• Doffsingen82

Erfarenhet av Tradera-klänningar? Luxury Dresses/weddingdresses

Hej hej!

Tänkte bara höra om det är något här som har erfarenhet av denna säljare på Tradera? Han kallar sig "weddingdresses" och syr upp klänningar för drygt 2000 kr. Hur är kvalitén på klänningarna? Tyget? Sömnaden?

Har beställt en klänning därifrån, som jag väntar att få vilken dag som helst....
    Spännande, men vore kul att få lite information om hur andra tycker om sina klänningar därifrån.

Snälla snälla kan någon svara....?

• Svar på tråden Erfarenhet av Tradera-klänningar? Luxury Dresses/weddingdresses
  • marlen82

Undrar om någon har nått telefon nr till Anders,
    Tydligen inget nytt problem med honom att leveranserna dröjer och han inte svarar på mail, har väntat i 8 v nu och börjar bli lite fundersam på om det kommer koma någon klänning. 

• Anna M

Tänkte först kanske lämna in klänningen för ångstrykning då den är lite skrynklig efter frakten. Men nu har den hängt ut sig lite iof...den blir ju skrynklig direkt man sitter ändå, osäker:(

• caruba

hej hej,
    nu har vi fått våra kläder,
    klänningen passade perfekt, kanske inte den färgen jag tänkt mig. Men den var jättefin. Bilder kommer snart.
    Dock var kostymen för liten och det var inte alls samma väst så som på bilden, inte ens i närheten som kopia.
    Vi mailade honom direkt och fick svar inom två sekunder att vi ska kolla upp att det är vi som skickat rätt mått.
    Vi till och med skickade lite för stora mått för att att vara på den säkra sidan. Men vi tänker göra som han bad om.

Ok, tillbaka till klänningen, den är jättefin. Den får mig att se smallare ut. Stort +. Men den är dåligt sydd.
    Beställde klänningar til våra mödrar från jenjenhouse och dom är verkligen bra sydd.

Så nu till listan varför jag inte skulle vilja beställa ifrån Anders

Tiden, han lovade fem till sex veckor och vi har väntat 12 och en halv vecka, mycket mystiskt precis veckan innan vi "skulle gifta oss". Dvs att det inte skulle vara lönt att skicka tillbaka den. Som jag skrev innan, klänningen är dåligt sydd. Särskilt väl ser man det uppe vid bysten. Vi får väl se jag kanske beställer bilder som trash the dress. Kostymem är nog inte måttsytt. Dom har nog bara tagit en som hyggligt passat måtten och det var inte den kostymen vi beställde. Tullen. Man var ju naiv nog till att tro att man slipper det när man beställer ifrån en "svensk".

Vi får väl se om vi får lite pengar tillbaka ifrån kostymen.

• caruba

ok, nu har vi provat m2b kostym och kollat upp måtten som vi skickade till andreas och det visade sig att han gått upp lite runt midjan. Men västen som passade sämst måste ändå varit mycket mindre. Den går visserligen att knäppa, men inte mycket mer.

• yavanna81

Caruba: Klänningen var iallafall jättesnygg! Den ser ut att passa dig väldigt bra på bilderna. Jag gillar fägen. Hoppas ni får tillbaka nått på kostymen.

• caruba
    yavanna81 skrev 2012-08-06 18:34:01 följande:
    Caruba: Klänningen var iallafall jättesnygg! Den ser ut att passa dig väldigt bra på bilderna. Jag gillar fägen. Hoppas ni får tillbaka nått på kostymen.
    tack. =0)
  • Ginggirl

Jag har mailat om ersättning strax efter att vi insåg att både min och min tärnasklänning behövde till sömmerska snarast möjligt (i mitten av Juli). Inget svar än...

• caruba
    Ginggirl skrev 2012-08-08 10:27:40 följande:
    Jag har mailat om ersättning strax efter att vi insåg att både min och min tärnasklänning behövde till sömmerska snarast möjligt (i mitten av Juli). Inget svar än...
    Vi fick 150 kr ersättning för västen... Men om dom kommit in på konton än är en fråga.
  • tobias83

Nyfiken på att höra om någon som polisanmält kommit någonvart med det?

Våran lades ner för dom kunde inte styrka brott, samt att bedömning gjordes att brottet inte "gav" rätt att hämta uppgifter via kontonr.

Så sitter här väldigt irriterad och försöker komma fram till vem denna anders är och om man på något sätt kan få tag i honom.

Svar på tråden Erfarenhet av Tradera-klänningar? Luxury Dresses/weddingdresses