda. Själv hittade jag min drömklänning av en ren slump och längtar tills jag får ta på mig den igen. Och den är inte från det bolaget.

Svar på tråden Erfarenhet av Tradera-klänningar? Luxury Dresses/weddingdresses