• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • BrudSommar2006

Märkte i natt att det bara gick marginellt bättre att sova utan Iris hemma än annars, måste ju ändå upp på toaletten tusen gånger per natt och vaknar och är törstig hela tiden också. Igår kväll mådde jag så illa att jag blev tvungen att rusa upp och kräkas och sedan tog det ett bra tag igen innan jag kunde lägga mig ner så där försvann en hel del tid också. Det är nästan så att jag ser fram emot att få sluta må illa lika mycket som att få träffa bebisen i januari faktiskt.

• Parnassia

BS Trist att inte sömnen blev bra nu heller. Har du möjlighet att sova lite middag? På helgerna kanske?

• muggles

BS: nej ingen ÄL än, bara en vecka sedan tanten dök upp...

• Fru FruLLan

Bs: Men gumman inte ska du be om ursäkt för Astrid. Även fast det kanske kommer sticka till lite i nerverna den dagen hon dimper ner så kommer jag ju trots allt innerst inne vara glad för er skull.

Och du har helt rätt i att jag mår bättre. Det är en OTROLIG skillnad över hur jag mår nu och i våras somras. Då var detta HELT ohanterbart och fruktansvärt. det är det inte alls längre. Det är självklart skit att behöva känna så här överhuvudtaget. Men det tar inte över allt och allt blir inte nattsvart. Så det är en STOR skillnad. Jag mår kalas bra i jämförelse. Skönt att det märks

Mugglan: (grattis igen till lägenhetsförsäljningen!) Åh vad skönt med nån som kan förstå! Och du har helt rätt. Om det inte var detta som jag projicerade mina brister på så skulle det ju vara nåt annat. Det är ju orsaken till att jag verkligen beslutade mig för att göra allt för att reda ut bagaget., för att det inte ska komma tillbaka i nån annan form senare. Ska bli sååååå bra! om än jobbigt.
    Förstår förresten att det är jobbigt med barn som kommer när ni skulle fått

• Fru FruLLan

Just det.
    Vad kul att AMs middag blev så lyckad som jag snappade upp att den blev!

• FruCicci

Mugglan, ag det Frullan skrev.
    En av mina väninnor ska ha barn den 21 februari, samma dag som vårt aborterade barn skulle kommit, likadant 2 andra som jag vet ska ha 21 eller 22 februari, det kan jag säga känns grymt...
    Tänkte på det när Vickan skulle ha i de krokarna med, att usch vi skulle ju haft då om det var lite lyckligare omständigheter....
    Så du är inte ensam om att känna så!

• Tinga

Muggles ? ja, klökas är kanske dialektalt? Vad heter det på rikssvenska? Ulka? Grattis till Moa på namnsdagen!

Nenne ? åh fy vad det måste kännas som salt i såren med alla gravidbesked. Stor kram!

FruLlan ? vilken tur att du i alla fall är fysiskt frisk! Och jag kanske uttryckte mig lite otydligt igår, men det var bara Puff som åt ?skedlunch?; Piff åt näringslösning. Att mata Piff med sked har vi gett upp, på logopedens inrådan. Hon tycker att det är bättre att han håller sig till flaska och sådan mat han själv kan hålla i handen, så att han själv har kontrollen. Så småningom ska han väl lära sig att själv äta med sked.

Parnassia ? jobbigt att inte veta vad som är fel, OM det nu är så att det är något fel; det kanske det inte är? Kanske lika bra att hoppas på en UVI, så får man en förklaring som kan åtgärdas?

• passionsblomman

Men hallåååå, nu vill jag höra ifrån Ore! Hur går allting???

-Vaddå "har väl kanske annat än oss att tänka på när hon föder barn?" förstår inte alls vad ni menar?

*nyfiken så jag dööör och liiiite nervösorolig innan jag vet att det gått bra*

• nennesjuttioåtta

hej, hahaha vad snälla ni är. Det är inte mig de vill vara kompis med, det är nog min man!
    Mannen kommer ju från en tiny by där de spelar banjo och alla känner alla och de var väldigt många i samma ålder som umgicks de har fortfarande kontakt, och eftersom vi träffades så tidigt så är det ju numera mina vänner med. Och jag hade ett tight kompisgäng på gymnasiet som också var några stycken. Så då blir det ju rätt många. Sen har det blivit en enda röra med diverse kroppssvätskor blandade mellan dessa grupperingar så några barn, strul och veneriska sjukdomar finns ju tack vare att jag och mannen träffades, om vi ska ta åt oss äran för något. hur som helst, eftersom mina kompisar redan kände hans kompisar så blev det en väldigt lyckad bröllopsfest, som ni kanske förstår. Några av paren som fått barn är ju dessutom våra kusiner, morbröder eller syskon också...

• nennesjuttioåtta

jada jada jada

Hej Frullis Pullis!!! Vad skönt att höra att du fått upp näsan ovanför ytan! Det märks på dina inlägg också.

Parnassia
    Hoppas du får svar på vad det kan vara snart, låter jobbigt och svårt att inte oroa sig!!!

EGO igen
    Kom precis tillbaka från gyn, jag hade då ingen infektion vad han kunde se (fast han kikade ju inte direkt ihjäl sig heller) men trodde att det onda berodde på IVFerna, eftersom jag fått en redig laddning med ägg och det är jobbigt att bli stimulerad. Jaja.. Hur som helst, han såg även ett ägg på G så nästa vecka, om det tinar som det ska, blir det FET!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter