• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

nenne - herregud vad era vänner förynglar sig! Tur är så är mina lika lastgamla som mig så de flesta har slutat.

Grattis till Moa!

Kram till er andra.

• _koko_

Grattis i efterskott till kängu, livia och amanda och grattis på namnsdagen moa!

Är även jag lite öm i armen, men inte så farligt. Vi fick vaccinet på jobbet, smidigt och skönt att slippa köa på vc!
    Nästa vecka hoppas jag det är connys tur (på bvc).

muggles - Har även jag undrat över hur de tänker de som inte vill vaccinera pga kvicksilvret...

nenne - Fan, vad jag vill att det ska vara er tur nu!!!

Undrade vad det var som plötsligt lös genom fönstret och bländade mig, men det är ju SOLEN!! Länge sen man såg skymten av den...

Annars är jag TRÖTT just nu, lillebror låter mig sova mellan 22 o 02, sen ska han äta varannan timme ungefär dygnet runt. När han sover sover han dock bra, men han har fortfarande svårt att komma till ro. Men men, om några dagar fyller han 3 månader, då går det ju över.

Ska idag få ordning på en fotokalenderbeställning (obligatorisk julklapp till den äldre generationen), bäst att jag sätter igång med det!

• Lapinette

Ja, vad härligt med lite ljus denna morgon!

• Lapinette

Blivande fru L - lycka till idag! Håller tummarna för många fina ägg.

• Snorkfröken77

Herregud Nenne, helt sanslöst! Då får man faktiskt misströsta! Alla i min omgivning är ju inne på deras andra eller är färdiga, men det hjälps liksom inte. Gröna monstret i mig river och sliter så fort jag får veta/anar att någon är gravid...

Hej, jag heter Snorkfröken. Jag är en bitterfitta.

• _koko_

OJ! Glömde totalt, hoppas ore snusar bebis nu och att blivande fru L får många fina ägg i korgen!

• FruCicci

Godmorning

Hoppas också så att Ore snusar bebis nu! Är det ingen som har hört ngt? Jag blir lite 'orolig' man vill ju veta om det har gått bra!

Många ägg i korgen till blivande fru L! Håller tummarna hela dagen.

Kokosen: Det vänder vid 3 månader! Eller strax efter
    Tänk vad olika alla barn är ändå!

Grattis Moa!

Jag ska nog ta mig ut lite idag med, tänkte först rensa bort allt i stlk 62 ur garderoben, det ligger bara och tar plats, och även Victors saker i stl 80... men det blev nog inte sååå

Nenne, kram till dig! Fy fabian. Men du får nog lov att inte tänka som du gör, det gör det inte lättare... men det är ju svårt att låta bli. Du har ju iaf världens bästa make tillsammans med Lappis, känns det som alltid något
    Det blir din tur, och då får du väl se till att gå trillingar eller iaf tvillingar, så du sätter alla paren på plats Alt se till att gå 2 barn inom 1 år

Jag ska vaccinera "Louise" och Victor på torsdag nästa vecka. Jag har inte hört detta om ägg och jag pratade med bvc i går (samma som am har) och de sa inget... märkligt vad det ändrar sig från minut till minut. Det som var bra iaf var att de kunde ta hela familjen samtidigt på bvc, om det fanns tillräkligt med vaccin just då Så i så fall kör vi alla 4 samtidigt.

Nähepp, nu ska jag ta min lilla diamant och amma lite. Gröt och fruktpuré var inte nog verkar det som

• Lapinette

"Du har ju iaf världens bästa make tillsammans med Lappis, känns det som alltid något" ... så jag och nenne delar make?!

• FruCicci

Lsappis, jaaaaaaaaaaaaa så har jag uppfattat det, ehhhhhhhhh???
    kanske inte va?

Ni har ju varsin fin gubbe! Lite otydligt där, men jag är ju blond

• nennesjuttioåtta

Cicci

Lappis
    Det förklarar ju ett och annat, eller??!?!?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter