• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Parnassia

Skrattar högt åt kräksdiskussionen! Nennes svårmor tog priset tog jag.
    Nu ska jag sätta saffransdeg!

• Lapinette

Har aldrig hör svärmor hulka och kan inte ens inbilla mig att hon då hörs.

• Lapinette

Stackars Ore när hon går in här för att läsa alla lyckönsningar blandat med hulksnack.

• Mrs  B

Stort grattis till ORE, mannen och sonen!!!!!!!!!!!!!!
    Hoppas att allt har gått bra!

Här är det "klökas" som gäller, men så är jag ju också en Skånetös.

• passionsblomman

Jag hoppas jag slipper höra svärmor kräkas. Hon kommer förövrigt hit nu i helgen och kräk undanbedes.

Närmaste jag kommit i insikt om den sidan släktens kräkläten är när svärisarna passade svågerns hund samma helg som vi var där. Den kräktes på ryamattan och en och en gick de olika familjemedlemmarna in i rummet, gav ifrån sig "jag kräks också nu-ljud" och rusade ut igen. Fyra olika vuxna...

...det slutade med att jag sa åt alla att hålla sig därifrån, och tog själv hand om den vidriga spyan. Fast jag var alldes nypresenterad i den familjen då. Minnesvärt, verkligen.

Lappis, du glömmer väl inte att anteckna även detta.

• Lapinette

passionsblomman - nej, nu finns den med i min blivande kräkbok (har ju en blivande BT-receptbok också) .

• Fru E

Vilka trevliga diskussioner ni har om att klökas och ulka de orden använder jag ibland men så är jag liksom Mrs B en sådan där Skåning

Grattis till en liten palt Ore

Parnassia-naprapaten knäckte ryggen och höfterna först och sedan lade han all sin tyngd med armbågen först på rumpmuskeln *aj* tills smärtan avtog dvs muskeln slappnade av. Antar att det var massagen. Fick djupmassage förr förra veckan av rumpan och ska ev dit en gång till för resten av ryggen efter nästa besök hos naprapaten på torsdag.

Nenne-hur känns det inför FET nästa vecka?

Blivande-håller tummarna för många och bra ägg!!

• BrudSommar2006

Måste iväg och hämta Iris nu men Nenne, visst var det jag som kommenterade och skönt att faran med fel dag nu är avblåst!

Skönt att det gått bra för Ore och kul att AM hade rätt om en liten kille och nästan rätt på dag också, vattnet gick ju trots allt rätt dag!

• nennesjuttioåtta

EA
    jag vet inte riktigt. Otålig! Och jag blir så less på mig själv för jag hoppas för mycket och kommer slå mig fördärvad igen om det inte funkar.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter