• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Telis

nenne, åh små barn från Ecuador är ju bara sååååå söta!!

• passionsblomman

Jag vet både klöktes, ulkade, hulkade och dessutom det mer Jämtländska sjöjdes (går dåligt att stava dialekt men med samma sje-sljud som i sjuk är det).

• Telis

Nu har min man äntligen fått sin vaccinering. Han var med mig till MVC imorse och då visade det sig att dom vaccinerar även (blivande) pappor så då gick det på nolltid att få en spruta. Skönt att han också har det gjort.

På tal om män på MVC förresten - häromdagen när jag var på gynmottagningen på kvinnokliniken på stora sjukhuset så kom det en ensam kille som betalade, satte sig i väntrummet och blev uppropad med en väldigt "killigt" namn. Jag har funderat sen dess, vad gör en ensam kille på en gynmottagning?

Nej, nu måste jag jobba lite till.

• fru AM

Grattis Ore!!!! Hurra vad roligt! puus & kram från mig och Hektor!

Någon som vill att jag ska könsbestämma fler bebisar i magen?

• nennesjuttioåtta

Lappis
    ja, förlåt. Borde ha citerat. Övar ni på att prata för er själva? Lampa. Ajaj.

jag skulle sagt hulka jag med, men klöka är nästan mer själva kväljningen, hulka är ju som det låter. Huuuuuööölka *splatter*

• nennesjuttioåtta

fast jag låter aldrig när jag spyr.

• nennesjuttioåtta

en helt annan grej. Visst är det möjligt att det kan bli tvillingar vid ostimulerat FET? Ett ägg från mig och ett från frysen?

• nennesjuttioåtta

Vad skoj med en trådbebbe igen, undrar vad underverket ska heta!

BS, ja men känns det inte lite bättre nu är det är du som är på tur!

• nennesjuttioåtta

spam spam spam

*borde också jobba*

• Lapinette

nenne - visst kan det bli två! Ett från dig och ett från frysen.

Ahhh.. nej övar inte utan har det liksom latent ändå !

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter