• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • muggles

Ah vad dum i huvudet jag är - klart det är han som ringer. Du fyller ju år! Grattis!!!

• snaily

Kängu
    Grattis igen! Oj, vad mycket studs i benen kängurun verkar ha, springtur på morgonen minsann!
    Vad tråkigt att höra (läsa) om din pappa/Rus morfar

Muggles
    Ja, svågern är det.

Han är kvar på sjukhuset och väntar tydligen på provsvar samtidigt som han har jätteont. De misstänker en propp i lungan, eller en lungsäcksinflammation. Inget roligt vilket det än är, en propp kan vara ganska allvarligt tror jag.

Själv är jag tröttare än vanligt efter att ha lekt telefonterapeut igår - en kompis vars pojkvän är alldeles hopplös...

• kängu

Tar det tillbaka det- han ringde precis. Men jag svarade inte... Det är ALLTID han som ringer, tror det är hans sätt att intala sig själv att han fortfarande har ngn slags kontakt med mig. Men ringer han nu så innebär det att han supit i ngra timmar för att våga ringa- då blir det inget kul samtal precis.

• kängu

Äsch sorry för totalt ego och väldigt personligt inlägg. NU ska kängurun gå o sova, så jag orkar med den omtalade springturen (skriver det här för att det verkligen ska bli av...)

• kängu

Snigeln, inget studs i benen alls men en väldigt degig mage

• passionsblomman

Jag har varit skitduktig idag, för jag skulle lämna blodprov hos läkaren för en djupare analys av något visst värde som var viktigt.

Nå, jag är nu inte alls spruträdd av mig, så det var inte det som var grejen. Däremot är jag väldigt svårstucken, vilket jag visste sedan förut.
    "Lycka till" sa jag till sköterskan.
    Som inte klarade det. Två försök och så nästa sköterska. Hon klarade det efter ett jädra grävande på tredje försöket.
    Jag har suttit snäll som ett lammm medan de stack mig och grävde med nålen FEM gånger.
    Ganska duktigt och tålmodigt av mig om jag får säga det själv.

Åsså har vi hämtat lampan som jag hittade på Blocket ända ute på Öland och våra sovrumsmattor i Kalmar efter Sushilunch.
    Nu hänger lampan här och är skiiiitsnygg tycker jag-OCH sambon också, precis som jag visste att han skulle.
    Och sovrummet blev väldigt mycket mer ombonat och man kan sätta fötterna på golvet på morgonen nu och det är mjuuuukt och inte kallt.

Ivf-samtalet gick bra och läkaren är bra tycker jag. Hon känns iallafall som att hon vet vad hon snackar om.
    Men jag måste smälta dagens info och snack lite innan jag kan sammanfatta det känner jag.

Vi ska iallafall få det där blodprovet analyserat och utifrån det ska vi få höra lite mer hur hon bedömer våra chanser med en ivf. Det var något hormon som vi tydligen utsöndrar mer och mer av ju sämre vi ägglossar om man säger så. Och mitt värde låg ganska högt. Det kan hända mina kära vänner att den här blomman är lite för gammal.

• passionsblomman

Men oj, vad konstigt det där blev...
    Jättemycket tomt?

ORE vad händer? Shit vad roligt och spännande! Du fixar detta hur bra som helst, det hör jag lång väg.

• Liten med Mindre

PB - trist om hormonerna inte är på din sida. Å andra sidan fick ju Frejis höra att hon var i klimakteriet månaden innan hon blev gravid... Behöver inte betyda allt med andra ord.

Och grattis till fina möbelfynd.

Kängu - hoppas du får en skön löprunda!

BS - är det soffa bara till barnen skulle jag välja nåt billigt o tvättbart, med många kuddar som går att busa med. Pröva Ektorp eller liknande.

Ego - är ynklig med idag. Hade ont vid käken och fram under ena kindbenet igår - och det har blivit värre. Förmodligen har det svullnat igen mellan näsan o örat (kan inte tryckutjämna det örat utan nässprej), men jag har inte ont i örat ännu i alla fall. Fast som vanligt är det inget man kan göra som vuxen mer än att vänta och ta alvedon+sprej.

Undras hur jag ska motivera mig att jobba idag.

• fru AM

Liten: det låter som bihåleinflammation tycker jag! Gör det mer ont om du lutar dig framåt? En tur till farbror/tant doktorn kanske? Man är mer benägen att få bihåleinflammation när man är gravid.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter