• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Jag har inga fläckar ... blodfläckar försvinner utmärkt med citron och sodavatten men undrade mest om man kunde förebygga med spray den dagen vi får barn. Vår soffa är ljusbeige.

• Lapinette

AM - det är ju en normal process mot klimakteriet ... äggstockarna blir tröttare, äggen sämre kvalitet. Det är ju en av anledningarna till varför man säger att det börjar gå utför (fertilt) efter 35 och snabbt utför efter 39. Sen är det ju vissa som får höga FSH värden tidigare och vissa som hamnar där långt senare.

• fru AM

Ja - men det är så deprimerande om det är svårt att göra något åt det ju.

Men hade Telis & Frejis höga värden så KAN det ju bli bebisar ändå!

Lapinette skrev 2009-11-17 13:11:25 följande:
    AM - det är ju en normal process mot klimakteriet ... äggstockarna blir tröttare, äggen sämre kvalitet. Det är ju en av anledningarna till varför man säger att det börjar gå utför (fertilt) efter 35 och snabbt utför efter 39. Sen är det ju vissa som får höga FSH värden tidigare och vissa som hamnar där långt senare.
  • fru AM

Det var väl någon i tråden som hade testat och alltså kan säga om det är rätt burk?

• Telis

Mitt FSH låg på knappt 10 tror jag, det tyckte min läkare var lite högt men absolut inte för högt. Men sen visade det sig ju ändå att mina ägg var jättedåliga. Frejis låg nog lite högre än mig har jag för mig men hon lyckades ju på egen hand ändå. Så det där värdet kanske ger en liten indikation men man behöver ändå inte ta det som dagsens sanning.

Undrar såååååå hur Frejis och Bumsis har det!!

• Lapinette

Visst är det så men kroppen blir äldre och det finns nog en viss anledning till varför man inte ska skaffa barn när man är 50 år.

Frejis värden tyckte jag var så himla konstiga och jag vet inte om de verkligen stämde. Telis och gosnosen hade ju trötta ägg och har löst det genom äggdonation. Vilket är den bästa lösningen för de som har för höga värden.

• Lapinette

10 var ju inte farligt högt?!

Ja, jag har också tänkt på Frejis och undrat hur de mår.

• Mrs  B

BS
    Här kommer vaccinet i olika doser. Ibland finns det och ibland inte. Skolbarnen fick vänta på sina sprutor i lite mer än en vecka. Bvc hade precis så det räckte till dem i vårt område iaf.
    Max fick sin vecka 43.

Start sep
    Tack!
    Jag tänkte kolla med bvc idag om Malte får sprutan eller ej. Han blir 2 år i januari. Vet inte hur de tänker här...???

Tinga
    En HÄRLIG vecka med mycket bad, sol, mat dricka osv.....
    Trist att vara hemma i kylan igen.
    Härligt att det går framåt med ätandet för pojkarna.
    Vi ska snart börja prova mjölkprodukter på Malte, men just nu har han blåsor i munnen och vägrar både mat och napp så jag vet inte om det är riktigt rätt tillfälle att köra igång med mjölkprodukter just nu.

Am
    Är de vaccinerade för annars har de väl sitt skydd nu då eller???
    Hoppas de kryar på sig snart iaf!

• Lapinette

Som sagt, vet kompisars kompisar som har fått domen - GLÖM BARN - när de velat gå iväg för att göra IVF och sen hoppsan hejsan har blivit gravida på naturlig väg. Det finns liksom ingen logik i det hela.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter