• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • BrudSommar2006

Vad krångligt det verkar att läsa på om skinn. Dessutom ser jag flera röster för Ektorp här, kanske blir det ändå då. Soffan är ju till Iris och Astrid när de ska sitta och titta på tv medan vi tar sovmorgon! Själva tror jag aldrig att vi kommer att sitta i den annat än tillsammans med dem.

Parnassia, jag minns inte när jag började få sammandragningar sist, det var nog inte förrän mot slutet när magen var riktigt stor och tung om jag minns rätt. Är som vanligt inte helt säker på vilken vecka jag är i nu men borde vara vecka 31 plus någonting, alltså typ vecka 32, för nästa vecka är det tillväxt-UL och det skulle jag göra i vecka 32. Hursom så har jag inte fått några sammandragningar att tala om än den här gången.

Var är Ore! Hur kan hon ha annat för sig en kväll som denna, hon borde ju vara här och rapportera läget var femte minut!

• BrudSommar2006

Liten, jag måste helt ha missat att Mindre har hög feber, hur länge har hon haft det och varför tror de inte att det är influensan, det kan det väl mycket väl vara? Iris lilla kusin har haft 40 graders feber sedan i onsdags men tror att hon är feberfri första dagen idag.

• viktualia

Parnassia - ser ut som en grymt snygg soffa!!! Här har projektet soffshopping skjutits upp tills vardagsrummet har golv och väggar i ordning.. och just nu ser det ut som att det dröjer ett tag till.. hm... ska byta fönster bland annat och då lura hit min kära lillebror för lite assistans.. men fönstren har inte kommit än så det får vänta....

Parnassia igen - du kommenterade mina musproblem.. men jag syftade på när jag satt i soffan med bärbara datorn i knät... svårt att ratta en mus då.. fniss...

Hattis - min make reser inte så farligt ofta. Det handlar nog om max två utlandsresor per termin. Men just nu blev det galna undantaget och jag ska stå ut i 10 dagar utan honom. Jag kommer falla dit på alla klassiker.. fniss fniss... Tur att jag planerat helgen....

Ore - GRYMT spännande!! En av mina bästa tjejkompisar fyller år på torsdag så det är nog en bra dag...

AM - bra tips att hejda sig lite med amningsBH-shopping... just nu drar jag F-kupa och jag fasar för att de ska bli ännu större...

Ego - måste gnöla över div eget krångel:
    - magen växer ur mina gravidbrallor och dito kjol = störande!
    - imorse spydde jag på bussen.. hata den busschaffisen som körde, han är SÅ usel... och jag som äter mina Lergigan och allt.. bläää Som tur var så gick det över fort sen.
    - jag har fått ont i rumpan/svanskotan/eller vad det nu är... störande är det i alla fall...

• Telis

BS, jag är i vecka 31 nu så du borde vara eller gå in i vecka 32 när som helst. Är det den 19/1 som är ditt senaste BF?

• Hattis

Vickan - blä för att behöva spy på bussen. Det är faktiskt stor skillnad på hur ryckigt en del kör. (Har själv mått superilla på fullt pendeltåg och när jag jobbat sent en fredagkväll - känns grymt orättvist att folk kan tänkas tro att man har überpartajat när man är gravidillamående och har jobbat över).

• viktualia

Brudsommar - jag instämmer i kören "För Ektorp med extra klädsel". Vår soffa är en IKEA-variant som liknar Ektorp.. minns inte vad den heter dock. Skön och praktiskt.. men räcker inte långt till vårt "nya" vardagsrum.

Och Telis - jag är beredd att hålla med.. skinnsoffor är INTE min favvo heller.. har mycket svårt att se mig själv äga en sådan.. hm...

• fru AM

BS: Är soffan till Iris & Astrid så tycker jag APSELUT att ni ska ha en ROSA EKTORP!!! Så fin rosa färg (om den är som på webben).

Var är Ore? Kanske på BB! Orebebis har tre timmar på sig! JAg hyser visst hopp ...

• BrudSommar2006

Telis, det är den 18:e men sak samma, jag lär väl gå över i alla fall. BM på Auroramottagningen sade ju att det är ofta som man föder ungefär lika om än inte alltid. Jag är väl också mer för tyg men det är just för att jag ser hur fläckigt det blir nu med Iris som jag börjat undra vad som egentligen är bäst.

Vickan, jag skaffade så enormt stora byxor så jag betvivlar att jag kommer att växa i dem, motsatt problem alltså. Det skulle gå att vika ner kanten tills magen blev stor nog men det hjälper inte, de åker ner ändå. När jag insåg att första paret blev förstora beställde jag ett par till i en mindre storlek i väntan på att jag skulle växa i det första paret men även den mindre storleken hasar ner än så länge.

Jag har förresten också riktigt ont i svanskotan, inte kan det väl vara foglossning som sitter bara där?

Blä för att kräkas på bussen, hade du påse med dig?

• BrudSommar2006

Ja, rosa soffa låter inte dumt, beroende på vad maken säger förstås! Den förra var ljust röd och det livade upp faktiskt.

• viktualia

Hattis - jaa nu var det rätt många veckor sedan det hände senast.. extremt tröttsamt.. men min trimmade teknik satt i ryggmärgen så ingen märkte nog något...

dags att sussa och hoppas på välmående till imorgon!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter