• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • didis

Passionis: många hårda håll-om-kramar skickar jag dig, så många tröstande ord har jag inte, tyvärr.

• Sonja68
    Aleta skrev 2010-04-06 12:08:51 följande:
    Grattis på bröllopsdagen i efterskott Sonja!
    Tack ! Firade med en heldag med familj och vänner i slalombacken. Sol, snö, skidor och Glühwein! Sämre sätt att fira finns det
  • Soldemor
    Sonja68 skrev 2010-04-06 12:20:12 följande:
    Tack ! Firade med en heldag med familj och vänner i slalombacken. Sol, snö, skidor och Glühwein! Sämre sätt att fira finns det
    Som att exempelvis städa ur en källare? Det gjorde maken och jag på vår 11-års bröllopsdag. Först hade vi en kyrklig välsignelse över vårt äktenskap med förnyelse av vigsellöftena. Sedan gick vi hem och röjde i källaren, för vi hade precis köpt huset vi bor i nu. Nej, det var inte jättekul...
  • Sonja68
    Soldemor skrev 2010-04-06 12:22:45 följande:
    Som att exempelvis städa ur en källare? Det gjorde maken och jag på vår 11-års bröllopsdag. Först hade vi en kyrklig välsignelse över vårt äktenskap med förnyelse av vigsellöftena. Sedan gick vi hem och röjde i källaren, för vi hade precis köpt huset vi bor i nu. Nej, det var inte jättekul...
    Orginellt i alla fall !
  • Sonja68

Du Soldemor, visst drar det ihop sig nu till TV-debut? Tänkte helt osökt på dig igår när jag så Richard på TV. Du o Richard, vettu'

• Soldemor
    Sonja68 skrev 2010-04-06 12:26:13 följande:
    Du Soldemor, visst drar det ihop sig nu till TV-debut? Tänkte helt osökt på dig igår när jag så Richard på TV. Du o Richard, vettu'
    Jo tack, det hade varit något (suckar lite längtansfullt). Bra att du påminde mig, jag måste börja packa!
  • Heloise

Jag vill oxå ha höns! Sådana där gulliga som bruttan pratade om som ser ut som dunbollar med benvärmare. Sen skulle jag vilja ha lite getter och en häst!

Helgen har varit lång och trevlig, men nu är det dags att återvända till verkligheten, och få saker säger hej vardag som en tenta( fredag), alltså måste jag för första gången på länge, plugga!

• Heloise

Okej nu har jag kollat in hönshusen som Aleta postade och jag vill ha ett sånt! Gud vad fina de var, och orpington höns var ju gulliga och fluffiga!

• Heloise

Vet ni vad tanter; jag har hittat min studielust igen!!! den har helt lyst med sin frånvaro på den senaste tiden( typ 6 månader haha) och idag, när jag motvilligt läste en utkast till en masteruppsats så kom den tillbaka, smygande sida för sida. Nu känner jag att jag vill veta allt som finns att veta om Centrum för lättläst och jag läser ett annat utkast just nu, om bebisar och bebiskulturen som utvecklats de senaste decennierna. Uppsatsen är en diskursanalys över den bebiskultur som rör böcker och bibliotek. Den är otroligt intressant, själv har ajg ju itne skrivit en rad på min uppsats men det kanske kommer nu när jag verkar fått tillbaka min kärlek till skolan!

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången