• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • BrudSommar2006

Ore, tänk om det blir idag i alla fall som AM förutspådde, vad spännande, lycka till!

Telis, det borde väl fungera med amningsinlägg i vilken bh som helst om det inte är just amningsbh:ar du letar efter. Mjuka, sköna bh:ar finns väl lite överallt?

Just det här med att läcka har jag ingen större erfarenhet av, det tog flera dagar efter förlossningen innan amningen kom igång alls sist och inget tyder på att det kommer att bli annorlunda den här gången. Sedan ville Iris snutta så ofta så det blev sällan så där fullt att det läckte vill jag minnas. Möjligen att vi var lite i otakt de första veckorna precis i början när hon inte ville lära sig suga ordentligt.

Hoppas att det kommer in mer vaccin så att vi kan vaccinera Iris i slutet på veckan. Vore bra att få det gjort på en fredageftermiddag tex men det kanske är att hoppas på för mycket.

• Liten med Mindre

Telis - jag köpte Triumphs amnings bH på Lindex. Mjuk o skön, utan extra stoppning som kunde komma i vägen.

Dags för tur till BM. Tjing!

• BrudSommar2006

Vad gäller amningsbh:ar tror jag att jag köpt samtliga mina på Babyland faktiskt men du var ute efter vanliga har jag för mig Telis?

• muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2009-11-16 08:44:11 följande:
    mugglanjag vet inte om jag skrivit det redan eller om jag bara tänkt vackra tankar medan jag smygläst men GRATTIS TILL FÖRSÄLJNINGEN! *krulltrumpeter*
    Fast jAg vill ha knulltrumpeter...
  • nennesjuttioåtta

nej, jag stade ju fel!

*knulltrumpeter mugglan!!!!*

• nennesjuttioåtta

mäh, nu kan jag inte ens stava till stavade.

• muggles

Tack Nenne - dig kan man lita på!

Nu har jag varit och tagit sprutan, går och väntar på att få ont i armen...

• muggles

Sept: stackars dig som ska gå hela veckan och vänta...

• FruCicci

Hejsan hejsan...

Har skummat, my god, jag har varit bort för länge!
    Varit hos mamma och pappa i en vecka sen har det varit full rulle hemma i sthlm hela helgen

Hur mår ni tjejer????

ORE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bebis idag eller ????
    Avundsjuk som fan att du ska få föda barn!

Jnuilejon, såg att di tittade in i helgen! Hej tjejen! Kul!

Springa Mugglan, det får du inte mig till Fy fan vad trist!
    Fast jag ska ju helst äta 20 bullar om dagen för att se normal ut. Jag gillar inte att vara för smal, tycker mitt ansikte ser för jäkligt ut, man ser så gammal ut när man är smal, så jag har försökt moffa i mig en massa onyttigheter på sistonne, men det hjälper väl inte för det....

Telis, jag har aldrig använt ammnings bh överhuvudtaget! Det går likabra utan, med vanlig enligt mig. Och nu kan du väl bara lägga in skydden i vanlig bh?
    HM har amningsbh som är helt ok! Alla babybutiker säljer, även Lindex tror jag!

Kul AM att middagen blev lyckad. Jag älskar stora middagar med finporslin och uppläggingsfat och levande ljus i kristallkronan Lät skit nice!

Snaily, är du säker på tant? kan man inte testa minus trots man är gravid
    har tanten kommit, jag uppfattade det inte så...

JUST DET, medan jag kommer ihåg!
    GRATTIS Livia och Amanda på 2 rep 3 års dagen!
    Tjohoooooo *krulltrumpeter*

Men vad trevligt samtalsämen Lappis, hittade ni några anledningar till att ni inte skulle bli bra adoptivföräldrar????? Knappast va? Ni är ju bäst!

Kängu, hade du fått nytt jobb? Jag trodde du skämtade att du skulle börja jobba med en 5 månaders Finns inte i min värld att jobba! GUUUUDDD vad skönt man har det hemma!

Frejis, hur går det med bebisen?????
    Har magen och det där lagt sig?

Nenne, du är för rolig, jag fnissar av alla dina inlägg. Sjukt skön tjej. När är det frysförsök? Jag har missat... sorry, men vet att ni skulle köra ganska bums.

Kommer inte ihåg alla jag skulle kommentera, förlåt...
    Just, några nya, hej på er.

Här är allr bra annars, om ni undrar. Lillan kan redan STÅ, hon är stark i benen, fast hon håller ju i sig i bordet eller soffan. Sitter gör hon med! 5 1/2 månad gammal, Victor var senare med det där.
    Hon bara skrattar och är så härlig, jag är sååååå tacksam och lycklig!
    Nu ska jag njuta lite av henne och läsa ikapp mera Gosa ner mig i hennes lila huvud!
    Jag älskar barn!

• fru AM

Tack Ore för grattis till Livia! Oh vad spännande - tänk om lill*n kommer idag!!!! Lycka till-kramar!

JAg tassade upp i morse och svängde ihop en hjärtformad tårta med hallon på (enligt order) till Livia och så skred jag och maken in i sovrummet och sjöng och hurrade. Livia (som pratat om denna morgon varenda dag de senaste månaderna) bara morrade och sa åt oss att gå därifrån ... Så vi lommade ut i köket igen. Nåja - hon kom upp till slut och var faktiskt väldigt nöjd med uppvaktningen. Bästa presenten: sparkcykel ( www.micro-se.com/ )

Start: tror precis som du att de har lucianattlinnen på åhléns. Om de är lite stora så kan man fållaupp ärmar och nederkant så kan hon ha det två år i rad (smart va!)

Storsonen har idag rapporterat: ingen hosta, ingen snuva. Osäker temp dock eftersom hans egopappa inte brytt sig om att ha en fungerande termometer

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter