• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • kängu

Nej, mulet men inget regn. Ganska skönt faktiskt!
    Nu lunchdags för Ru-återkommer!

• fru AM

Förutsatt att man vet att man haft UVI under graviditeten - med GBS - så ska man komma in i tid för att få dropp. Min BM var i alla fall väldigt noga med att kolla upp så fort det fanns tecken på UVI. Dessutom gjorde de en snabbtest på BB när jag kom in för att föda Livia.

BrudSommar2006 skrev 2009-11-17 10:31:24 följande:
    AM, ja det skulle väl vara en fördel då! Fast det är väl ofta man inte vet om att man har det för det kollar de väl normalt sett inte?
  • BrudSommar2006

OK, så klarar man sig från urinvägsinfektioner så borde man klara sig från GBS alltså.

• Mrs  B

Telis
    Tack!
    Inga kräkolyckor denna gång tack och lov men väl ett besök hos doktorn med Max (tack o lov att man hade en extra semesterförsäkring annars hade det blivit dyrt)
    Men med lite medicin blir allt bra....

Skönt med ett bra samtal om kommande förlossning!

Kängu
    Makens far var också alkoholist under hela hans uppväxt och en bit till och vad han har berättat var det inget vidare. Stor kram till dig!!!!
    Grattis till jobbet!!!!!!!!!!!
    När är det dags att börja???

Idag tar maken sin vaccinationspruta och jag har fått tid på torsdag. Får väl se hur det går sen....

• BrudSommar2006

Mrs B, så det finns vaccin hos er alltså, hoppas att det kommer mer hitåt snart så att vi kan gå med Iris.

• start september

Läste just på Aftonbladet att vissa landsting verkar vara tveksamma till att vaccinera barn under 1,5 år. Vår teheh bli ju det om ett par veckor så det verkar väl lösa sig ändå, men vilken djungel!

Min kommun har inte fått något vaccin alls denna vecka enligt vårdguiden.

• Tinga

Snorkis ? tusen tack för impregneringstipset! Ska se till att besöka en Mio-butik innan vår soffa levereras.

Telis ? vad skönt att du fick träffa en vettigare aurorabarnmorska den här gången. Fast chansen var ju stor, med tanke på hur usel den förra verkade vara. Det är ju jättebra att man kan hålla två spår öppna samtidigt, vad gäller förlossningsmetod.

Kängu ? det var ?redigt? gjort av dig att ge dig ut på en löprunda imorse! Nu gäller det bara att hålla i de här första jobbiga gångerna, så kommer det att gå av sig själv sen. Lunchen gick faktiskt inte så tokigt; Puff åt sitt första hela mål med 1-årsmat, och han klöktes inte en enda gång av bitarna. Och Piff åt i alla fall ett halvt mål, så det var inte så illa det heller.

Mrs B ? välkommen hem! Har ni haft en skön vecka? Jag gissar det, med tanke på väderangivelsen.

September ? Piff blev ju vaccinerad för flera veckor sen, och vi märkte absolut inte av någon som helst reaktion på honom efteråt, varken ömhet vid stickmärket eller några influensasymptom. Jag undrar varför de är så skeptiska till att ge så små barn som är friska, med tanke på att barn i riskgrupper vaccinerats?!?

• kängu

Tinga, härligt att lunchen gick så bra! Jag ska verkligen försöka hålla i, jag har svärmor här några dagar nu så har inga ursäkter för att inte komma iväg, har ju barnpassning!
    Har bokat in mig på träning ikväll också, ska bli kul!

• fru AM

Ja, Telis vad bra att nya Aurorasköterskan var bättre! Och det är väldigt skönt för psyket att ha båda dörrarna öppna vad gäller förlossningsmetod (som ni kanske minns så velade jag in i det sista men hade INTE velat vara hänvisad till bara det ena alternativet).

Är det svininfluensa storsonen har så smittar den verkligen blixtsnabbt. Han pappa började hosta ett dygn efter att han hämtat sonen här. Storsonens feber är i a f nere på 37,5 nu så den är i princip borta.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter