• Doffsingen82

Erfarenhet av Tradera-klänningar? Luxury Dresses/weddingdresses

Hej hej!

Tänkte bara höra om det är något här som har erfarenhet av denna säljare på Tradera? Han kallar sig "weddingdresses" och syr upp klänningar för drygt 2000 kr. Hur är kvalitén på klänningarna? Tyget? Sömnaden?

Har beställt en klänning därifrån, som jag väntar att få vilken dag som helst....
    Spännande, men vore kul att få lite information om hur andra tycker om sina klänningar därifrån.

Snälla snälla kan någon svara....?

• Svar på tråden Erfarenhet av Tradera-klänningar? Luxury Dresses/weddingdresses
  • Doffsingen82

Lina_K skrev 2010-06-08 08:44:57 följande:
    Hela intrycket. Stavfel, särskrivningar, alla stjärnor och asterisker de strösslar med. Jag skulle aldrig ta dem för seriösa helt enkelt.

Ok. Nu var det ju i och för sig inte den säljaren jag frågade efter såg jag sen... Men jag förstår vad du menar. Får se om någon annan har erfarenhet av "weddingdresses"

• Zia 20090618

De med stavfel osv må väl vara, herregud det är ju trots allt kinaklänningar det handlar om.. Men de kan nog vara hur fina som helst, om man har tur, och mindre välsydda om man har otur ;)

• junibrud2010

jaha jag trodde det var samma.. för dom heter bröllopsklänningar så jag trodde det var samma bara att det var på svenska istället

• Doffsingen82

Zia 20090618 skrev 2010-06-08 09:41:12 följande:
    De med stavfel osv må väl vara, herregud det är ju trots allt kinaklänningar det handlar om.. Men de kan nog vara hur fina som helst, om man har tur, och mindre välsydda om man har otur ;)

Är den mindre välsydd, så får jag väl fixa det då. Är den välsydd, så har jag gjort ett kap.
    Jag känner inte att jag är fördomsfull för att det är just Kinaklänningar, då jag inte provat. Du kan nog vara rätt säker på att de flesta av dina plagg i din garderob är sydda i Kina..... Eller Taiwan möjligtvis.

Min tanke med min ts var att få ta del av andras erfarenhet av den aktuella säljaren eftersom det finns MASSOR av säljare (med antagligen lika skiftande kvalité... )

• Doffsingen82

junibrud2010 skrev 2010-06-08 09:45:34 följande:
    jaha jag trodde det var samma.. för dom heter bröllopsklänningar så jag trodde det var samma bara att det var på svenska istället

De heter ju i och för sig nästan samma allihop, då de ju säljer samma saker
    Men hör gärna av dig om hur klänningen var!

• Zia 20090618

Ja men precis så tänker jag, är det lite fel går det nog att fixa och om inte är det dryga 1500:- i sjön för min del. Jag kommer med andra ord också beställa en kinaklänning via Ebay då den riktiga designerklänningen kostar 15 000:- Men jag tror nog det blir bra ändå:)

• Doffsingen82

Zia 20090618 skrev 2010-06-08 12:26:37 följande:
    Ja men precis så tänker jag, är det lite fel går det nog att fixa och om inte är det dryga 1500:- i sjön för min del. Jag kommer med andra ord också beställa en kinaklänning via Ebay då den riktiga designerklänningen kostar 15 000:- Men jag tror nog det blir bra ändå:)

Då får vi se hur det går för oss

• Tjockan

Funderar oxå på att beställa från luxury dresses. Hur var klänningarna?

• TheD
    Tjockan skrev 2011-03-10 19:22:07 följande:
    Funderar oxå på att beställa från luxury dresses. Hur var klänningarna?
    Det finns en tråd som är från detta år...lite mer aktuell ;)

Jag fick hem min klänning från weddingdresses i måndags. Jag handlade inte via Tradera utan kontaktade Anders direkt. Hur välsydd som helst. Mycket finare än klänningar i svenska butiker ;)

Det följde med slöja, vantar, smycken, tiara och underkjol!
  • Höstbröllop 2011
    TheD skrev 2011-03-10 19:28:03 följande:
    Det finns en tråd som är från detta år...lite mer aktuell ;)

Jag fick hem min klänning från weddingdresses i måndags. Jag handlade inte via Tradera utan kontaktade Anders direkt. Hur välsydd som helst. Mycket finare än klänningar i svenska butiker ;)

Det följde med slöja, vantar, smycken, tiara och underkjol!
    Jag har också tänkt beställa därifrån både klänning till mej och kostym till min blivande make. Har ännu inte kunnat bestämma mej för vilken klänning men så fort jag bestämt åker beställningen iväg! Jag har haft kontakt med Anders några ggr för alla mina frågor etc och han har varit MYCKET tillmötesgående och enormt trevlig. Riktigt bra service so far. Jag blev imponerad av detta då jag tycker det är allt för ovanlilgt idag med bra service...

Håller tummarna för en fin klänning! (och kostym)

Jag skulle också gärna vilja höra hur era kläder blivit och se bilder om ni har några. Vore kul att höra hur kvaliteten är osv.
Svar på tråden Erfarenhet av Tradera-klänningar? Luxury Dresses/weddingdresses