• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • passionsblomman

Tinga, hihi, ja du har väl det, eller så är jag synsk eller så.

Vickan, jo nog verkar det finnas trevliga människor här i krokarna. Det gäller bara att babbla med dem...

"Hej vilka är ni mammor till?"säger jag på läktaren i alla tre sporterna och sedan ppratar jag-antingen de vill eller ej!
    Och jag berättar om "ingen-ringen" lite här och där också och igår fick en mamma tårar i ögonen när jag berättade om den.

Jag är helt säker på att ett och annat telefonsamtal från nya kompisar här arit en aning påhejade av mammor och pappor i den änden. För att jag har pratat med dem och sagt att jag gärna vill ha hem barn till oss.

Man måste vara med och försöka styra sin verklighet lite aktivt.

• muggles
    porchez skrev 2009-11-17 21:06:28 följande:
    BS få sova en hel natt med ostörd sömn måste vara njutning för en småbarnsförälder Sov så gott!
    Och jag tackar AW att vi sover hela nätter sedan Moa var 16 mån...
  • Telis

Stort GRATTIS till Goa Moa idag som har namnsdag och stort LYCKA TILL till Blivande fru L på äggplocket!!

• muggles

Åh igår såg jag Sommarpratarna - vilket bra program!!! Och när avsnittet om Camilla Läckberg och hennes förlossningsdepression kom - då fick jag tårar i ögonen. Jäklar vad jag kände igen mig!!! PRECIS så kände jag också. Men det gick över som tur är. Och det roliga är att hon berättade att hon alltid velat ha barn (precis som jag) och att barnet var önskat och efterlängtat (precis som i vårt fall) och att hon sett fram emot att få en bebis (precis som jag) och _ändå_ så kände hon så. Det var skönt att höra. Fast jag har alltid kallat min depression för "amningsdepression"

Vickan: själv gillade jag att vara gravid mestadels, trots en del krämpor på slutet som karpaltunnelsyndrom osv. Jag skulle gärna uppleva det igen men vi får väl se...

Tinga: ja det är faktiskt skillnad på nu och för några månader sedan (el typ i somras). Då verkade det som att de aldrig skulle börja äta riktig mat och nu händer det ju grejer! Sedan kommer det säkert fler bakslag (som att ni måste sonda) men jag tror att varje bakslag blir mindre och går fortare över. Moa hade också problem med att äta mat med bitar i och "klöktes" som du kallar det (dialektalt? ) men hon lärde sig äta bitar av frukt först. Typ bitar av banan och kiwi och ljus smörgås (rostbröd typ) - sedan började det gå bättre med annat också.

• muggles

Telis: Vilken koll du har! Själv hade jag fyllt i det i min kalender så jag såg det i mobilen i morse (annars hade jag nog glömt det). Hon ska få glass idag.

Igår fick hon sprutan så nu är hela familjen vaccinerad. Skönt! En av mina jobbarkompisar ska inte vaccinera sina barn pga att det är kvicksilver i vaccinet hörde jag via omvägar. Jag har läst att det är kvicksilver motsvarande 2 port lax i en dos och barn får väl en halv dos - så en portion lax då. Verkar ju vara ett välgrundat beslut...

• nennesjuttioåtta

god morgon!
    Här har jag torsdagskänsla så det kommer bli en lång vecka...

Grattis Goa-moa på namnsdagen! Hoppas på rapport från Ore och så småningom från FruLs ÄP.

Passionsblomman
    Härligt med fotboll åt hela familjen!!! Nu kommer det där lilla ledsna "ingen" att strykas för gott!

Igår kom ännu en drös med gravid-besked, jahapp. Kul för dem. Jag tror mindre och mindre att det någonsin kommer bli vår tur.

• muggles

Nenne: men herregud hur många kompisar har du?! Har inte alla redan fått...? El är de inne på sin andra, tredje runda? Usch vad bittert.

• nennesjuttioåtta

muggles
    Om jag räknat rätt, 21 par (42 personer) som var på vårt bröllop har fått barn EFTER att vi gifte oss och startade verkstaden. 6 av de människorna med någon annan än den de kom med på bröllopet, så de har dessutom hunnit gjort slut, träffat en ny, dejtat, flyttat ihop, bli på tjocken och föda under samma tid som vi väntat på nada. Då har jag inte räknat med bekanta som inte var bjudna på bröllopet, det är nog ett tjog till, förutom ni i tråden då.

• nennesjuttioåtta

och 1 par gifte sig året efter oss och de ska nu ha sitt andra barn i mars. 8 av ovanstånde par har fått sitt andra barn efter att vi gifte oss, så de var ju ingen direkt överraskning att de "kunde".

• fru AM

Kram Nenne!

Grattis Goa Moa!

Nu promenad.

See you!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter