• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Liten med Mindre

AM - det gör ont att luta sig framåt, men har sitter inte direkt över bihålorna, därför tvekarna. Och inte är jag särskilt snorig heller. Ont att gapa (käkleden)...betyder det att jag ska hålla snattran idag?

Vårdguiden, som jag köade till 35 min i morse kl 5 nämnde heller inget om bihålorna.

Käkledsinflammation??? Någon som vet om det finns? Har även fått försenad träningsvärk i högerhanden sen jag skalade en massa äpplen i torsdags- eller fredagskväll.

Nödslakt!

• Liten med Mindre

Hmm...en käkbihåla skulle det ju kunna vara förstås. Attans att vårdguiden är så svår att nå. Vem orkar köa en halvtimme till?

• Liten med Mindre

Äh - även med ev bihåleproblem får jag vänta till i alla fall imorgon innan jag ringer doktorn.
    Nåja, är jag ändå på jobbet kan jag ju jobba efter förmåga. Får börja med en tedoppad mjuuuuuk smörgås.

• Liten med Mindre

Åhå - var det dagens gnäll- och egospamm eller???

• Liten med Mindre

Får bidra med det positiva att min lilla skrutthumla i alla fall var uppe o surrade nu på morgonen, och tydligen hade fått i sig både en del välling och antibiotika som låg kvar i magen.

Mammahjärtat lugnar sig några hekto.

• Mrs  B

Hej!!!!!!!

Nu är vi hemma igen!!!!
    Men USCH vilket väder man har kommit hem till; kallt, ruggit och regn.
    Vi lämnade Fuerteventura i går middag och då var det 33 grader.
    Kom hem i natt eftersom planet var försenat, diverse strejker hit och dit. Och sen ville Malte upp vid sju....

Vad har hänt här då???
    En uppdatering kanske???

• Piggelin1

Kängu - mängder med kramar! Fan vad jobbigt med en alkoholiserad pappa Måste vara skittufft & sätta djupa spår, oavsettom man fortfarande är barn eller hunnit bli vuxen.

Men vad coolt att du fått jobb!! Jag har missat det helt! Var det den där intervjun där du tyckte att du sa en massa konstiga saker & att de "hostade till ordentligt" när du nämnde dina löneanspråk?! Grattis!

Tack för grattis till Amanda igår - hade en kanonmysig dag, framför allt i söndags då vi firade henne med familjen.

Lycka till, Ore!

Ha det gott, alla!

• Tinga

Muggles - du råkar händelsevis inte veta vad det där soffimpregneringsmedlet är av för märke? Vi har ju precis beställt en snordyr tygsoffa och det vore ju trevligt om man kunde hålla den fin och fläckfri mer än 5 minuter.

Kängu - beklagar verkligen att din relation med din pappa är så dålig. Kram!

Liten - krya på dig! Det låter verkligen eländigt. Kram!

PB - låter som att det var en både bra och jobbig dag igår. Kul med Blocket-fynden; det känns alltid extra bra när man fått tag i något man verkligen vill ha till ett schysst pris.

Idag jobbar maken på förmiddagen istället för på eftermiddagen, för vi har fått vaccinationstider i eftermiddag, båda två. Det är drop-in mellan 13 och 18, men de är väldigt osäkra på hur långt vaccinet räcker, så vi får väl se om det blir några sprutor eller ej. Att maken jobbar på förmiddagen innebär att jag är ensam över killarnas lunch, men jag känner mig betydligt starkare nu än för ett par månader sedan, så det ska nog gå bra. Dessutom är det lättare när man vet att det bara är idag; imorgon är vi ju två igen.

• Snorkfröken77

Tinga - kanske jag kan hjälpa till? Vi har också impregnerat våra soffor och köksstolarnas dynor med textilspray som fungerar superbra (vi har haft en chokladincident på ljusbeige dyna som gick jättebra)Vi köpte vår spray hos Mio, kostar mellan 125-200 tror jag, vårt varenda krona!

• Parnassia

Tack för input om sammandragningar! UVI har jag inte haft en tanke på, det kanske man skulle kolla. Och precis som BS sa så är min erfarenhet att sammandragningar "ska" komma på slutet typ v 32, 33 och framåt vill jag minnas att det var sist...
    Jag har bestämt mig för att känna efter lite idag också hur det känns och sedan imorgon ringer jag och beställer en läkartid (BM sa att det var läkaren som gällde isf). Den tiden går ju att avboka om jag känner det... Bra plan?

Vickan! Jag menade att en trådlös mus kan du ju ha i soffan bredvid dig. Trist med spyandet, jag vet hur det känns. Känner du redan när du går upp om det är en bättre eller sämre dag? Kanske kan du ta bilen om det känns som en dålig dag?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter