• Doffsingen82

Erfarenhet av Tradera-klänningar? Luxury Dresses/weddingdresses

Hej hej!

Tänkte bara höra om det är något här som har erfarenhet av denna säljare på Tradera? Han kallar sig "weddingdresses" och syr upp klänningar för drygt 2000 kr. Hur är kvalitén på klänningarna? Tyget? Sömnaden?

Har beställt en klänning därifrån, som jag väntar att få vilken dag som helst....
    Spännande, men vore kul att få lite information om hur andra tycker om sina klänningar därifrån.

Snälla snälla kan någon svara....?

• Svar på tråden Erfarenhet av Tradera-klänningar? Luxury Dresses/weddingdresses
  • Odium
    sanmal skrev 2012-06-23 12:52:39 följande:
    Usch vad tråkigt att höra!! Du vill inte visa bild/-er? :)
    Det här blir ett långt inlägg.

Det här var vad jag beställde, med några ändringar på bl a "urringningen". Vill ha den mer som ett U än ett uppochnedvänt U..(bifogade bilder.
    Och ja, jag vet att jag är nååågra storlekar större än modellen..

Bakifrån, helt ok.

Från sidan. Som sagt vet jag att jag har mage osv, men klänningen är sydd tightare under höfterna, precis vid broderiet. Vilket ger illusion av ÄNNU större mage. Det här ska ju vara en A-line... Plus att underkjolen inte syns så mycket som den ska.
    Samt att det svarta tyget är helt vanligt tyg, inte tyll som jag beställde.

Fram. Urringningen är felformad, jag ville ha ett U, för att kunna dölja fettvalkarna vid armhålorna. Nu är de extremt synliga.
    Draperingen ville jag ha UNDER brösten, vilket jag specificerade i mitt mail.
    Nu börjar den på havla bröstet, vilket drastiskt förminskar och "förkortar" brösten. De göms och bidrar till att jag ser ut som en kona.

Den exeptionellt vackra kanten på slöjan..

Som för övrigt även hade hål i sig hela vägen..

Fantastiskt fastsatta broderier.

bystdelen, Urringningfen där innertyget sticker upp ca 5mm hela vägen runt. Ger ingen skarp kant och ser extrtemt billigt ut.

Trasigt halsband med saknade stenar..

Mosad och trasig tiara.

Sen var det ju även en kostym beställd i kritstrecksrandigt tyg. Den var helt svart.
    Och en underkjol skulle följa med, det gjorde det inte.

Ska ringa KO på måndag och kolla vad jag har för rättigheter, och vänta på svar från Anders förståss...

Hoppas det går bättre för er andra!
  • madler

Gisses! Vilken besvikelse!! Och hur länge var det du fick vänta på denna under all kritiktattiga ickehantverk!!?

• Odium
    madler skrev 2012-06-23 20:41:00 följande:
    Gisses! Vilken besvikelse!! Och hur länge var det du fick vänta på denna under all kritiktattiga ickehantverk!!?
    Inte så förbannat länge.. kring 10 veckor.. så fortfarande dubbelt så lång tid som utlovas, men mycket kortare än många andra här inne.

Ska till en sömmerska imorron och hoppas på att få ett bra pris på en ny klänning. Mycket mindre "avancerad"...
  • sanmal

Odium - herre min skapare, vad fel det blivit! :O usch, det borde vara olagligt att göra så fel ;) men om jag förstår dina beskrivningar på hur den "skulle" vara så tror jag verkligen att den hade passat dig jättebra! :) Jag är oxå en blivande brud modell större och man vet ju vad man vill och inte vill visa / framhäva, om man säger så :P Lycka till i din nya klänningsjakt!

• Odium
    sanmal skrev 2012-06-24 11:36:35 följande:
    Odium - herre min skapare, vad fel det blivit! :O usch, det borde vara olagligt att göra så fel ;) men om jag förstår dina beskrivningar på hur den "skulle" vara så tror jag verkligen att den hade passat dig jättebra! :) Jag är oxå en blivande brud modell större och man vet ju vad man vill och inte vill visa / framhäva, om man säger så :P Lycka till i din nya klänningsjakt!
    Ja jag vill ju hävda att det inte är vad jag beställde, alls..
    Vi får väl se hur det blir om jag kan få några pengar tillbaka eller inte.
    De här kläderna kan jag ju hursomhelst inte använda.
  • Anna M

Idag har vi skickat mail till Anders att nu har det gått 14,5 veckor sedan vår beställning och att om han inte skickar trackingnumret genast och om vi inte har kläderna denna vecka att vi vill ha pengarna tillbaka genast så vi kan gå och köpa oss nya kläder eftersom dagen närmar sig.

Helt absurt detta, väntar med spänning.

• madler

Anna M: jag mailade Anders förförra veckan och sa att jag ville ha mina pengar tillbaka om den inte kommit denna vecka, som svar fick jag att jag måste skicka tillbaka klänningen först( den jag ännu inte fått) för att sen få tillbaka mina pengar, för de har blivit blåsta så många gånger!!!!!

• Nea10

Hej mina vänner här! Nu har jag fått min klänning! ÄNTLIGEN. Beställde ju 11 jan.
    Men ett hett tips till er som ännu inte fått den. GE ER INTE!!! Va jobbiga å besvärliga, ställ
    KRAV, för det har ni rätt till. Jag är för övrigt väldigt nöjd med min klänning.
    Är det någon som undrar något, bara att fråga. Önskar er alla LYCKA TILL!!!!!
    KRAM

• madler

Nea 10: bild tack!! :) Jo jag skickade ett mail till Anders igår att jag ville att han avblåser allt och att Kina inte skickar mig klänningen överhuvudtaget, och att han kan betala tillbaka mina pengar på studs. Sen kände jag att många har polisanmält honom och att det ligger nära tillhands nu för jag är så besviken och arg! Vet ni vad han svarar!?: "Jag ska se om jag kan få tag på dhl numret innan jag kommer hem från semestern. Vem har blivit polisanmäld?" Öh....?

• madler

Ps jag kände inte utan nämnde såklart...

Svar på tråden Erfarenhet av Tradera-klänningar? Luxury Dresses/weddingdresses