• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Hvidbrud

Min mamma ville ha de som lägger gröna ägg när vi var små, så hon kläckte fram ett flak. Min lilla fina kyckling hette Carola (kan det ha varit omkring 83/84?) men hon visade sig vara en tupp, precis som alla kycklingarna som kläckts fram... Ju större de blev ( och de blev stora!) dessto aggresivare blev de och började jaga bilarna som körde förbi. Det blev storslakt när de började anfalla människor och flög upp på granflickan och hackade henne i pannan!

• Aleta

Hjälp! Fast jag är inte avskräckt ännu.

Hvidbrud skrev 2010-04-05 19:19:46 följande:
    Min mamma ville ha de som lägger gröna ägg när vi var små, så hon kläckte fram ett flak. Min lilla fina kyckling hette Carola (kan det ha varit omkring 83/84?) men hon visade sig vara en tupp, precis som alla kycklingarna som kläckts fram... Ju större de blev ( och de blev stora!) dessto aggresivare blev de och började jaga bilarna som körde förbi. Det blev storslakt när de började anfalla människor och flög upp på granflickan och hackade henne i pannan!
  • Im yours

Hahahaha ..................... så mycket hönssnack , och så lite jag begriper. Jag minns dock Bruttans "galna" tupp ......... han är ju förevigad nånstans i min blogg.

Idag ska jag föröka ta mig ut till shoppingcentret, våra busslinjer har ju "bytt både namn och destinationer". Så man får väl se var man hamnar??????

Kramar till er!

• dfk

Oj, här var det hönor... Jag erkänner också att jag inte är med riktigt i denna branch. Men skulle jag ha en gård eller torp så nog skulle jag också vilja ha hönor och kycklingar.
    Men snälla sådana. Inte såna som hackar andra i pannan.

Hoppas att påsken har varit bra för er alla!
    Passion mina tankar har gått till dig speciellt.
    Vi är lyckosamma tanter som finns här för varandra. Jag kan inte beskriva hur glad jag är att ni finns!

Nu har arbete börjat efter en härlig ledighet. Skulle mer än gärna vilja vara lite mer ledig!

Ha en fin tisdag!

• passionsblomman

dfk, hihi, ja hönor i tanthuset på påsken...
    jag kan inget egentligen heller. Det är därför jag ska lära mig.
    Jag funderar över hur man gjorde förr när man skulle hindra vattnet från att fysa i hönshuset?

• Soldemor
    passionsblomman skrev 2010-04-05 13:50:35 följande:
    Nä, jag ber inte så mycket om ursäkt egentligen. Jag ill bara poäntera att jag är medveten om att jag är rätt självupptagen just nu. Och att jag inte tänker fortsätta vara det forever.Kolla alla de här hönorna! Den sista rasen är rödlistad, sådan kan jag kanske leta rätt på? Men de är vaädans små verkar det...undrar om de får ägg små som fingerborgar?
    Du får vara precis som du känner för! Just därför tycker vi så mycket om dig, för att du är du! Vi tänker på dig jättemycket!
    och
    här är
    en JÄÄÄTTEKRAM!
  • Sonja68

Hej!
    Har varit lite off line under påsk.
    Slalom i söndags och nu har jag träningsvärk överallt!!!
    Har bara snabbskummat lite i tråden, men ser att här är en massa hönssnack?!
    Jag har haft kycklingar, som blev höns och tuppar
    Laxfärgad faveroll, Silverrandig Wyandotte och en som var svart och hade rosa, naken hals och svart kalufs!

Blomman; varmaste och innerligaste kramen till dig! Skit också! Är det verkligen så att det inte kan ha varit för tidigt som du testade?
    Mot den här axeln får du gråta och svära,spotta och fräsa och ösa ur dig hur mycket du vill. Du lyssnar så mycket på oss andra så det är klart att vi finns här för dig när du vill och behöver

• Aleta

Grattis på bröllopsdagen i efterskott Sonja!

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången