• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Telis

Men visst fanns det någon annan fördel med FET? Intelligentare barn, barn utan allergier, eller nåt sånt? Jag minns banne mig inte, men det var nåt som var bra med FET gentemot färskförsök.

• Lapinette

Telis - så kanske det var! Samt att de klarar kyla bättre än andra .

• Telis

För övrigt hoppas jag att jag slipper någonsin få veta hur min svärmor låter när hon hulkar.

• nennesjuttioåtta

hahha, ja med tanke på ljudvolymen när min svårmor spyr så är det svårt att undvika att höra. Midsommarnatt i fäbon, inga andra störande ljud än en storspov som låter popoooooOOp poopoooOOOP i fjärran, lätt dimma över sjön och sen SQUIIIEEEEEEEEKKKKKK som ekar mellan bergen.

• nennesjuttioåtta

Jag tror på att de slipper frysa. Vad kan vara kallare liksom?

• Telis
    nennesjuttioåtta skrev 2009-11-18 15:29:39 följande:
    hahha, ja med tanke på ljudvolymen när min svårmor spyr så är det svårt att undvika att höra. Midsommarnatt i fäbon, inga andra störande ljud än en storspov som låter popoooooOOp poopoooOOOP i fjärran, lätt dimma över sjön och sen SQUIIIEEEEEEEEKKKKKK som ekar mellan bergen.
  • nennesjuttioåtta

Jag kan ta det live nästa gång vi ses.

• nennesjuttioåtta

ja, men hon får skylla sig själv som inte biter av när Nenne kör snapsvise-race.

• passionsblomman
    nennesjuttioåtta skrev 2009-11-18 15:22:55 följande:
    har du inte sett det? Pungen måste vara slapp, och då rör sig skinnet på den! Drar ihop sig liksom så det ser ut som att det bor något precis under huden.
    Det har JAG sett iallafall! Det måste bo någon liten nissse därinne, bem är det annars som hissar upp hela klockspelet när det är kallt i badvattnet?
    Som om han måste få komma ino´mbords för att överleva.
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter