• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • MittiPrickBrud

Megastor kram till alla tanter!
    Canta, välkommen tillbaka! Så trist med din mage!
    Bobou, välkommen tillbaka du med! Man får vara låg, så är det ju ibland.

Ska inte sitta här för länge nu, typ inte alls. ville bara kramas lite.
    Har för ont i kroppen för att stå ut med en lång session ikväll. ( som många andra kvällar... )

Hur som.
    KRAM!!

• passionsblomman

Jaha, nu kommer det rosa...

....då behöver vi inte längre låtsas att det är spännande med testet imorgon.

Istället får jag väl testa och sedan ringa CvL och höra vad läkarna där har för råd att ge inför en eventuell fortsättning och hur den tidsplanen isåfall ser ut.

• Aleta

Kramkramkramkramkram Passion, jag är så ledsen för din skull.

• Cantaton

Ååååååh neeeej! Varmaste, varmaste tankarna till er

passionsblomman skrev 2010-04-07 19:52:14 följande:
    Jaha, nu kommer det rosa... ....då behöver vi inte längre låtsas att det är spännande med testet imorgon. Istället får jag väl testa och sedan ringa CvL och höra vad läkarna där har för råd att ge inför en eventuell fortsättning och hur den tidsplanen isåfall ser ut.
  • dfk

Passion, jag ger dig en stor kram och håller hårt, hårt!!

MittPrick, kram till dig också, måste vara svårt att ha så ont i kroppen!

• Diz

Älskade älskade blomman. Vad jag hoppas och önskar och tror att det kommer att "lossna" ( i det här fallet klamra sig fast) för er snart...

Jag har också haft en down-period i ett tag, känt mig hängig nere, trött och kvävd i "all j-vla bröllopsplanering". I själva verket tror jag att jag har haft en släng av "vår-depp" i kombination med stress. Jag valde klänning så sent som i tisdags serni, ska betalas imorgon. Efter alla överdådiga, otroligt vackra (och tunga) klänningar jag tittat på och provat så hamnade jag till sl ut på en nixa, utan en endaste brody eller pärla på... Så kan det gå antar jag...

• Diz

Ska kanske påpeka att när jag väl valde klänning så lossnade allt, och jag känner mig äntligen som mig själv igen.

Nu ska jag ta hand om min lilla tut, han har närmare 40grader och är heeeelt utslagen.

• passionsblomman

Nu har jag pratat med CvL-kliniken. De är så trevliga där! Och inget pjoskande, utan sakligt men med värme. Det gillar jag.

De sa så här:

*Alla beslut i den här processen är VÅRA, de lägger sig inte i.

*Våra chanser enligt procentprogrammet var den här gången uppskattat till mellan 25 och 35% vilket hon sa är bra siffror.

*Ingen panik med ett ev nytt IVF-vi kan göra ett nytt försök efter Eskimåförsöket o vi vill.

*Det är 20% risk att återupptiningen misslyckas, men OM den lyckas är graviditetschanserna mycket goda på frysisar.

Summa sumarum-vi kommer att invänta min nästa mens och styra den följande ägglossningen med Pergotime (jag är ju så oregelbunden annars) Det innnebär att ågon gång mellan Kristi Himmelsfärd och Pingst blir det sådär spännande igen och förhoppningsvis en tinad eskimå redo att återföras och visa vad den går för.

Idag ska jag ha en mamma-son dag med min pojke som jag redan har förmånen att ha i mitt liv. Vi ska åka till Kalmar, gå och luncha ihop och kika i "hans" affärer och så gå på bio.

• passionsblomman

Igår pratade jag med min "bästis" som är lärare. Hon hade haft en jätteintensiv tid för att flera av barnen -högstadieelever-mådde skit inför påsken, familjer där man antingen är så fattiga att det int finns mat tillräckligt, eller andra där helg betyder en veckas fylla.
    jag blir så fruktansvärt UPPRÖRD och får ont i hela själen.
    Tänk vilken ångest det finns i hjärtat på barn och ungdomar mitt bland oss, här i vårt välmående land...
    jag kom att tänka på den här låten:

Den är ju inget musikaliskt mästerverk, men jag gråter jämt när jag hör den ändå, för jag tycker det hörs att det är riktig smärta i den stackars pojken. Vill man inte bara trösta honom?

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången