• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • MittiPrickBrud

*putsar på kvasten och gör mig redo för morgondagens lilla utflykt*

• Sonja68

Å den här häxan ska på salong och fixa frillan imorgon, så man är riktigt grann när man ska till Blåkulla!

• Sonja68

Nån av tanterna och tantfansen som har ett gott, ENKELT recept på Sik?

Maken kom hem med sik. Godast är väl förstås att röka den i vår lilla Kalixrök, men man skulle vilja ha nån god sås till firren och potatisen.

• Fjällbruttan

Hmmm... jag tänker också åka kvast imorgon, så det så!!
    Mig blir ni inte av med...

Sonja, när jag är lat fixar jag rödingen såhär:
    Skårar den med kniv på utsidan, saltar pepprar in och utvändigt,
    ner i långpanna smord med smör, på med frusen dill och över med rätt mycket grädde.. skjuts in i ugnen, 175 gr i en halvtimme max, beror på hur stor fisken är,
    klart med sås och allt, behövs bara potatis till. Borde funka med sik också.
    Vill man pimpa lite så i med vitt vin och fiskbuljong...

Förövrigt är inte bara Mr Kris i MP# nu, en bok är också instoppad, Johnny Cash, ABBA (här ska ylas I do Ido Ido... Mamma mia....) Kiss, Iron Maiden, AC/DC ( när jag börjar bli arg...) och så lugna låtar då Grodan hoppat ut...
    Givetvis finns det höftsvängarschlagers också....

">

Tänk er makens min när jag gungar runt med lustgasen till den här

• Fjällbruttan

Hmmm...inser att maken kommer att kräkas på förlossningen, inte jag
    Kanske bäst att ladda med denna:

">

så han känner sig lite hemma

• passionsblomman

Sonja, ungefär precis exakt vad Bruttan skrev tänkte jag också föreslå med fisken...jag brukar stoppa dit någon citronskiva i fisken också. Och dillen inuti. Jag ÄLSKAR skjutsiniugnenmat!

• didis

Huvvaligen vad mycket ni skriver!

I mitt tidigare liv hade vi städhjälp och herre-min-je så skönt det var! Inte var det en sexig, barbröstad man direkt utan en tjej från Balkan men trevligt var det att komma hem på fredagen och hela huset var städat (inte barnens rum för någon måtta fick det vara!). Tyvärr la hon ner firman (för det var vitt!) och det är lite känsligt vem man släpper lös hemma. Plus att mina inkomster har sjunkit rätt rejält sedan i höstas!

Snart är det påsk - då åker vi till Österlen och går på konstrunda, jag o svärmor! *längtar*

• didis

Jag ska absolut hälsa!

Vi försöker nog utnyttja påsken så mycket det går och åker från Brantevik sent på annandagen. Men jag är ruggigt nyfiken på huset och vill gärna träffas! Men hur sjutton ska vi lyckas få till en träff???

Inte för jag vill vara elak men du bor ju långt bortom ära och redbarhet...

passionsblomman skrev 2010-03-31 19:20:55 följande:
    Didis, hälsa din härliga svärmor! Ni kan åka förbi häråt tycker jag när ni ska hem!
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången