• Doffsingen82

Erfarenhet av Tradera-klänningar? Luxury Dresses/weddingdresses

Hej hej!

Tänkte bara höra om det är något här som har erfarenhet av denna säljare på Tradera? Han kallar sig "weddingdresses" och syr upp klänningar för drygt 2000 kr. Hur är kvalitén på klänningarna? Tyget? Sömnaden?

Har beställt en klänning därifrån, som jag väntar att få vilken dag som helst....
    Spännande, men vore kul att få lite information om hur andra tycker om sina klänningar därifrån.

Snälla snälla kan någon svara....?

• Svar på tråden Erfarenhet av Tradera-klänningar? Luxury Dresses/weddingdresses
  • Beatasbrandbilar

Det går att polisanmäla genom att lämna kontonumret som ni betalade in pengar till. Så sa den polisen jag pratade med. Resten av uppgifterna tar polisen fram. Skicka även med mailkontakt och ev svar från tradera. Ring tradera och hör om de kanske har några uppgifter. Hoppas verkligen att det löser sig för er och att ni får ett underbart bröllop.

• tobias83

Vi hadde bröllopet men, vi fick betala för en ny klänning. Bröllopet var underbart och så roligt som vi hadde hoppats på. Men med tight budget så blev det ingen weekend för mig och min fru. Vi fick istället ta dom pengarna och lägga på ny klänning. Tack beata för det dom sa till oss var något helt annat. Då kan vi knalla iväg och upprätta en polisanmälan mot honom.

Tråkigt med tanke på att kostym och bruddnäbbsklänningar var rätt. Kvaliten helt ok för att det priset.

Jag skriver mer och uppdaterar när jag vet hur det gått med polisanmälan.

Till er som tänkt köpa via tradera eller liknande. Kan vara värt det för att spara pengar, men ha dock ekonomiskt svängutrymme för att kunna gå och köpa i sista minuten.

Försök även kräva payson betalning eller liknande. (man lär sig så länge man lever)

• Anna M

Usch ångrar så att man beställt genom denna person, sitter här och väntar på klänning och kostym, vilken soppa:(

Som er andra så har man ju en budget, och inte direkt tusenlappar över att gå och köpa nya kläder.

Håller alla tummar och hoppas att kläderna kommer snart och passar perfekt:)

• tobias83
    Anna M skrev 2012-06-13 16:03:42 följande:

Usch ångrar så att man beställt genom denna person, sitter här och väntar på klänning och kostym, vilken soppa:(

Som er andra så har man ju en budget, och inte direkt tusenlappar över att gå och köpa nya kläder.

Håller alla tummar och hoppas att kläderna kommer snart och passar perfekt:)

Man får vad man betalar för, detta var vi helt klart medvetna om och att det kan skilja en viss del i nyanser.

Men fel klänning inte en chans.

Var dock inte orolig i onödan, vänta och se. Jag tror det är så här att denne man sitter och kör detta som sitt företag och går det bra så går det bra och går det dåligt ja shit happens.

Ingen ursäkt men fått den känslan. Han har nu hört av sig och tänker bara ersätta 500 kr och hänvisar att allt ansvar ligger på fabriken i Kina. Detta är ju som den påläste vet helt absurt enligt svensk lag så är han ansvarig som säljare för produkten.

Så nu kommer djävulshornen och gaffeln fram.

Blir i första läget en polisanmälan men har även ett par andra funderingar.

• madler

Följer dennatråden med stor spänning!! Väntar min klänning i dagarna om man ska tro Anders....han skickade mig en kopia på ett kvitto faktiskt, men där stod fel namn! Bad om att få mitt kvitto och en dubbelcheck att min klänning skickas till mig och inte hon som heter nästan samma!!! Är såååå nervös! Ångrar mig så att jag beställt via Anders! Men jag måste hålla med om att ni som fått era klänningar ser rätt fina ut med lite justeringar så blir det nog kanon!

• madler

Glömde skriva att jag givetvis inte fått rätt kvitto än och det är två veckor sen. Han skrev att han skulle fixa det och jaga vidare....

• Anna M

När ska du gifta dig madler??

Har du fått något fraktnummer än av honom ??

• tobias83

Ja vi har idag lämnat in en polisanmälan mot honom för bedrägeri. Polisen säger att det är svårt att påvisa pga att man måste kunna visa en historik utav strul.

Så vi får se vad som blir av det.

För er som är nyfikna så är det clearing nr som vi fick hemma hörande i mariannelund. Å det är ett gammalt konto från innan swedbanktiden.

• madler

Vi gifter oss 7 juli.... Ganska snart...ska bli intressant att höra vad den dära produktionschefen har att säga idag!??

• Adele80

Samma här Madler!! Väntar på ett tracking nr. idag!

Svar på tråden Erfarenhet av Tradera-klänningar? Luxury Dresses/weddingdresses