• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • fru AM

Och såhär i slutfasen av amning av tredje barnet kan jag knappt tänka mig att vara utan BH en enda sekund ... Får panik av hänget, vet att det stramar upp sig något om ett par månader, men förmdligen inte till 100% m tanke på min ålder denna gång ...

• kängu

Tack för grattis!

Japp Cicci, jag ska börja jobba. Har en väldigt jämnställd o engagerad make som gärna vill vara hemma, o själv är jag sugen på att jobba ett tag!

Ore, iiiiiiiiiih spännande!!

• Tinga

Grattis på födelsedagen, alla som känner sig träffade!

Ore ? vad spännande! Lycka till!

AM ? vad skönt att storsonens sjuka verkar gå åt rätt håll.

• kängu

Just det, Stort Grattis till Livia & Amanda!!!! Mycket bra dag detta tycker jag

• nennesjuttioåtta

Grattis till alla födelsedagsbarn! Nu blir det väl *krulltrumpeter* iaf!

Hej Cicci!!! Är du gravid än?

• Telis

Ja, fy sjutton, det är inget kul att sova med BH, det hoppas jag att jag slipper snart.

• Telis

AM, skönt att sonen inte har någon hosta!

• Telis

AM, jag vet inte om jag törs fråga men om storleken var F på dag 3, vad hände sen ett par veckor senare? Blev dom ännu större eller var dom som störst då?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter