• Doffsingen82

Erfarenhet av Tradera-klänningar? Luxury Dresses/weddingdresses

Hej hej!

Tänkte bara höra om det är något här som har erfarenhet av denna säljare på Tradera? Han kallar sig "weddingdresses" och syr upp klänningar för drygt 2000 kr. Hur är kvalitén på klänningarna? Tyget? Sömnaden?

Har beställt en klänning därifrån, som jag väntar att få vilken dag som helst....
    Spännande, men vore kul att få lite information om hur andra tycker om sina klänningar därifrån.

Snälla snälla kan någon svara....?

• Svar på tråden Erfarenhet av Tradera-klänningar? Luxury Dresses/weddingdresses
  • Linda L

Tjejer, hur går det med klänningarna??

• Beatasbrandbilar

Fortfarande ingen klänning för mig iallafall.. :(

• mariakarolina

Väntar fortfarande.. 12 veckor har gått..........

• Linda L

Vad får ni för svar när ni mailar? Läste att nån åtminstonde fick bilder på sin klänning, har ni frågat om det? lider med er...

• mariakarolina
    Linda L skrev 2012-04-09 10:55:33 följande:
    Vad får ni för svar när ni mailar? Läste att nån åtminstonde fick bilder på sin klänning, har ni frågat om det? lider med er...
    Från början ville jag se bilder på klänningen, men det gick visst inte eftersom att den var färdig och "packeterad".
    Jag fick till svar att klänningen var på väg.. men så har han skrivit ett antal gånger.. sista gången så skrev han "du kan vara lugn, den kommer innan bröllopet".. Lite lätt irriterande. Måste maila igen för nu (4 e gången) har jag väntat aldeles för länge.. Han skulle betala tillbaka frakten pga försening.

Jag börjar tro att han låter kläderna tillverkas i Kina.. Istället för halmstad.. Därför väntetiden.. (Ursäkta.. jag är hobby-dektektiv)
  • FruHassel
    mariakarolina skrev 2012-04-09 11:07:28 följande:
    Från början ville jag se bilder på klänningen, men det gick visst inte eftersom att den var färdig och "packeterad".
    Jag fick till svar att klänningen var på väg.. men så har han skrivit ett antal gånger.. sista gången så skrev han "du kan vara lugn, den kommer innan bröllopet".. Lite lätt irriterande. Måste maila igen för nu (4 e gången) har jag väntat aldeles för länge.. Han skulle betala tillbaka frakten pga försening.

Jag börjar tro att han låter kläderna tillverkas i Kina.. Istället för halmstad.. Därför väntetiden.. (Ursäkta.. jag är hobby-dektektiv)
    Men de tillverkas väl i Kina?! Har aldrig hört talas om nåt ställe som syr upp klänningar så i Halmstad och kollar man på hemsidan så är ju adressen Kina.
  • Linda L

Jag trodde det va kina-klänning...gick lite fort när jag köpte den. kollade inte upp ordentligt. men ok.... låter ju inte bra om dom ska sys i sverige att det tar så lång tid. bra att han erbjuder sig att betala frakt iaf... usch va orolig jag blir...

• Beatasbrandbilar

Mariakarolina: Jag tror tillochmed att det står på hans info att de tillverkas där. Då det stämmer bra. om inte annat så vet jag att han skrivit det till mig ett antal gånger så jag varit arg för att klänningen aldrig kommer.

Beställde du din via tradera ochså?
    Jag får samma svar som du att den är snart klar eller som i sista mailet: Den är postad.

Jag tror inte på det iofs. Han säger nog bara så för att jag ska sluta maila och vara förbannad.
    Jag har ochså fått tillbaka faktkostnaden men på det stora hela så spelar det ingen roll med tanke på allt krångel det varit.

Tycker inte det spelar någon roll att han säger att klänningen kommer innan brölloppet för jag har då inte tänkt att vänta till augusti tills jag får min klänning.
    Om jag beställer min klänning den 12 januari så är det ju för att jag vill vara ute i god tid och jag räknade inte med 3 månaders leveranstid när det stod MAX 5 veckor.
    Fattas ju bara är klänningen ser ut som skit ochså..

När och om du får din klännning mariakarolina kan du väl lägga upp en bild eller så så jag får se hur din blir?

Linda L: Jag har inte bett om bilder då jag tror det är svårt för honom att få tag på eftersom han bor i halmstad och klänningarna tillverkas i kina. Och för mig spelar det ingen roll med bilder för jag vill ha hem den i brevlådan NUUUU. :)
    Har du ochså beställt från honom?

• Linda L

Ja förresten så va ju måttabellen med chinestecken.. 11,12 veckor av oro. usch!

Svar på tråden Erfarenhet av Tradera-klänningar? Luxury Dresses/weddingdresses