• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Soldemor
    didis skrev 2010-03-31 19:18:08 följande:
    Huvvaligen vad mycket ni skriver! I mitt tidigare liv hade vi städhjälp och herre-min-je så skönt det var! Inte var det en sexig, barbröstad man direkt utan en tjej från Balkan men trevligt var det att komma hem på fredagen och hela huset var städat (inte barnens rum för någon måtta fick det vara!). Tyvärr la hon ner firman (för det var vitt!) och det är lite känsligt vem man släpper lös hemma. Plus att mina inkomster har sjunkit rätt rejält sedan i höstas! Snart är det påsk - då åker vi till Österlen och går på konstrunda, jag o svärmor! *längtar*
    Det skall vi också, på söndag!
  • Soldemor

Nu skall jag nog åka hem och gå ut med loppan, kanske träna henne i lite bilåkning. Nästa lördag börjar utställningssäsongen! Det innebär att på måndag drar projekt pälsprepareing igång för damerna; furminator och fuktig mirakelduk mothårs...

• Fjällbruttan

Tjipp!! Två noll till mamma mot Grodan
    Har bakat bullar idag så jag ställer in ett fat vaniljbullar och en kanna iskall jordgubbssaft....

Panzer, håller fullständigt med dig, att förstöra glädjen för andra bara för "att" är ett j-vla otyg... finns alldeles för många som sysslar med det...
    Har en kompis som dissade ner oss totalt för att vi åkte till thailand med barnen för ett par år sen... det var ju så oroligt och folk hade det inte bra, att hon sen var i turkiet på semester själv hade visst inte med saken att göra... jag gick bara därifrån...

Kram till er alla

• MittiPrickBrud

Hej påsktanter!
    Ni har väl trimmat kvastarna?
    Nu tänker i alla fall jag ta och kvasta iväg på min nyputsade och jettrimmade sak. Vi ses på Blåkulla!

• Aleta

Det blev en liten kusin till barnen idag, fast ingen Jesus, Jesusa i så fall.

• Im yours

Aleta; Vad härligt med ett nytt litet ansikte att pussa på♥

Min vanliga tur till Blåkulla blir inställd, usch jag är så galen på vår busstrafikssamordnare som idag 1 april, gett oss nya bussnr, nya resvägar och nya hållplatser. Ja, ni förstår säker att jag ämnar använda kvasten till att sopa på någon vid Länstrafiken Men ha så kul därborta, och hälsa alla.

Påskkramar / Tant Liz

• Fjällbruttan

Aleta, kul med litet kusinbarn.. men du kollade väl att det inte var skämt??

Här har dagen tillbringats på en fjällsjö med galna stugägare på en mystisk fisketävling där första priset är att arrangera nästa års tävling... jag och maken fiskade INTE, vi umgicks med vänner och fikade och njöt av solen

Sen att maken fick bli hjälte för att han bärgade några skotrar som kört fast på isen (mycket vatten så då blir allt en enda sörja) gjorde inte hans dag sämre, han fick tom en chokladguldmedalj
    Fast sen fick jag en med .. och lilla vild, som dessutom fick ett påskägg!

Vi var runt 60 pers med alla barn som drällde runt

Ikväll ska jag och lilla vild mysa själva, stora tjejerna är hos sin pappa och maken jobbar, så vi har egen tjejkväll ikväll

Glad påsk till alla!!  

• Aleta

Fjällbruttan, vad mysigt det låter!
    Ska man inte ha tråkigt på långfredagen?

Hmmm, kanske bäst att kolla att kusinen verkligen finns...

Jag försökte vara duktig och sätta tillbaka speglar och handdukshängare i badrummet som var vattenskadat förut, men allt bara gick på tok. Tillslut gav jag upp och lämnade badrummet fullt med skruvar, verktyg och sån't som ska sättas upp. Tur att vi har fler badrum.

• Fjällbruttan

Jamen, det kunde ju blivit tråkigt om inte solen kommit fram... eller vi hade vunnit
    Sen har jag så tråkigt hemma ändå så det jämnar ut sig!

Bra med många badrum, och så kan ju den som känner sig manad sätta upp grejorna ( läs maken) för du har ju kånkat dit allt snäll som du är

• Aleta

Ojojojoj, maken får göra annat som han kan istället.
    Nya harmisar till min sångpärm t ex. Jag släpper inte loss honom med borrmaskinen!

Fjällbruttan skrev 2010-04-02 21:44:21 följande:
    Jamen, det kunde ju blivit tråkigt om inte solen kommit fram... eller vi hade vunnit Sen har jag så tråkigt hemma ändå så det jämnar ut sig!Bra med många badrum, och så kan ju den som känner sig manad sätta upp grejorna ( läs maken) för du har ju kånkat dit allt snäll som du är
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången