• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Hattis

BS - rosa soffa lär bli poppis! Tänk vad du kan göra med kuddar sen, om du tar ngra i en ännu mer rosa nyans så blir det en riktig karamell! Likaså med röda eller gröna kuddar skulle jag tro.

• viktualia
    BrudSommar2006 skrev 2009-11-16 21:04:41 följande:
    Jag har förresten också riktigt ont i svanskotan, inte kan det väl vara foglossning som sitter bara där?Blä för att kräkas på bussen, hade du påse med dig?
    intressant att du också har ont i svanskotan... eller var det onda nu sitter...

ang illamåendet.. kanske inte så intressant med detaljer men min utvecklade teknik går ut på att jag bara behöver använda en näsduk el liknande...

näääe det var ju sovdags...

*godnattvinkar*
  • muggles

Rosa soffa - USCH!

BS: vi har en tygsoffa i ganska grovt tyg och vi har impregnerat tyget med ett medel som vi fick på köpet när vi köpte soffan (el rättare som maken förhandlade sig till ) - det funkar skitbra! När Moa ngn gång spillt välling så sjunker den inte in i tyget utan man hinner torka bort det. Dessutom är tyget lite melerat så det syns inte så tydligt om det skulle vara en fläck.

Ore: stort lycka till! Med den inställningen kommer det gå super!

Jag har inte ett dugg ont i armen faktiskt, gött. Var precis och tränade och det gick hur bra som helst.

• muggles

Snaily: var det din svåger som var sjuk? Hoppas han får hjälp nu!

• muggles

Mmmmmmmmmmmmmmmmm... Nygårda fatlagrad julmust - GOTT!

Vicks: trist med spya. Gav du påsen till chauffören?!

• kängu

*burp* Har ätit så mkt godis o kakor de senaste dagarna så jag blir inte ens sugen på lussekatt Mugglan.

Jag gillar inte skinnsoffor ngt vidare, vi har en brun i lite melerat tyg. Än så länge syns inga fläckar på den iaf...

Jag gillar den rosa Ektorpen faktiskt, men så gillar jag ju typ ALLT som är rosa också

• kängu

Ego, just nu är jag glad för att min far INTE har ringt. Vi brukar ha vårt årliga samtal på denna dag, och jag såg inte fram emot att berätta att han blivit morfar för 5 mån sen. Skönt att jag slipper- det innebär ju inget för honom ändå. Han är ju inte närvarande i mitt liv och därmed inte heller i Ru's.

Undrar om Ore är på förlossningen nu????

• kängu

Näe, nu ska denna kängurun gå o knyta sig. Tänkta hinna med en springtur imorgon innan maken sticker till jobbet, om jag orkar mig upp vill säga!

• muggles

Kängu: springtur på morgonen - ambitiöst! Skönt att slippa det jobbiga samtalet... Brukar det vara han som ringer?

Förresten: grattis till Livia (Amanda har jag redan grattat)!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter