• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Telis

Skönt att febern nästan är borta, AM!

Och hurra för att lunchen gick bra, Tinga!

• fru AM

MrsB: Livia har fått första sprutan så hon har väl 75%igt skydd. Storsonen har inte fått någon vaccination än (på torsdag hoppas jag). Hektor imorgon (hoppas jag). Tänkte ge honom lite ägg i kväll och se om han är allergisk ...

• fru AM

Om jag törs ... det verkar ju läskigt med äggallergi men om han ska vaccineras så måste jag ju veta ...
    fru AM skrev 2009-11-17 13:25:10 följande:

MrsB: Livia har fått första sprutan så hon har väl 75%igt skydd. Storsonen har inte fått någon vaccination än (på torsdag hoppas jag). Hektor imorgon (hoppas jag). Tänkte ge honom lite ägg i kväll och se om han är allergisk ...
  • Telis

Lappis, jag blev så nyfiken att jag var tvungen att gå och titta - 8,8 hade jag i FSH. Som referensvärde står det att över 13 räknas som klimakteriet. Så sååååå högt var det ju inte? (Fast vad hjälpte det....)

Nu finns det två nya superfina bilder på Cicci med dotter i galleriet!

• Lapinette

Telis - vad olika folk säger. Det jag läste så sa man att 15 var lite högt ... medan du har 13 = klimakteriet. Jag har ingen aning om vart jag låg mer än att det såg bra ut ... men vad hjälpte det?

• Telis

Lappis, ja därför tror jag att man inte ska lita alltför mycket på det där, ingen verkar veta helt säkert ändå.

Ore måste ju bara vara på BB nu! Vi får hoppas på en rapport via muggles snart.

• passionsblomman

Ja, visst fasen är det deprimerande om det visar sig vara kassa ägg eller slut på ägg eller vad det nu vara månde. Det är ju för bövelen därför jag sa till min smabo redan efter sonen att TIDEN GÅR. Och har den gått så har den ju gått. Då är det inte så jädra mycket att göra åt saken.

Jag tror att det kommer en ännu större boom frmöver av kvinnor som sitter och känner sig lurade på barn för att man tror att man skaffar dem väl när man vill och att man har till 45 på sig. Det är liksom typ tio årds feltänk i planer ingen för allt man tänker göra INNAN.
    Det kommer att bli nödvändigt att inse att man inte kan "leva" först och "skaffa" barn sedan och att det ta mig den inte hjlper hur avslappnad man sedan än är när man väl vill.

Nu ska jag genast gå ner och kolla i mina papper vad värdet egentligen var....

• fru AM

Kram till dig Passionsblomman. Nuska jag gå och väcka Hektor och gå och hämta min treåriga drakdödarprinsessa - nu på sparkcykel - på dagis

• Telis

Visst är det så, PB! Jag läste i någon annan tråd här på BT för ett tag sedan där någon sa att man inte skulle stressa fram ett beslut att skaffa barn och att det fanns mycket hjälp att få som lite äldre som tex "inseminationer och adoption". Jag orkade inte ge mig in på någon diskussion där men man önskar verkligen att folk förstod att det INTE är så enkelt och att det inte finns några lätta lösningar, trots att det finns en massa medicinsk kunskap idag som inte fanns för bara några år sen.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter