• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • BrudSommar2006

Hos oss är det maken som påminner att vi fick hemläxa från Auroramottagningen att skriva en förlossningsplan men jag skjuter det ifrån mig eftersom vi inte ska dit igen förrän i januari. Fast maken är nog rädd att jag ska få panik och flippa ur när det är dags den här gången så han verkar vilja att vi ska skriva den där snarast så att vi kan fundera över det. Han kan ha rätt men jag har ingen lust att tänka på det mer än nödvändigt! Dessutom så var det sådan förhållningsorder om planen den här gången, det ska handla om oss och inte typ "jag vill inte bli klippt om det inte är absolut nödvändigt" för sånt begriper de ju ändå menade hon på så det var ingen vits att skriva sånt.

• BrudSommar2006

PB, jag kan inte titta på den där sekvensen med Emil och Alfred utan att börja gråta för jag tycker att det är så sorgligt, även fast jag vet utgången! Iris är ju galen i Emil-filmerna just nu.

Tinga, vilken helomvändning vid matdags, kanske kan det förhoppningsvis komma fler sådana ljusglimtar framöver nu då?

• passionsblomman

BS, åh jag vet! Emil är förövrigt helt underbar och han är nog det närmaste en idol jag haft i livet. När vi var små lekte vi Emil syrran och jag. Fast hon låste in sig själv i snickerboa(garderoben) och gjorde hysset där. Klippte små hål i fleertalet av mina kläder nämligen.
    Mamma blev måttligt glad....

• muggles

Tinga: härligt med lunchen! Ett steg bakåt och två steg fram Det verkar ändå från mitt håll som att det sker framsteg även om det säkert i din värld tar eeeeeeeeeeevigheter. Det är ju inte så länge sedan (känns det som) som de bara åt flytande...? Kram!

• gosnosen

Nu är det dags att göra en slutspurt på jobbet för att sedan åka hem i regnet.

Ha det så bra allihopa! Hör av mig när jag är hemma igen!

Kram!

• Fru E

Så var första besöket hos naprapaten avklarat in och ut åp 20 minuter ungefär och 400 kr fattigare, måste kolla om man kan få det som friskvårdsbidrag!

Han gjorde lite tester på mig och "knäckte" ryggen på några ställen och tryckte så "skönt" (NOT!) på rumpmusklerna men ändå lindrigare än massagen. Han kunde inte se några tecken på diskbråck eller liknande så det skulle räcka med ett par behandlingar. Men är lite skeptisk till att lite knakande kan hjälpa allt bara sådär, får se hur det går att träna nästa vecka.

gosnosen-så det är på torsdag ni åker kanske skönt för er att ha en resa inbokad så att ni inte går hemma och grubblar utan kan hitta på lite annat som lyfter humöret.

Tinga-vilken härlig känsla med lunchen

Kanske är det läge att hålla tummarna för Ore nu?

• Fru E

Mrs B-välkommen hem till ett regnigt Sverige

• muggles

PB: japp, speciellt som jag inte fått svar på mitt lycka-till-mess...

MrsB: lät som en härlig resa!

• passionsblomman

Nu är min son så otålig att det är lika bra att vi går. Vi ska iväg och kolla in det där fotbollslaget som vi fick veta om att det existerar nu i söndags.

Så, hoppas han känner att han platsar där och vågar ge sig in i alltihop lika duktigt som han gjort i de andra lagen.

Hej på er!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter