Odium skrev 2012-06-21 12:27:43 följande:
Jag har fått min klänning och kostymen vi beställde.
Kläderna hade följande fel.
1. Kostymen jag fick hem är helt svart. Inte kritstrecksrandig. Det är en ganska viktigt grej att man åtminstone får tyget rätt.
2. "Underkjolen" som är svart skulle ha svart tyll i översta lagret, inte helt svart, enkelt tyg.
3. Livets rynkning har linjerna rakt över magen, inte sneda som det klart och tydligt visar på bilden.
4. Livets rynkning ska sitta UNDER bysten, som det tydligt syns på bilden. Nu börjar den på mitten av bröstet vilket gör att man "gömmer" bysten istället för framhäver den.
5. Den översta kanten av klänningen, "halsringningen" är sydd på ett sådant sätt att undertyget sticker upp en halv cm och gör att det inte blir en skarp kant. Ser billigt och slarvigt ut.
6. Det finns lösa sömmar och trådar som sticker ut här och var.
7. "U-ringningen" är inte formad så som jag specificerade.
8. "Delningen" i kjolen, där det svarta sticker fram, sa jag tydligt att jag ville ha like hög som på bilden. Den är mycket, MYCKET lägre. Nu ser det bara ut som att kjolen är lite kortare på ena sidan. Inte som en avsedd delning.
Sedan ska det följa med en underkjol, vilket det inte gjorde. Smyckena som skulle följa med hade jag väl inte skyhöga förhoppningar för, men att de skulle vara trasiga och att det saknades stenar i halsbandet väntade jag mig inte.
Slöjan som följde med hade någon storts vit kant som ärligt talat såg ut och kändes som toapapper.
Suck...
Usch vad tråkigt att höra!! Du vill inte visa bild/-er? :)