• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • passionsblomman

Glad påsk alla tanterna!!!

Vi har ätit påskfrukost på verandan, sedan gått promenad och fyndat på kondiset för hon skulle just stänga, vi fick: 1 vetekrans, 2 gräddbakelser, 3 muffins och 1 läsk för 60 kronor!
    Sedan hann sonen och jag bli så osams att det var hemskt, bli sams och glada igen och så finfika värsta kondisfikat på verandan. Sedan ägg-jakt. Jag var fyndig och gömde sonens ägg i hönshuset...

Nu ska vi äta rostbiff och potatisgratäng innan det blir filmtajm med Harry Potter.

PS. Utan musik vore livet bra fattigt! För mig är det helt och hållet hjärta och själ på direktlänk.

• dfk

Glad påsk!!
    Mysigt att läsa att ni har det bra!

• Aleta

Obehaglig påskupplevelse!
    Vi åt ägghalvor med majonäs och svart kaviar på, vilket jag brukar tycka är jättegott...men något var fel...var äggen lite dåliga? Var majonäsen för gammal? Jag åt upp, men kunde inte riktigt sätta fingret på vad som var fel tills vi plockade undan och jag slickade av skeden vi haft till den svarta kaviaren - uuuuuurrrrk!!!
    Vi kollade genast burken efter datumstämpel, men det var OK. Då sa plötsligt maken: "Men det står ju Caviart, vad är det?!"
    Abbas Caviart, svart tångkaviar. Innehåller absolut inga fiskägg, de är gjorda av tångextrakt och smakar bläääääääää.
    Måste lära mig att lusläsa innehållsförteckningar - helt klart!

• Sonja68

Glad påsk alla!
    igår var bästaste väninnan hos oss. Rökt sik med god sås, sallad, potatis, vin, ost kex och trelivgt umgänge.
    Imorgon ska vi till Ylläs (Finska Lappland) och åka slalom

• Aleta

Fjosok, har du kollat garderoben så att hon inte har varit och snott en av dina?

Tanter, jag fick se dessa arbets/trädgårdskläder när vi gjorde ett snabbstopp på en handelsträdgård idag - vill haaaaa!
    www.gardengirl.se/index.php&view=wrapper&Itemid=72&lang=sv

• Aleta

Bra val!
    (Maken satt och läste över axeln och undrade om du skulle bli återförsäljare för Caviart. )

passionsblomman skrev 2010-04-03 22:31:13 följande:
    Aleta, dem tänkte jag bli återförsäljare av när jag planerade mitt företag...
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången