• Doffsingen82

Erfarenhet av Tradera-klänningar? Luxury Dresses/weddingdresses

Hej hej!

Tänkte bara höra om det är något här som har erfarenhet av denna säljare på Tradera? Han kallar sig "weddingdresses" och syr upp klänningar för drygt 2000 kr. Hur är kvalitén på klänningarna? Tyget? Sömnaden?

Har beställt en klänning därifrån, som jag väntar att få vilken dag som helst....
    Spännande, men vore kul att få lite information om hur andra tycker om sina klänningar därifrån.

Snälla snälla kan någon svara....?

• Svar på tråden Erfarenhet av Tradera-klänningar? Luxury Dresses/weddingdresses
  • Anna M

Vilken soppa, kollar mailen hela tiden eftersom de borde ju dyka upp vilken dag som helst.
    Odium, du kan väl berätta om du blev nöjd???

• Odium
    Anna M skrev 2012-06-20 14:05:08 följande:
    Vilken soppa, kollar mailen hela tiden eftersom de borde ju dyka upp vilken dag som helst.
    Odium, du kan väl berätta om du blev nöjd???
    Jag har ringt DHL och kundtjänstdamen trodde att den skulle köras ut imorron. Så förhoppningsvis missar jag dom inte.
    Om jag missar dom kommer kläderna på måndag (stängt midsommar).

När jag kollat in grejerna och försökt krångla på mig den kommer jag lägga upp en bild och utvärdering. =)
  • Adele80

Nu har jag fått min klänning!!!!! Jag är faktiskt jättenöjd :) Lite lång men det går att korta samt lite för lite fluffig därnere men det löser vi med en underkjol. Har den på jobbet så jag skall ta med den hem och prova den, ta bilder och lägga ut så ni får se. Min klänning är ganska enkel så det kanske spelar in (inte så mkt att göra fel på). Dock måste jag säga att jag sparade ändå 5000kr mot om jag hade köpt original och jag är glad att det blev så bra. Hoppas ni andra blir nöjda! Kram

• Odium

Jag har fått min klänning och kostymen vi beställde.
    Kläderna hade följande fel.

1. Kostymen jag fick hem är helt svart. Inte kritstrecksrandig. Det är en ganska viktigt grej att man åtminstone får tyget rätt.
    2. "Underkjolen" som är svart skulle ha svart tyll i översta lagret, inte helt svart, enkelt tyg.
    3. Livets rynkning har linjerna rakt över magen, inte sneda som det klart och tydligt visar på bilden.
    4. Livets rynkning ska sitta UNDER bysten, som det tydligt syns på bilden. Nu börjar den på mitten av bröstet vilket gör att man "gömmer" bysten istället för framhäver den.
    5. Den översta kanten av klänningen, "halsringningen" är sydd på ett sådant sätt att undertyget sticker upp en halv cm och gör att det inte blir en skarp kant. Ser billigt och slarvigt ut.
    6. Det finns lösa sömmar och trådar som sticker ut här och var.
    7. "U-ringningen" är inte formad så som jag specificerade.
    8. "Delningen" i kjolen, där det svarta sticker fram, sa jag tydligt att jag ville ha like hög som på bilden. Den är mycket, MYCKET lägre. Nu ser det bara ut som att kjolen är lite kortare på ena sidan. Inte som en avsedd delning.

Sedan ska det följa med en underkjol, vilket det inte gjorde. Smyckena som skulle följa med hade jag väl inte skyhöga förhoppningar för, men att de skulle vara trasiga och att det saknades stenar i halsbandet väntade jag mig inte.

Slöjan som följde med hade någon storts vit kant som ärligt talat såg ut och kändes som toapapper.

Suck...

• Lollie 120707

Skönt att nån blev nöjd med sin klänning iaf! Jag har som sagt blivit lovad att få tillbax fraktkostnad och tullkostnad men dom pengarna har jag inte sett röken av än. Tänker INTE ge mig iaf!!

• Anna M

Underbart att höra att du är nöjd Adele, då finns det hopp i varje fall. Hoppas ni andra löser det så ni får en helt fantastisk dag trots allt detta strul och missnöje.

Jag fortsätter hoppas och förhoppningsvist dimper våra kläder också ner inom kort.

• Odium

... Hur som helst kommer jag nu sy min egen klänning.. Har inte tid eller ork att beställa en ny. Och med de ändringar jag skulle vilja göra kommer det ta för lång tid.

Nån som vet vart jag får tag i en halvpuffig svart underkjol i tyll? Den ska synas genom en delning i kjolen, så den får inte ha för många sömmar eller ringar.

• sanmal
    Odium skrev 2012-06-21 12:27:43 följande:
    Jag har fått min klänning och kostymen vi beställde.
    Kläderna hade följande fel.

1. Kostymen jag fick hem är helt svart. Inte kritstrecksrandig. Det är en ganska viktigt grej att man åtminstone får tyget rätt.
    2. "Underkjolen" som är svart skulle ha svart tyll i översta lagret, inte helt svart, enkelt tyg.
    3. Livets rynkning har linjerna rakt över magen, inte sneda som det klart och tydligt visar på bilden.
    4. Livets rynkning ska sitta UNDER bysten, som det tydligt syns på bilden. Nu börjar den på mitten av bröstet vilket gör att man "gömmer" bysten istället för framhäver den.
    5. Den översta kanten av klänningen, "halsringningen" är sydd på ett sådant sätt att undertyget sticker upp en halv cm och gör att det inte blir en skarp kant. Ser billigt och slarvigt ut.
    6. Det finns lösa sömmar och trådar som sticker ut här och var.
    7. "U-ringningen" är inte formad så som jag specificerade.
    8. "Delningen" i kjolen, där det svarta sticker fram, sa jag tydligt att jag ville ha like hög som på bilden. Den är mycket, MYCKET lägre. Nu ser det bara ut som att kjolen är lite kortare på ena sidan. Inte som en avsedd delning.

Sedan ska det följa med en underkjol, vilket det inte gjorde. Smyckena som skulle följa med hade jag väl inte skyhöga förhoppningar för, men att de skulle vara trasiga och att det saknades stenar i halsbandet väntade jag mig inte.

Slöjan som följde med hade någon storts vit kant som ärligt talat såg ut och kändes som toapapper.

Suck...
    Usch vad tråkigt att höra!! Du vill inte visa bild/-er? :)
  • JustMeAndMyLove

Om det är samma säljare som vi hamnade hos på tradera så kan jag berätta att vi blev grundlurade :(
    Vi anmälde men det gick inte att spåra ägaren av företaget osv så det var 5000 kr i sjön (två klänningar)
    Felen var dålig kvalitet, såg helt annorlunda ut än på bilden, fel tyg, fläckigt/smutsigt tyg, fel mått.
    Ingen av klänningrna gick att använda så det var bara att kasta.

Men det FINNS de som är duktiga på tradera, man ska vara noga med att kolla omdömmen och läsa igenom även de negativa för att se om samma fel upprepar sig ofta osv.

Lycka till till er som betsällt!

Svar på tråden Erfarenhet av Tradera-klänningar? Luxury Dresses/weddingdresses