• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • start september

Ore, visst är det väl särskilda regler för hur länge man får gå när vattnet gått? I vissa landsting har de också regler om antibotika vid förlossningen när man haft vattenavgång. Vill inte skrämmas, men kan vara bra att känna till!

• fru AM

Ore: detta är ju superspännande! I slutet av veckan kommer du vara mamma!
    Känner du inte ert endaste litet dugg värkar? Lite molande? Lite sammandragningar?
    Du har väl packat väskan (kanske också makens väska? )???

• fru AM

Nu har Orebebis bara knappt 7 timmar på sig att titta fram om jag ska få helt rätt ...

• fru AM

Hallå Orebebis!!! Ska du inte ta och sätta fart!?

• Hattis

Gaah, vad spännande Ore! Kanske blir det ikväll, inatt, eller imorgon... Lustigt angående fostervattnet. Jag tänker på SATC när Miranda ska föda och vattnet går och hamnar på Carries Manolos

• BrudSommar2006

För att Ore inte ska känna pressen så mycket så tänkte jag fråga om klädsel till soffor. Jag har alltid gillat tyg bättre än skinn men har insett att det inte alls är fiffigt med tygsoffa och småbarn. Jag har inte sett tyget på soffan eller fåtöljerna sedan vi köpte dem eftersom vi måste ha skydd över dem hela tiden. Man ser verkligen att det behövs för de har blivit helt fläckiga och måste tvättas med jämna mellanrum. Skinn som mina föräldrar har verkar ju bättre eftersom det bara går att torka av. Jag vet inte om det möjligen lättare blir repor i skinn än i tyg? Sedan har jag tittat lite på Ikeas soffor nu ikväll och på skinnsofforna står det skydda från direkt solljus till skillnad från tygsofforna. Vi behöver ju ny soffa till övervåningen nu efter att vår gamla kördes till tippen igår men vi vill inte lägga så mycket pengar på den. Fast solljus är det där, det är ju inte norrläge och vi vill ju inte ha fördraget hela dagarna. Tyg bleks väl i och för sig förr eller senare. Är det någon som har någon åsikt om skinn eller tyg?

• Hattis

BS - Håller med dig om att tyg känns bäst, men att skinn nog är bättre med småbarn. Det är nog viktigt att kolla upp vilket sorts skinn det är i soffan/vilken behandling skinnet har för vissa sorters skinn verkar INTE gå att torka av (mina föräldrar hade skinnsoffor med mjukt och skönt skinn men ack vad det blev fläckar som inte gick bort).

• BrudSommar2006

Hattis, hm, hur kollar man egentligen upp det?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter