• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Parnassia

Några nyheter från Ore? Börjar bli svårt att få nåt gjort när tummarna sitter fast i greppet i handen.

Bra att du fick komma till en naprapat EA, hoppas det blir bättre nu. Du skrev att du varit där i ca 20 min... Det lät lite kort, hann du få någon ordentlig massage?
    Min erfarenhet är att knak utan riktig massage blir inte lika bra i längden som knak som också åtföljs av _ordentlig_ massage.

Hur hemligt är galleriet? Vilka kriterier måste man uppfylla? *nyfiken*

• Parnassia

Ego: Ringde gyn igår och fick komma direkt, vilket gjorde mig ännu mer nervös! Usch! Fick sitta i väntrummet en timma, inte kul, men jag fick sällskap av min syster, det var jag glad för. De gjorde nog alla undersökningar de kan, UL, VUL, UVI-prov, klämma, titta och fråga. Inga konstigheter hittades, men UVIsvaret kan dröja upp till en vecka (!). Skönt att inget fel hittades men det känns inte bra att ha molvärk hela tiden, i olika grader. Blir deppig och orolig. Det enda konkreta rådet jag fick var: "ta det lugnt". Och hur ska det gå till? Jag har ett stillasittande jobb och larvigt nära mellan hem, dagis och jobb (allt i en triangel med ca 300m sidor). Skit!

• BrudSommar2006

FruLLan, jag ber redan nu om ursäkt för att Astrid kommer att dyka upp i januari! Stor kram till dig. Jag tycker ändå att du låter mycket gladare än du gjorde för bara ett litet tag sedan så det verkar finnas gott hopp?

Nenne, helt otroligt vad din bekantskapskrets ynglar av sig! Här är det som för Lappis, alla har redan tagit sig förbi skaffa-barn-stadiet, de flesta skaffade sina för länge sedan och några har bestämt sig för att de inte vill ha barn. Har en stackars bekant iofs som närmar sig 40 och är singel, hon har alltid pratat om att hon vill ha man och barn men det börjar väl kännas som att det inte kommer att bli så.

Idag har nytt vaccin kommit in på vårt bvc och eftersom de bara har drop in och ingen tidsbeställning så lär jag väl försöka ta mig dit med Iris. De stänger 16.30 och det tidigaste jag kan hämta Iris är kl tre, hoppas att det inte är så lång kö att vi inte hinner. Sedan får vi väl se om hon måste vara hemma imorgon eller om det kan bli dagis av.

• BrudSommar2006

Parnassia, en hel vecka för svar på urinvägsinfektion, det är ju helt galet! Det brukar väl ta två dagar har jag för mig? Knepigt att ha ont. Själv har jag foglossning och ont i svanskotan men det är ju ont på ett annat sätt och inget man känner oro för på det sättet. För att få se galleriet krävs att man mailar en bild på sig själv till Telis.

Cicci, nu har jag också sett dina fina bilder! Jag blir alltid så himla sugen på att skaffa långt hår när jag ser dig men jag vet ju att mitt inte alls blir så där tjockt och fint utan mer en tunn råttsvans, trots att jag har mycket hår.

• BrudSommar2006

Vilken tid det tar för Ore, de kan väl inte hålla på fortfarande, det var ju länge sedan vi hörde av henne nu? Nog borde de ha kommit upp på salen och kunnat få iväg ett sms till Muggles vid det här laget? Jag är så otroligt nyfiken på hur det gått!

• muggles

Frullan: jag förstår faktiskt vad du menar och det är ju skit att du ska behöva känna så. Men alla har vi väl vår ryggsäck och olika problem och förhoppningsvis får du bra hjälp med dina tankar och kan så småningom komma över det. Förmodligen skulle du projicera dina tankar på ngt annat om du fick en dotter till slut (el vad säger psykologen om det)?

Nenne: men det var då helsicke vad många par som har fått barn i er närhet!!! Jag tror inte ens jag känner så många... Jag har några bekanta som fick barn samtidigt med mig (våra första) och som nu väntar sitt andra typ i januari. Det känns rätt surt men än så länge så har jag kunnat hantera det någorlunda. Men det är ju lite annorlunda för mig för jag har ju iaf ett barn (även om jag längtar efter ett till och jag håller med PB om att den längtan kan vara nog så stark).

• muggles

BS: inget nytt fr Ore. Förmodligen har hon fullt upp med amning och kanske hennes man som sms:ar till släkt och vänner(?) - och han har inte mitt nr vad jag vet Men helt klart har det hänt ngt eftersom hon inte var inne alls igår och hon hade ju lovat rapportera varje dag.

Parnassia: läskigt med ontet - hoppas att de hittar ngt!

• muggles
    _koko_ skrev 2009-11-18 10:01:48 följande:
    Jag som är lite mer negativt lagd för tillfället undrar vem jag försökte lura med "När han sover sover han dock bra"?? Pfff, han är lättväckt och skitsvår att söva om (han kan gärna nästan somna och sen sätta igång och skrika igen, allt för att göra mamma extra frustrerad), låter det som någon som sover bra?
    Låter som Moa när hon var så liten... Det kommer att bli bättre (blir nog bättre tidigare om du försöker köra ngn metod på honom ganska snart). Har du försökt "avskärma" honom när han ska sova - dvs täcka över vagnen så han inte ser ut om han sover i vagnen, mörka ner rummet om han sover i sin säng? Moa hade jättesvårt att somna om hon såg ngt intressant, då var hon bara vaken hur länge som helst och låg och tittade.
  • BrudSommar2006

Muggles, ingen ÄL i sikte ännu? Förhoppningsvis kanske inte plusset dröjer så länge ändå.

Jag tror förresten inte heller att jag känner så många par, Nenne måste vara populär!

• Lapinette

Förstår om alla vill vara kompis med nenne!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter