• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

tinga
    jaaa nu klarnar det, du frågade ju t o m om jag hade haft en cysta tidigare!

Ja, jag tror det går över av sig själv. Jag hade ingen vätska i buken iaf och mådde inte dåligt i övrigt.

• nennesjuttioåtta

Svårmor säger också klöka och hon är definitivt inte från dina trakter. Kanske något gammalt som hängt kvar?

• Tinga

Nenne - då låter det ju som att du är i fin form inför FET nästa vecka. Börjar hålla en tumme så smått redan nu.

• Lapinette

Tror mest att det säger något om mig ... hinner inte läsa allt som skrivits här denna vecka utan kommer in läser några kommentare och så kommer jag med små, korta, koncista inlägg.

Ahhh... förresten nu minns jag det där med cystan. Skönt att det inte var något sånt skit iallafall.

Klöka?! Klyka har jag däremot hört talas om.

• Lapinette

Och maken har varit inne och tittat på lite info om adoptinsländer. Fick ett mail från AC idag där det står att för Sydkorea är det drygt 2 år för att få skicka handlingar. Så från 2 år till DRYGT 2 år ... vad nu i helsike det innebär. Åhhh... vad jag hoppas att vi grejar det här! Att allt rullar på smidigt så vi kan få iväg våra papper senast i september ... och få hem ett litet troll i feb-mars 2011.

• nennesjuttioåtta

hahahha

BS
    visst hade du kommenterat på min blogg? Böj hade inte varit bra att få en måndag, för då skulle FET bli på söndagen efter och då har de stängt. Så det borde vara fritt fram nu!

• Lapinette

Märks det att jag har apmycket att göra? Så mycket att jag inte vet vilken hög jag ska greppa tag i *SUCK*. SKÄRPNING KANIN!

• nennesjuttioåtta

lappis
    GAAH! Klart ni ska få! Ett riktigt Gostroll!!!!

Vi funderar på Ecuador, faktiskt.

• Lapinette

Just det där om att prata för sig själv verkar vara superbra enligt vår kursledare ... när man fått hem ett adopterat barn (bara barnet som saknas!). Gå omkring i huset och säga lampa, nu går vi, öppna dörren, nu kryper vi under bordet, ajaj gör ont när man slår huvudet i bordet etc. Kommer att passa mig utmärkt!

• Lapinette

Maken ville kolla upp vädret i mars för Sydkorea + Japan. Kanske vi ska ta Sydafrika istället?!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter