• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Sonja68

Torso är mag- och ryggjympa och stärka bålen också. Mycket sit-ups, plankan, armhävningar, ligga på mage och lyfta upp överkroppen (ryggträning).

• Aleta

Såklart!
    Jag har aldrig rört min gästbok så jag tänkte bara på att man kunde ta bort inläggen...
    Nu är det anmält.
    Kjell Präst skrev 2010-04-09 09:49:00 följande:

Man gör som i forumet, klickar på den lilla handen...
  • dfk

Sonja.
    Det är något jag skulle behöva!! Jag har så ont i svanken av att stå mycket i arbetet och alla tunga lyft jag gör.
    Ibland ömmar svanken så mycket att när duschstrilen är på full tryck, så gör det så ont!
    Jag försöker just nu på gymmet att stärka upp muskler runtikring, men jag har ju inget bra program för det.
    Något har jag hört ska vara bra är när man kutar och svankar med ryggen. För att räta ut alla kotor.

• Soldemor
    Sonja68 skrev 2010-04-09 15:21:52 följande:
    Soldemor; jag har skickat ett litet tackkort till vår präst, kyrkomusikern och kyrkvärden med en personlig hälsning. Ville tacka för den fina musiken och engagemanget, hjälpen med altarblommorna och prästen för att han gjorde vigselakten så fin, varm och avslappnad. Är det töntigt? Brukar präster få tackkort överhuvudtaget? Skickade dem till församlingsexp. alltså inte hem privat. Tänkte att lite uppskattning på jobbet kan väl behövas ibland, även för anställda inom kyrkan?Förutom detta så fick de varsin ask rysk choklad direkt efter vigseln som tack
    Tackkort blir iaf jag alltid väldigt glad för! Då känns det att jag gjort något som blev bra för de inblandade, och det är alltid det som är min ambition. Tror helt säkert att de uppskattar det, inte alls töntigt, tvärtom!
  • Sonja68
    dfk skrev 2010-04-09 15:29:21 följande:
    Sonja.Det är något jag skulle behöva!! Jag har så ont i svanken av att stå mycket i arbetet och alla tunga lyft jag gör.Ibland ömmar svanken så mycket att när duschstrilen är på full tryck, så gör det så ont!Jag försöker just nu på gymmet att stärka upp muskler runtikring, men jag har ju inget bra program för det.Något har jag hört ska vara bra är när man kutar och svankar med ryggen. För att räta ut alla kotor.
    Precis så känner jag också. Det är rejält ömt. Men jag upplever att det ömmar även om jag svankar för mycket. Bäst är när jag får räta ut ryggen och ha den precis rak. Vilket är svårt. Kolla om ni har nåt sån gruppträning hos er. På ett annat gym i stan kallas det Center t.ex.
    Burkar vara 30-45 minuterspass.
    Här kan man kombinera med först 30 min spinning och sen 30 min Torso.
    Det är mumma för ömma kontorsaxlar och svaga ryggar och magmuskler som slumrat in...
  • Sonja68

Nu blev jag lite lessen...
    Maken får sen semester och det betyder att vi måste åka till Ryssland i slutet av juli och då är vi borta när bröllopet där jag skulle sjunga är
    Men liiiite lättad är jag också förstås. Men känns jobbigt att meddela det till min väninna, som ju hoppades så på att jag skulle medverka vid bröllopet.

• Sonja68

Ha en bra kväll på er allihop föressten. Ta hand om er själva, er partner och era små (bebisar, hundar, katter)
    Jag ska vika tvätt (har ett BERG där hemma som maken blänger på och muttrar) och sen ska jag se Så ska det låta, äta popcorn och dricka vin.
    Mysa med barnen.

• dfk

Åh, vad mysigt det låter Sonja!

Ha det så bra alla ni! Jag ska också vara lite effektiv här innan vårt mys!

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången