• Doffsingen82

Erfarenhet av Tradera-klänningar? Luxury Dresses/weddingdresses

Hej hej!

Tänkte bara höra om det är något här som har erfarenhet av denna säljare på Tradera? Han kallar sig "weddingdresses" och syr upp klänningar för drygt 2000 kr. Hur är kvalitén på klänningarna? Tyget? Sömnaden?

Har beställt en klänning därifrån, som jag väntar att få vilken dag som helst....
    Spännande, men vore kul att få lite information om hur andra tycker om sina klänningar därifrån.

Snälla snälla kan någon svara....?

• Svar på tråden Erfarenhet av Tradera-klänningar? Luxury Dresses/weddingdresses
  • madler

Nämen! Det verkar som att produktionschefen inte är på plats idag heller.....

• Lollie 120707

Näe vet ni, jag måste faktiskt leta ny klänning ändå. Visade ju bild här för några dagar sedan men det är alldeles för mycket som behövs ändras plus att klänningen har släppt i vissa sömmar trots att jag bara prövat den 2 ggr!! Jag var och provade en annan klänning i en affär och kände direkt att VARFÖR gjorde jag inte det tidigare?! Den nya klänningen känns mycket bättre och lättare att bära än klänningen från Kina. Dessutom kosta den bara 1900 kr så jag känner mig så DUM som ville spara pengar på att beställa kinaklänning när det inte blev ett dugg billigare och bara massa krångel. Kvinnan i affären sa att jag var den tredje på kort tid som hade beställt från internet och inte vart nöjd och kommit till butik istället.

• Adele80

Vad tråkigt Lollie :( Har pratat med DHL min klänning kommer till Sverige idag! Usch får ont i magen av allt detta. Hör av mig så fort jag fått den!

• Anna M

Lollie, vad trist, hoppas att du hittar en annan som du blir nöjd med.

Adele, nyfiken på om du blev nöjd????

Anna

• Adele80

Jagade klänningen igår på DHL i Gbg.. Tyvärr missade jag den precis!! Får den till jobbet idag eller imorgon!

Lovar att skriva så fort jag fått den och känt och klämt!

• tobias83

Kan bara uppmana människor som köpt och det varit så pass mycket krångel med honom att anmäla honom till konsumentverket. Ju fler som gör det ju bättre.

• Odium

Hej!
    Jag har också beställt från Anders, innan jag hittade den här tråden.
    När jag började läsa här blev jag väldigt nervös och självklart har jag följt tråden väldigt noggrannt.

Alla ursäkter han gett mig överensstämmer med era tidigare, vilket har gjort mig ännu mer nervös förståss.

Första löftet var ju som sagt INOM 5 veckor. När det inte hölls frågade jag honom vart kläderna var, han sa att p g a olika förseningar skulle de inte komma förrän 10-20 Juni.
    Jag blev sjukt förbannad och ledsen, men bestämde mig för att spela "dumsnäll" och bara svälja all skit han snackade.
    Så istället för att anklaga honom eller skälla på honom så skickade jag ca två mail per dag fullkomligt bombarderade av =)=)=), "Guuud vad trevligt att vara på semester! :D" "Jag hoppas att få höra från produktionschefen snart=)" "Hoppas du haft en bra semester!!=)" "Jag ser JÄTTEmycket fram emot att se vilka härliga kreationer du fixat till mig! =)"
    Döda med kärlek ni vet... Det har vart jobbigt och frustrerande.

Idag fick jag trackingnummer till DHL, som det ser ut så kommer paketet fram till Arlanda ikväll, och jag får hem det imorron eller senast fredag.

Jag lägger upp bilder så fort jag provat. Nu håller jag tummarna och kissar nästan på mig av nervositet. Vettefan vad jag gör om det inte passar eller ser förjävligt ut.

• mariakarolina
    Odium skrev 2012-06-20 09:28:36 följande:
    Hej!
    Jag har också beställt från Anders, innan jag hittade den här tråden.
    När jag började läsa här blev jag väldigt nervös och självklart har jag följt tråden väldigt noggrannt.

Alla ursäkter han gett mig överensstämmer med era tidigare, vilket har gjort mig ännu mer nervös förståss.

Första löftet var ju som sagt INOM 5 veckor. När det inte hölls frågade jag honom vart kläderna var, han sa att p g a olika förseningar skulle de inte komma förrän 10-20 Juni.
    Jag blev sjukt förbannad och ledsen, men bestämde mig för att spela "dumsnäll" och bara svälja all skit han snackade.
    Så istället för att anklaga honom eller skälla på honom så skickade jag ca två mail per dag fullkomligt bombarderade av =)=)=), "Guuud vad trevligt att vara på semester! :D" "Jag hoppas att få höra från produktionschefen snart=)" "Hoppas du haft en bra semester!!=)" "Jag ser JÄTTEmycket fram emot att se vilka härliga kreationer du fixat till mig! =)"
    Döda med kärlek ni vet... Det har vart jobbigt och frustrerande.

Idag fick jag trackingnummer till DHL, som det ser ut så kommer paketet fram till Arlanda ikväll, och jag får hem det imorron eller senast fredag.

Jag lägger upp bilder så fort jag provat. Nu håller jag tummarna och kissar nästan på mig av nervositet. Vettefan vad jag gör om det inte passar eller ser förjävligt ut.
    Det kommer att lösa sig för dig vilket som.. :) För mig löste det sig, (Jag vann 3000 kr på bilbingo och veckan där på hade jag faktiskt råd att köpa en ny klänning för det priset..)  Innan så hade jag inte haft råd så jag hade tur i oturen för en gångs skull..  jag förstår inte varför jag har slösat ned tid och energi på den där tölpen.. Undra vilken ålder det är på den där Anders? Han kopierade ett mail om att han hade anmält tjejen som skickat in till tidningen för förtal.. Jag skrev att jag bryr mig inte ett skit, och om han har tid att hålla på att kopiera mail från andra kunder så har han väl en massa tid för annat.. som att föra över pengarna som han lovat för försenad levrans.

Klistar in ett mail från 2 Februari.

Hejsan! Är klänningen skickad? När beräknas den att komma?
    Jobbigt att vänta och gå och fundera, så det skulle vara skönt att få svar på :)
    -----
    Hej,

Snart är den det.

Du kan vara lugn kommer flera månader innan ditt bröllop.

Vi ersätter dig med frakten tack vare försening.

Mvh,

Anders
    Detta är sjukt

• Odium

Ja man hoppas ju och tror att de ska vara seriösa, och att man får chansen att verkligen skräddarsy sin drömklänning utan att bli ruinerad gör ju saken än mer lockande.

Som tur är så angav jag ju ett tidigare bröllopsdatum till honom, så jag har ca 2månader på mig att fixa/hitta en ny om det skulle gå åt helvete.
    Jag hoppas bara kostymen sitter bra på gubben.
    Och klänningen förståss, men man blir ju negativ när man läst om allt som gått fel för alla andra =/

Han kan inte anmäla någon för förtal, det är inte förtal om det är sanningen.

Det "bästa" mailet jag fick var ca 5 veckor efter att jag lagt beställningen..
    "Hej! Skulle du kunna skicka måttabellerna igen? Vi har haft datorhaveri här inatt och de har försvunnit. Kläderna är nästan klara, vi måste bara dubbelkolla måtten i kvalitetsavdelningen"

Min tanke var.. "Okeeeej... om ni haft datorhaveri spelar inte det någon roll. Måttabellerna är skickade via mail. Till den adress du använder nu. Så mailet finns kvar."
    Vad jag faktiskt gjorde var att skicka måttabellerna igen...

FAN vad kul att du vann pengar, GRATTIS!

• Sjörå

Oh så tur att jag hittade denna tråd. Har varit inne på att köpa en klänning av Anders men när jag har läst tråd kommer jag verkligen att avstå från att handla från honom.

Svar på tråden Erfarenhet av Tradera-klänningar? Luxury Dresses/weddingdresses