• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • BrudSommar2006

Muggles, jag fick ont nästan på en gång, maken dagen efter har jag för mig. Sedan satt väl mitt i en vecka ungefär, makens i fyra dagar.

• snaily

BS
    Tydligen inte - för i deras fall är det verkligen konstaterat att det rör sig om svininfluensa, efter att blodprov tagits på yngsta tjejen för 3-4 v sen. Tror min syster står på sig å hans vägnar, så hoppas på lite action nu!

AM
    Hoppas du har rätt! Brukar dina vibbar stämma?

• BrudSommar2006

Snigeln, med tanke på hur segt det varit här i tråden på ivf-fronten så känns det nästan helt orimligt att ni inte skulle lyckas med tanke på den allmänna statistiken. Det bara måste ju vara en ivf-plusvåg på gång här nu, allt annat är ju otänkbart.

• BrudSommar2006

Snigeln igen, ja men det är ju just vid andningssvårigheter som man ska åka in säger de ju, inte kan han bli hemskickad utan vidare utredning då, det verkar ju helt galet. Bra att hon står på sig åt honom.

• junilejon

AM Vad gulligt...klart att cyklen ska vila i hennes säng när hon e på dagis...smart drag!!

Lycka till Ore..håller tummarna

Jag tog sprutan idag och har skit ont i armen...känns som värsta träningvärken och nu börja jag få ont i huvudet med!Men få jaga bara dessa symptomen så är jag glad...

• Ore

Nu är jag här igen... Inga värkar som kommit igång, men allt de testade verkade bra, så det var bara att åka hem och vänta. Så just nu känns det som att det skulle behöva bli en väldig fart på värkarbetet, för att bebisen ska komma idag. Men om jag fattat rätt så kommer de starta upp det senast på torsdag, om det inte kommit igång av sig självt. Återbesök inbokat imorgon bitti

Har annars insett att det där med att "vattnet går" inte riktigt funkar som jag hade trott. Jag trodde nog på störtflod, och sedan ganska tomt. Det är ju snarare mer av en kontinuerligt läckage, typ som megamens...

snaily: Läskigt med svågerns svininfluensa. hoppas han kryar på sig. Och jag läste faktiskt häromdagen att sjukvården var "dåliga" på att sätta in Tamiflu för misstänkta influensafall...

AM: Snällt av Livia att se till att sparkcykeln hade något att läsa

• snaily

Ore - vad cool du verkar! Inte för att du kanske har något val, men ändå Hoppas det sätter igång ordentligt snart så du slipper vänta ända tills på torsdag! Lycka till igen!!

• BrudSommar2006

Ore, nej men hej, är du här igen! Nog borde väl något hända innan torsdag tycker man. Antar att det blir ett kontinuerligt läckage eftersom fostervattnet återbildas hela tiden? Själv har jag ingen erfarenhet av det eftersom mitt aldrig gick av sig självt utan de fick ta hål på hinnorna när jag var fullt öppen. Segt var det i alla fall, det här låter mycket bättre!

• fru AM

Snaily: mina vibbar brukar stämma! I fler fall än 50%! Jag är ovetenskapligt bevisat lite synsk ...

Ore: in och föd barn nu så att Snaily tror på mig och mina vibbar (en pojke helst).

BS: just hjärtformen hade inte Livia beordrat - det tvånget la jag på mig själv - men dock fyllningen/toppingen (hallon): Livia kostaterade lite lagom besviket att hon INTE FÅTT TÅRTA på dagis idag ... Tur, tycker jag. Någon gång måste ju tårtfloden sluta!

• Ore

Det känns faktiskt ganska bra att veta att de kommer sätta igång det senast om några dagar, och slippa en stor del av ovissheten, annars hade jag ju kunnat få gå ett bra tag till om inget hände...

Vet inte hur vanligt det är att vattnet går men värkarbetet inte kommer igång av sig självt? Jag hoppas att värkarna startar upp snart, jag vill ju träffa vår bebis!!!

Om jag verkar cool så är det nog för att jag dels inte har något val, och dels för att jag faktiskt inte är så orolig... Jag hann gå igenom ganska mycket oro, och bearbeta den, innan jag var på UL och fick reda på att bebisen faktiskt låg med huvudet nedåt. Så nu ser jag mest fram emot det hela. Tror jag har lyckats skaka av mig väldigt mycket förväntningar och farhågor, och tror mig vara beredd på att ta det som det kommer, oavsett hur det blir... Just nu är jag mest fundersam på hur ont det kommer göra. Inte så rädd, men fundersam. Ungefär som inför Lidingöloppet, jag vet att det kommer göra rejält ont på slutet men räknar med att jag kommer klara mig igenom det på ett eller annat sätt, förhoppningsvis utan att det behöver påverka så mycket

Knäpp liknelse antagligen, men det hjälper mig att hålla mig lugn i alla fall. Jag tror att jag kan klara smärta ganska bra, om jag vet vad det är för smärta och varför jag har den...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter