• Doffsingen82

Erfarenhet av Tradera-klänningar? Luxury Dresses/weddingdresses

Hej hej!

Tänkte bara höra om det är något här som har erfarenhet av denna säljare på Tradera? Han kallar sig "weddingdresses" och syr upp klänningar för drygt 2000 kr. Hur är kvalitén på klänningarna? Tyget? Sömnaden?

Har beställt en klänning därifrån, som jag väntar att få vilken dag som helst....
    Spännande, men vore kul att få lite information om hur andra tycker om sina klänningar därifrån.

Snälla snälla kan någon svara....?

• Svar på tråden Erfarenhet av Tradera-klänningar? Luxury Dresses/weddingdresses
  • lillamaa

Jag har fått min klänning för ett par dagar sedan. 
    Jag måste säga att jag var väldigt förvånad då budfirman ringde för jag hade inte väntat mig att den skulle anlända ännu! Jag hade börjat funder på att maila för att få tracking nr för att se om han fått klart klänningen eller inte, och så var den redan på väg. När jag fyllde i blanketten skrev jag att vi skulle gifta oss i mitten av juli, fastän det blir i augusti. Tänkte att de kanske får honom att snabba på ;)
    Klänningen är fin, men för lång :/. Jag vet inte om det var vi som strulade till det när vi mätte men jag tyckte då att vi var så noggranna… Så nu måste jag se om jag hittar någon som kan sy upp den lite.  

• tobias83

problemet med polisanmälan är att polisen har ingen direkt rubricering för brottet. Det bör falla under bedrägeri men eftersom det då kräver flera anmälningar för att kunna styrjka misstanken om att han satt detta i system.

Man tycker ju då att med alla anmälningar så borde inte dettta vara ett problem, nu det fina i kråksvängen. Eftersom vår kära polis inte har ett rikstäckande nätverk för anmälningar så blir varje anmälan i varje län seperat. det vill säga en polis i motala ser inte vad en polis i umeå tar emot för anmälan. Detta hadde kunnat påvisa ett mönster. Tror att om man är ett par st som anmäler på samma station så ser det lite annorlunda ut.

Våran erfarenhet av anders är att han är artig i början för att sedan bli snudd på hånfull i sin ton.

Men att det finns en viss rädsla för att bli påkommen. Detta för att det han gör är i alla fall enligt mig bedrägeri.

Har sökt en hel del för att se om jag kan få tag i mer information om honom. Men är väldigt annonym, dock verkar det finnas en dansk försälare utav samma märke på facebook.

• tobias83

För övrigt problemet med KO osv är att dom har bara ett "namn" att gå på ett kontonr som dom inte kan göra något åt. samt även en email. Det blir alltså ett moment 22, han nekar man går till ko får utslag, men dom kan inget göra för dom är inte en juridisk instans. så tillbaka till honom och vifta med tomt dokument.

• sanmal

Jag vet exakta kopior icke får göras, därför valde jag snörning ist för dragkedja. Men att draperingen går rakt ser bara konstigt ut, kropps formen blir liksom helt störd :P men alla paljetter och pärlor tycker jag bara verkar konstigt, det skulle det inte vara! Jag beställde en annan klänning från jenjenhouse.com och den fick jag snabbt och är gudomlig!! :) det är samma modell som den från Anders..

• Adele80

:) Är super glad för din skull Anna M!

• caruba
    Anna M skrev 2012-07-17 09:42:59 följande:

Den kom till slut och jag är supernöjd
    Den ser verkligen jättefin ut. =0)
  • goingtobemarried

Den där "Anders" verkar ha otroligt mycket semester...

• caruba

Beställde kläder ifrån honom i början av mars.
    Mailade honom idag och frågade hur det gick var han svarade ett par timmar efteråt att kläderna ska skickas om ett par dagar. Vi får väl se. ;0)

• Ginggirl

Hej alla brudar!

Usch vad tråkigt att ni fått detta bemötande, jag har max fått vänta 2 dagar på svar, men oftast bara några få timmar, vilket jag tycker är en väldigt bra service. Jag har fått hem min och tärnans klänning och de är fina, inte exakt som på bilden kanske men vi är nöjda  !

Dock måste lite små jysteringar göras (men så skulle det ju varit även o man köpt i en affär då första måtten oftast inte är exakt som de slutgiltiga). Min klänning (och tärnans) är ca 10 cam för lång, så det är väl det stora vi måste förändra. Sen på min klänning måste jag fästa ett tyg i kjolensnedrekant som nu hänger löst (och är ytterligare 10 cm för långt som om de glömt fästa det) + byta plats på axelbanden (lite klantigt men lättfixat). Det som kanske skulle hjälpa längden på min klänning vore om underkjolen hade varit en ring längre men jag ska kolla med min (nu akut fixade) sömmerska om inte det går att ordna så kanske vi slipper sy upp den alls. Vi valde klänningar med snörning i ryggen (vilket de flesta verkar ha men man kan även beställa dragkegja i alla som vi förstod det) vilket ju gör storleken anpassningsbar nu när de väl kom, så de sitter jättefint.

Jag upptäckte även att det datum vi avtalade om leverans är den dag paketet skickas från Kina inte den dag jag fick paketet, men det tog bara 2 dagar så det var ju bra. Jag sa att jag ville ha klänningen 1 månad före bröllopet (han fick aldrig vårt vigseldatum) så marginal är bra, den kom 16:e dock och vi avtalade 14:e men jag sa från början 9:e, så en veckas "försening" skulle man väl kunna säga.

Någon som har tips på hur man stryker klänningen så den blir fin? Eller har ni lämnat in era?

Jag skulle rekommendera säljaren och acceptera att för ca 4000 kr få två måttbeställda klänningar uppsydd efter bilder (som inte är den modell de har på plats egentligen utan som den liknar) är grymt bra. Det är värt att lägga pengar på en liten alternering (vilket vi dock såklart ska försöka få tillbaka av honom) när klänningen inte från början kostar över 10000 kr. Jag tror ingen som beställer från luxury-dresses har tänkt lägga massa pengar på en klänning, men jag tycker kvalitén på klänningen verkar riktigt bra.

Jag specialbeställde en slöja som skulle matcha det röda i min klänning och den blev verkligen jättevacker (speciellt jämfört med "skit-slöjjan" man fick med egentligen med plastkant..), är super nöjd med den och imorgon blir det till frisören för provuppsättning.

Hoppas informationen hjälper!

Hälsningar från en småstressad brud, mindre än 3 veckor till vigsel (11 aug)

Svar på tråden Erfarenhet av Tradera-klänningar? Luxury Dresses/weddingdresses