• Doffsingen82

Erfarenhet av Tradera-klänningar? Luxury Dresses/weddingdresses

Hej hej!

Tänkte bara höra om det är något här som har erfarenhet av denna säljare på Tradera? Han kallar sig "weddingdresses" och syr upp klänningar för drygt 2000 kr. Hur är kvalitén på klänningarna? Tyget? Sömnaden?

Har beställt en klänning därifrån, som jag väntar att få vilken dag som helst....
    Spännande, men vore kul att få lite information om hur andra tycker om sina klänningar därifrån.

Snälla snälla kan någon svara....?

• Svar på tråden Erfarenhet av Tradera-klänningar? Luxury Dresses/weddingdresses
  • mariakarolina
    FruHassel skrev 2012-04-09 11:10:05 följande:
    Men de tillverkas väl i Kina?! Har aldrig hört talas om nåt ställe som syr upp klänningar så i Halmstad och kollar man på hemsidan så är ju adressen Kina.
    Okej det har jag missat..:P Hittar  bara en adress till halmstad.. Så jag tänkte att han hade nån hemlig lokal där. Hittade dessutom inte hemsidan för än någon månad sen.. (Jag frågade om hemsidan, men han skrev aldrig tillbaka adressen) Hittade den dock här på bt istället.

Tror iaf att han har tagit på sig för mycket  beställningar. Han vill tjäna på det själv så mycket som möjligt, men får istället missnöjda kunder.. Å de e inte bra för ryktet.
  • mariakarolina
    Beatasbrandbilar skrev 2012-04-09 11:16:08 följande:
    Mariakarolina: Jag tror tillochmed att det står på hans info att de tillverkas där. Då det stämmer bra. om inte annat så vet jag att han skrivit det till mig ett antal gånger så jag varit arg för att klänningen aldrig kommer.

Beställde du din via tradera ochså?
    Jag får samma svar som du att den är snart klar eller som i sista mailet: Den är postad.

Jag tror inte på det iofs. Han säger nog bara så för att jag ska sluta maila och vara förbannad.
    Jag har ochså fått tillbaka faktkostnaden men på det stora hela så spelar det ingen roll med tanke på allt krångel det varit.

Tycker inte det spelar någon roll att han säger att klänningen kommer innan brölloppet för jag har då inte tänkt att vänta till augusti tills jag får min klänning.
    Om jag beställer min klänning den 12 januari så är det ju för att jag vill vara ute i god tid och jag räknade inte med 3 månaders leveranstid när det stod MAX 5 veckor.
    Fattas ju bara är klänningen ser ut som skit ochså..

När och om du får din klännning mariakarolina kan du väl lägga upp en bild eller så så jag får se hur din blir?

Linda L: Jag har inte bett om bilder då jag tror det är svårt för honom att få tag på eftersom han bor i halmstad och klänningarna tillverkas i kina. Och för mig spelar det ingen roll med bilder för jag vill ha hem den i brevlådan NUUUU. :)
    Har du ochså beställt från honom?
    jag kan inte annat än att hålla med dig! Jag bryr mig faktiskt inte om att jag får fraktpengarna tillbaka då man har väntat på klänningen så länge..  Man vill ju vara ute i god tid och räkna bort kostnader från budgeten i god tid också. Kommer absolut att lägga ut en bild, även om det skulle vara så att den blev ful.. vilket man inte hoppas på.. 
  • mariakarolina
    mariakarolina skrev 2012-04-09 11:26:01 följande:
    jag kan inte annat än att hålla med dig! Jag bryr mig faktiskt inte om att jag får fraktpengarna tillbaka då man har väntat på klänningen så länge..  Man vill ju vara ute i god tid och räkna bort kostnader från budgeten i god tid också. Kommer absolut att lägga ut en bild, även om det skulle vara så att den blev ful.. vilket man inte hoppas på.. 
    och ja! Jag beställde direkt från tradera :)
  • Linda L

Beatasbrandbilar. Ja, jag budade på en på tradera och nu ska jag ta mått och skicka in, och betala... men jag börjar tveka.. Ja, det är väl skitsamma med pengarna, det är väl väntandet som stressar. hoppas verkligen att ni inte behöver vänta länge till. och att klänningarna är fina!! jag är livrädd att kvaliten inte ska vara bra..

• Pernillaaa

Jag har faktiskt diskuterat det här med "Anders", eftersom jag själv bor i Halmstad.

Tyckte det var onödigt att betala hundratals kronor i frakt när jag ändå bodde i stan men då sa han att kläderna skickas direkt hem till dörren från Kina.

FruHassel skrev 2012-04-09 11:10:05 följande:
    Men de tillverkas väl i Kina?! Har aldrig hört talas om nåt ställe som syr upp klänningar så i Halmstad och kollar man på hemsidan så är ju adressen Kina.
  • Beatasbrandbilar

Ja du Linda L chansen finns ju att klänningarna kommer vara superfina men jag kan helt ärligt säga att jag inte hade beställt ifrån honom om jag viste vilket strul det varit. Oavsett vad.

Jag har beställt en ny klänning från en återförsäljare i kina genom ebay och bara genom de mail och den kontakt jag haft med dom så märker jag hur mycket proffsigare de är.
    Förhoppningsvis kommer både klänningen från anders och den från ebay vara fina men jag kan nästan sätta pengar på att jag kommer få klänningen från ebay snabbare än den från anders och troligtvis kommer den vara mycket bättre och mer än hälften så billig.

Så fort jag fått klänningarna lovar jag att lägga upp bilder.

Lycka till med din klänning

• Linda L

Ja, jag får se hur jag gör.. usch va tråkigt med ert strul. håller tummarna för dig! vad heter dom du köpte andra klänningen av? smart att gardera sig, jag tänker också köpa 1 till. tack, och jag väntar med spänning på bilderna! håll ut

• mariakarolina

Skrev ett mail idag..

"Hej Anders Johansson. Nu är det så här att jag har väntat,längtat funderat varenda dag i 12 veckor på när klänningen ska komma, och hur den ser ut. man kanske ev. Måste göra några egna justeringar innan bröllopet. Jag bryr mig inte om det du skriver att jag ska vara lugn eftersom att den kommer innan bröllopet . Eftersom det har varit en hel del problem så är jag ju förmodligen orolig över hur klänningen kommer att se ut också. Det är inte lugnt för mig. Nu vill jag ha ett exakt datum när den kommer att skickas och beräknas att vara framme. Sen undrar jag hur och när jag kommer att få tillbaka pengarna för fraktkostnaden, den enda kompensationen... Jag vill ha pengarna snarast. Med vänlig hälsning,. En Leds kund."

...väntar på svar.

Nu är det slut på att vara snäll känner jag :P 

• jessicaW

För ett tag sen så skrev jag ett inlägg här i stor frustration och i ett hopplöst tillstånd. Detta ångrar jag idag.
    Idag har jag haft kontakt med Anders på Luxury Dresses och allt har löst sig väldigt smidigt och enkelt. Bra mejl och tillmötesgående och en känsla för service. Att det har tagit lång tid kan hända den bästa och det viktigaste för mig är att det har blivit löst och det har det verkligen gjort nu. All kredd till Anders som visar förståelse!

Svar på tråden Erfarenhet av Tradera-klänningar? Luxury Dresses/weddingdresses