• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Tror sannolikheten är något lägre vid FET men vad fasen spelar det för roll?! Sannolikhet är ju bara crap (säger jag som jobbar med statistik).

• Fru E

Nenne-ja att man aldrig kan sluta hoppas eller iaf försöka vara cool lugn *yeah right*

På tal om att klökas så lade maken en trevlig hög på mitt täcke som jag sov under en valborg för många år sedan *urk* och han var för full för att själv ta hand om det så jag fick väcka dem som vi sov hos

• muggles

BS: själv skulle jag gärna få uppleva den jobbiga magen en gång till... *längtar* Jag skulle väl varit i v24 nu.

Jag får njuta av att jag är nöjd med min kropp igen istället! Jag har nästan lika platt mage som jag hade innan och hyfsade magmuskler, kommer i mina gamla jeans mm. Alltid ngt!

• muggles

Lappis: ja det är nog crap men jag tänkte att om man är förberedd så kanske man inte tar det så hårt om det inte skulle funka - but who am I kidding?!

Ursäkta att jag solkar ner tråden med lite FL men hittade just denna: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m47901009.html
    Det finns verkligen en tråd för alla!

Var det imorgon Sept skulle in för skrapning?

• Lapinette

Klök historier kan jag tyvärr dra många !

• Mrs  B

Vad har hänt med september, blev det inget???

Gosnosen?

• Fru E

Septembers lilla pyre levde inte i magen och gosnosen fick minus på stickan

• Lapinette

Mrs B - ingetdera, det var en bedrövlig vecka här i förra veckan.

• Fru E

Här är nog ÄL över men vi bröt varannan dags sviten igår (dag 18) eftersom maken inte var hemma förrän lite i elva

• nennesjuttioåtta

muggles
    huvudet tar ändå inte in statistiken utan fattar det ändå som att det kan ju funka, kanske just den här gången. Fast samtidigt så är jag ju redan inställd på att det inte kan funka men .. äh. Störd!

har du inte sett det? Pungen måste vara slapp, och då rör sig skinnet på den! Drar ihop sig liksom så det ser ut som att det bor något precis under huden.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter