• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

Madame AM
    Vad ser du i din kula egentligen?!?!

• Lapinette

Men visst är det skönt att slippa nässpray och sprutor?! Fast du gillar ju de där sprutorna (din lilla martyr!).

• BrudSommar2006

Telis, det är ju så få dagar mellan oss och det troliga är att jag kommer att gå över lite så det kan ju lika gärna vara du som är näste man. Bestämmer du dig för snitt så är det definitivt du som är på gång, annars är det ju lite mer ovisst. Fast killar föds visst oftare lite för tidigt än tjejer har jag hört. Annars låter det ju onekligen trevligt att jag skulle vara på tur härnäst, ska bli skönt att bli av med den här obekväma magen mm!

• muggles

Jag glömmer väl aldrig den gången när maken varit på whiskeyprovning och de fått prova 10-12 sorters whiskey - ingen spottade ju ut så de blev fulla som alikor hela gänget. Maken ramlade in i lägenheten helt olycklig och sa att han spytt i trappen. Så jag fick upp mitt i natten och ta reda på det (han var för full). Stackarn. Då tyckte jag så synd om honom, han bad på sina bara knän om förlåtelse. (Och att bete sig så - dvs att bli så full - är såå olikt honom att jag inte ens blev förbannad!) Tur man har jobbat på sjukhem i sin ungdom - då har man fått ta hand om det mesta...

• muggles

Nenne: det kanske är i sin makes kulor hon ser saker?

• nennesjuttioåtta

lappis
    jo, det är faktiskt väldigt skönt för jag har tappat kollen på dagar och så. Och så slipper jag ha koll på klockan också, de där alarmen som går kl 6, 14 och 22 är ju rätt enerverande. Och slipper få ont i magen av ÄP och alla äggblåsor. ja, jag kan rabbla upp hur mycket som helst.

• nennesjuttioåtta

muggles
    hahahaha ja jädrar, där sa du något!

• nennesjuttioåtta

har ni kollat på pungen riktigt noga någongång. Den rör sig ju!

• muggles

Nenne: ja det kommer att bli skitasjävlaförbannat jobbigt om det inte funkar den gången heller. Hur var det - var det lägre sannolikhet på att lyckas med FET än fullfjädrad IVF? Fan, om man bara kunde fixa det för er...

• muggles

Nenne: nej när rör den sig menar du? *intresserad*

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter