• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Mrs  B

EA
    Tack så mycket!!!
    Fast så kul var det ju inte att komma hem till ett regnigt Sverige. Värmen var mer lockande även för mig som är rödhårig och tåler solen sådär...

Muggles
    Det var verkligen en härlig resa denna gång!!!
    Var väldigt stressad innan men sen kom lugnet på resan och nu är man peppad igen att ta itu med allt. Även om tempot är högt direkt och man har tio bollar i luften hela tiden....men men

• porchez

kom på mig själv med att gå tillbaka till gamla vanor och bli smygläsare igen! Kommer hem sena eftermiddagar och löser dagens konversation och då har ju alla redan hunnit kommenterat allt så klokt redan I mitt liv händer det inget spännande alls just nu så har inte mycket att tillföra heller känns bara som om att man väntar på att gråa trista november ska ta slut snart så man kan börja julmysa lite

• porchez

Måste bara tillägga att jag älskar rosa, så en rosa Ektorp soffa skulle sitta bra i min smak

Härligt det låter med utlandsresor till värmen både för Mrs B och gosnosen. Själv sparar jag min resa till Januari när jag drar iväg längtar och drömmer mig bort.....

• Snorkfröken77

Lappis - Angående sprayen för textilier så har vi använt den sen vi köpte soffan (ljusbeige) och våra matstolar (ekstolar med beiga textildynor) och jag är supernöjd, vi har haft två allvarliga chokladincidenter och en rödvinsincident som har gått bra troligtvis pga sprayen. Spiller man vätska så pärlar det sig, mkt praktiskt och kladdigheter fäster liksom aldrig i tyget. Ett måste om man har ljusa möbler och kompisar/släktingar med kladdiga barn (och för fester för den delen)... Vi har köpt vår spray på Mio, men den har inte varit med drivgas som den som AM länkade till.

Rosa soffa - Me like!!! Skulle dock aldrig godkännas av maken.

Ore - Hoppas att allt går bra och att du snart får träffa din bebis

• viktualia

Passionblomman - här har du en till som är svårstucken.. det är bara proffs på labb som klarar att hitta blod i mig... vanliga BM/sköterskor göre sig icke besvär... håhåjaja...

Parnassia - det där med gravidbrallor är min följetong... *suckar* Just nu har jag bosatt mig i brallor som jag fick av min namne - du vet vem hon är - med effekten att byxbenen är för korta men byxorna är i övrigt bekväma. Nu börjar dock magen växa ur de här byxorna.. jobbigt! Har ett par svarta byxor från PoP som sitter hyfsat efter att jag tagit bort den sanslöst hårda resåren.

Annars är mina favoriter två par jeans från Ellos. Det ena paret heter "smala" och sitter under magen. Bekväma och snygga. Det andra paret heter "raka" och har sån där jättemudd - de tänkte jag använda när det blir kallt i vinter och när magen är tokenorm.

H&Ms brallor har jag provat och huuuuuu så illa de sitter! Aj så obekvämt!

Illamåendet - det har alltså kommit tillbaka lite grann. Helt relaterat till åksjuka på bussen och alltså känner jag inget när jag vaknar. Att jag mår illa beror troligen på att det är kolmörkt när jag åker, vilket gör att jag inte ser vägen....

Vänta med barn - joo men tjooo det är ju exakt vad jag gjort. Och ni vet ju varför - ett otroligt nojjande fram och tillbaka... men ordnat liv har maken och jag haft rätt länge... Era erfarenheter har väl dock skyndat på min inititativförmåga på den här fronten...

Men fortfarande kan jag INTE säga att jag njuter av att vara gravid. Illamående, ont lite här och där och huden som spänner över magen - ledsen men nån njutning är det inte än så länge. Däremot blir jag säkert glad och lycklig som förälder sen... men nån strålande graviditet är det inte fråga om..

• BrudSommar2006

Aaah, hemma helt själv, ja förutom kattskrällena förstås. Är dock jättetrött så det får bli tidig sänggång. Samtidigt vill man ju vara uppe och njuta lite av lugnet... Hade planer på både städning och tvätt men orkar inget av det.

• BrudSommar2006

Vickan, här är ju en som hatar att vara gravid som du vet så jag förstår precis! Men vad gör man... Känns dock skönt att det här förhoppningsvis är sista gången för mig.

• Hattis

Porchez - känner igen mig i smygläsaråterfallen efter att ha kommit hem från jobbet men försöker titta in lite i alla fall.

BS - tipsar om att kolla in desperate housewives och ta en kopp te istället för att städa, det tänker jag göra i alla fall. Skiten syns ju mindre i grådasket, det finns fördelar med det mesta!

Var är Ore...

• BrudSommar2006

Hattis, har faktiskt inte sett ett enda avsnitt hittills, nu ska jag nog plocka det sista och lägga mig faktiskt, visserligen blir det väl en del toabesök men annars ska jag njuta av en helt ostörd natt, jippi!

• porchez

Föder Ore? eller kanske redan fått? När var hon inne sist, igår kväll?

Hattis - Te där sa du nåt, ska genast fixa Te i nästa reklampaus.

Annars har jag tvättstuga ikväll och tycker inte jag får nånting gjort när jag måste springa ner i källaren en gång i timmen. ååå vad jag saknar att ha egen tvättmaskin!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter