• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • _koko_

Underbara cicci, du har då förmågan att se det positiva i allt!!

Jag som är lite mer negativt lagd för tillfället undrar vem jag försökte lura med "När han sover sover han dock bra"?? Pfff, han är lättväckt och skitsvår att söva om (han kan gärna nästan somna och sen sätta igång och skrika igen, allt för att göra mamma extra frustrerad), låter det som någon som sover bra?

Men när han ler och jollrar är han naturligtvis underbarast i hela världen.

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    Oj oj oj vad mycket som hänt sen sist.
    Så klart tråkigt med minus och andra tråkigheter som det varit för mycket av i tråden på sista tiden.
    Så jag håller sjukt hårt i mina tummar för äggplock, sprutstart osv som verkar vara på g för flera nu.

Hoppas även att ore snusar bebis nu och att allt gårr bra.

Apropå bebisar så fick en kompis en liten flicka i förrigår och.... ja jag får ont i hjärtat varje gång någon får en dotter
    faaan
    vad hemskt det är att behöva känna så. Vill ju bara vara GLAD för alla lyckliga flick mammor.... men jag är inte det.
    Min psykolog hävdar dock att jag inte KAN det nu så jag måste tillåta mig att känna så här. Men det är svårt.

Nåja nog om mig och mitt skit psyke och mina drivor av störningar

nenne: Urs du sitter ju verkligen i en sits där jag förstår att det inte är helt enkelt att vara "glad" för alla andra. Shit vilken statistik

Snacka om att få strålkastarljus på att det inte funkar för en själv från tusen håll. Förstår verkligen att ni kan misströsta och att det känns förjääävligt rent ut sagt. Hoppas SÅ för erat frysförsök nu.

puss

Angående vaccin. Vad olika det är. Vissa jobb vaccinerar folk som ju inte alla kan tillhöra riskgrupper och på vårdcentraler är de benhårda att vaccinet bara ska räcka till barn och riskgrupper. Vad olika det är!
    Vill JÄTTE gärna vaccinera mig snartast möjligt men som sagt. Jag tillhör ju igen riskgrupp och är frisk (fysiskt ) så jag får glatt vänta.

Ska försöka vaccinera borren nästa vecka. Roffe är ju för liten.

• Lapinette

Cissi -

nenne -

Fattar mig kort idag. Har grymt mycket att göra på jobbet igen.

• FruCicci

Hej Frullis

Ring din bvc och sätt en tid för Roffe, jag ska vaccinera lillan på hennes 6 månaders dag. man fick inte vara 5 månader och 29 dagar nämligen

Tänk att det finns nog mammor som är avundsjuka på dig med, som har 2 så söta fina pojkar
    Man vill ju ofta ha det man inte har, så är det ju med mycket i livet, och det är ju inget fel med det, man är ju inte störd för det! Hoppas jag

• nennesjuttioåtta

just det cicci
    fina bilder på dig och dottern, vilken glad prick!
    Kloka ord om avundsjuka och att man inte är störd för att man vill ha det man inte kan få.

• Fru FruLLan

Vink vink rill lappisen också
    Hur går det med adoptionskurser osv. Snappade upp att funderat över bra och dåliga sidor? låter intressant kanske alla borde göra.

Hej cicci hjärtat.
    Ha ha ha det är inte för att jag önskar det jag inte har som jag säger att jag är störd
    Det är vel högst normalt gissar jag. När min stördhet ligger ju i mycket annat.

Men bara för att förtydliga visst är det normalt att vilja ha det man imnte har. Så har alla det. Jag menar det är mycket jag skulle vilja ha här i livet som jag inte har. MEN ingenting som gör att jag mår dåligt och blir ett problem för mig att fungera i tillvaron. Men det här med min besatthet och sorg över en dotter jag inte har bottnar i något helt annt. Det har ju otroligt djupare orsaker och går ut över mitt liv. Så det är liksom inte att jämföra med att åhhhh jag vill ochkså ha en egen häst typ...

som ju är en nomal grej att önska.

Ärs
    Skitsamma.

Åh måste in och kolla bilderna i albumet har inte varit inne på.... tusen år

• Fru FruLLan

Ahhh smart att fixa en vaccinatiosdag precis till 6 mån dagen. Det ska jag fixa. Ska ju dit och ge 5 mån sprutan på fredag då kan jag boka in nästa tid.

• Fru FruLLan

Kokosen
    har sagt det tidigare. men jag beundrar såååå ditt tålamod med lillebrors svårigheter att komma till ro. SÅÅÅÅÅÅÅå starkt!

och Tinga hjärtat. Fan vad kul det var att läsa om den lyckade lunchen med killarna!!!!! En åt en hel burk den andra en halv. Det är ju super bra. Grattis och hoppas att det fortsätter på den banan!!!!

Det har jag ju också sagt tidigare men jag är sååååå full av beundran över hur otroligt bra ni hanterat killarnas matproblem! jag kan inte förstå hur sjukt jobbigt det måste ha varit och ni har varit SÅ starka och bra. Hoppas att resultatet av det hela äntligen börjar komma nu!

• Lapinette

Frullan - det är en hel del i kursen som skulle vara nyttigt för blivande biologiska föräldrar också. Många tänkvärda saker om uppfostran och hur man ställer sig till olika saker. Nyttigt!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter