• Äldre 12 Jan 10:59
    275474 visningar
    2959 svar
    2959
    275474

    Tantvarning för 7:e gången

    Då var det dags att städa ut det gamla och fika in det nya ännu en gång.
    Det börjar vara några kafferep vi haft nu kära tanter. Nu följer fortsättningen.

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3568149.html

  • Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Äldre 13 Apr 14:12
    Soldemor skrev 2010-04-13 14:08:44 följande:
    Vi var ju på utställning i helgen och det kunde väl gått bättre. Siena var alldeles för liten jämfört med de andra i sin åldersgrupp, domaren tyckte att hon var väldigt mycket bebis fortfarande. Visst, det är hon, hon ligger nog drygt en månad efter i utvecklingen och det beror på att mamman bara hade fyra fungerande spenar men fem småttingar. Så hon behöver växa till sig och få mer erfarenhet av utställningar, det var rätt läskigt emellanåt. Solde hade hux flux fått mjäll! (förstår ingenting!) så hon blev sist i sin klass, medan lilla S blev 4 av fem. Men Soldan var rätt så nöjd att få komma tillbaks till sin bur och sin kattmyntaråtta vi köpte där. Hon var i total extas och visste inte hur hon skulle vrida och vända sig.Likadant var det när någon kom förbi för att titta på henne. Hon är såå medveten om hur fin hon är. Fröken Linslus!Nu blir det paus några veckor, sedan blir det Gislaved 9 maj, då Lillan åker upp med en kusin.
    24 april blir det utställning för våra två missar...
  • Äldre 13 Apr 14:21

    Kjell Präst skrev 2010-04-13 14:12:45 följande:


    24 april blir det utställning för våra två missar...
    Ah, på Perserkattens utställning! Lycka till! Är det titel på gång?
  • Fjällb­ruttan
    Äldre 13 Apr 14:23

    Enl ett ultraljud så är det en grodbrutta
    Men inget garanterat förstås!

    Fast då har jag fyrklöver i småbruttor, så det är tur det finns färg att förga håret med när de kört igenom puberteten allihop

  • Äldre 13 Apr 14:27
    Fjällbruttan skrev 2010-04-13 14:23:28 följande:
    Enl ett ultraljud så är det en grodbrutta Men inget garanterat förstås!Fast då har jag fyrklöver i småbruttor, så det är tur det finns färg att förga håret med när de kört igenom puberteten allihop
    Du kanske kan byta med någon? Vet man ju själv hur det är att vara tjej i puberteten!
  • Äldre 13 Apr 15:09

    Nu fortsätter dagen med konfirmander och sedan en spännande församlingsafton med en friskvårdsinspiratör, som skall tala om "sund livsstil hela livet". Sedan har jag hittat ett nytt hus, ett fint hus (tycker jag). Och så har jag hittat ett hus som troligen är till uthyrning här i byn där jag arbetar. Hmm, kanske något långt för maken, men han lät inte HELT ointresserad. Ja ja, projekt hus (och därmed också projekt garderobsrum) fortsätter.

  • Helois­e
    Äldre 13 Apr 21:37

    Så har skolan dragit igång på alla växlar Ska tydligen låtsas-söka ett jobb tills på torsdag. Hittade ett helt fantastiskt jobb i hässleholm, jäkla skit att jag inte kan söka det irl!

  • Äldre 13 Apr 22:31

    Nu har jag varit på kurs i hjärt-lung-räddning och första hjälpen. All lägerledning för sommarens konfirmandläger deltar i sådana kurser under våren. Bra, tycker jag.

  • Äldre 14 Apr 05:08
    Soldemor skrev 2010-04-13 14:21:42 följande:
    Kjell Präst skrev 2010-04-13 14:12:45 följande:
    Ah, på Perserkattens utställning! Lycka till! Är det titel på gång?
    Jajjamen, lillkissen kan bli champion om hon sköter sig
  • Sonja6­8
    Äldre 14 Apr 08:19
    Cantaton skrev 2010-04-13 22:31:32 följande:
    Nu har jag varit på kurs i hjärt-lung-räddning och första hjälpen. All lägerledning för sommarens konfirmandläger deltar i sådana kurser under våren. Bra, tycker jag.
    Kanonbra! Skulle själv vilja gå en sån där kurs. Vi funderade att ta en sån för hela företaget, men det rann ut i sanden. Bra att du påminde mig, jag ska ta upp det igen Gärna nu på våren i samband med nån liten personalträff med grillning och annat
  • Äldre 14 Apr 08:26

    Nu har Fjällbruttan dragit till BB. Hon messade mig vid 23-tiden igårkväll och de skulle ta det säkra före det osäkra och åkte då. Fast hon tror att hon ska hinna ut och shoppa lite idag innan grodleverans, typ.

  • dfk
    Äldre 14 Apr 08:53

    Passion, Nä vad spännande med grodleveransen!!! Shoppa innan hinner hon säkert med också, skulle inte förvåna mig. Åh, vad spännande.
    Heja Bruttan!

    Soldemor, lycka till med husletandet! Skam den som ger sig.
    Tänk att det kan slå så olika på utställningarna, plötsligt mjäll tillhör ju inte vanligheten tycker man.
    Men jag tror att efter den här långa kalla vintern har inte bara tagit på oss utan även på våra husdjur. Det bli ju en torrare luft inne. Dom kan ju gärna få mjäll om pälsen blir torr.
    Jag har inte ställt nu på länge, nästa titel som väntar är "internationell champion" (fast för kastrat).
    Kanske är det Norge som blir nästa steg, vad jag förstår behöver man inte pass dit?

    Kjell präst, lycka till! Håller tummarna för titel!

    Idag fick snart 10-åringen cykla bredvid mig medans jag promenerade till jobbet. Hon var så ivrig att få trampa på. Hon har hittils inte fått cykla själv till skolan. Vet inte riktigt var man ska dra gränsen. Hon måste korsa en traffikerad väg där det är rödlysen, de andra är små gångvägar där det finns en liten överfart för bilar.
    Hon är fortfarande väldigt försiktig när hon cyklar och bromsar in ordentligt och kliver av cykeln vid övergångsstället, så hon fixar det säkert.Verkar vara svårare för mamma...

  • Sonja6­8
    Äldre 14 Apr 09:59

    Dfk; jag förstår din oro! Min sjuåring vill så gärna cykla till skolan, men jag är för ängslig att släppa iväg henne. Undrar också var man ska dra gränsen? Vet bara att NU är det för tidigt i alla fall
    Men kommer jag någonsin våga släppa henne???
    Jag är nog en hönsmamma, fast jag svor att aldrig bli en sån nån gång för hundra år sen

  • Äldre 14 Apr 10:11

    Här i byn vill inte skolan att barn cyklar till skolan före årskurs fyra. Min son blev helt förstörd när vi berättade det, för just att kunna cykla själv var liksom en av morötterna med att flytta för hans del. Men nästa år då han börjar trean tänker jag nog faktiskt ge honom dispens, för han cyklar själv i byn på sin fritid och han är duktig. Värstavägen att korsa är den här utanför oss, men han har god sikt åt båda hållen och långt då så det är egentligen rätt lugnt.

    Jag vet att polisen informerade oss i skolan att man inte är "trafiksäker" som barn förrän uppåt 12 års ålder, för att synen fram till dess inte är fullt utvecklad och det gäller främst vidvinkeseendet. Men man måste ju också se sitt eget barn. Vissa individer borde nog aldrig få bli trafikanter alls, i något avseende, men det kan man ju inte hindra...

  • Im yours
    Äldre 14 Apr 10:45

    Så sant, så sant blomman. Här i stan beter sig cyklister åt som vore de kungen av alla vägar. Dvs vuxencyklisterna ........... när de kommer farande är det bästa att snabbt kasta sig åt sidan. Jag promenerar mycket ........ och har lärt mig att de liksom har andra trafiklagar

    Nu ska jag ta en prommis ner på stan, skrev ett argt brev igår som ska postas

    Didis; Jodå, Robin har ställt sig i kö för en etta i Ålidhem. Han har nån kompis från grundskolan som bor just där. Nära till universitetet är det, så det blir säkert bra.

    Kramar.

  • Äldre 14 Apr 10:55

    Uppdatering från Bruttan:

    "Hej Allt är lugnt, är och klipper mig nu! Ingen igångsättning idag, det är fullt på BB. Vi får väl se om Grodan vill titta ut själv sen idag ska jag shoppa till barnen och maken ska få bjuda på lunch. Kram"

    Slut sms-citat.

    Visst ska jag hälsa henne att det tycker vi VERKLIGEN att han ska göra och lycka till och hela killivitten?

  • Äldre 14 Apr 10:55

    Eller, det har jag förresten redan hälsat...

  • Äldre 14 Apr 11:08

    Vet ni vad; i vår för övrigt helt platta trädgård finns ner mot ena tomtgränsen och ån en liten svacka som är full av träd och sly. Jag kallar detn "lunden" för där ska jag röja upp och plantera saker som ormbunkar och andra lundväxter. Har förut sagt att där skulle man låtit en gris gå någon säsong så har man markberett sedan men....

    ...nu ser jag ju att det absolut inte kan släppas lös någon gris där-hela sänkan är helt TÄCKT av vintegäck, vitsippor, blåstjärna och vintegäck! Och jag kan kika på det från mitt fönster.

  • didis
    Äldre 14 Apr 12:48

    Åh vad spännande!!


    passionsblomman skrev 2010-04-14 10:55:01 följande:
    Uppdatering från Bruttan:"Hej Allt är lugnt, är och klipper mig nu! Ingen igångsättning idag, det är fullt på BB. Vi får väl se om Grodan vill titta ut själv sen idag ska jag shoppa till barnen och maken ska få bjuda på lunch. Kram"Slut sms-citat.Visst ska jag hälsa henne att det tycker vi VERKLIGEN att han ska göra och lycka till och hela killivitten?
    I morse anläde maken till Kanada och jag åker i kväll hem till barnen. Inte för att det gått någon nöd på dem direkt men det ska ändå bli skönt att vara hemma som omväxling.

    Och mina rosböcker har anlänt och ska avhämtas i kväll. Så nu vet ni vad jag kommer drömma om i natt...
  • Aleta
    Äldre 14 Apr 13:31

    Ojojoj, väntade bebisar, katter, cyklister, vintergäck och flygresor. Här var det spännande värre!

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången