• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Parnassia

Jag vill också ha tips på bra soffimpregningar! Bävar lite för julen när vi "invaderas" av totalt 5 ungar i mellan 1 och 4 år, i kombination med vår nya, ljusa soffa... :-0

Var på jakt efter mammabyxor i helgen. Varken Lindex, kappahl eller H&M hade nåt. Var ska man leta? Vill ha jeans.

ORE!? Hur är det idag??

• fru AM

PArnassia - du behöver ju "bara" lämna ett urinprov (obs fösta morgonurinen) för odling om du ska kolla UVI - behöver du läkartid för det? Jag hade som sagt UVI många gånger under grav. med Livia - från vecka 12 ungefär. Dessutom flera gånger med läskiga bakterien GBS inblandad.

• junilejon

Rosa soffa...ja jag vet inte!! Det beror på var den ska stå? Ska den stå för sig själv i ett eget litet tv-rum så hade det varit snyggt och fint till tjejerna...

Ore-ingen bebbeis än??

Snaily- du behöver inte svara på denna frågan. Men bor din kompis med pojkvänsproblem i Västerås? Börja hennes namn på E???

Jag har skit ont i armen idag, känns som jag har styrketränat i 1 år med bara högerarmen...hoppas det försvinner snart!!!

• Parnassia

Nej, jag behöver nog ingen läkartid för att lämna urinprov. Men om jag ska få nåt utlåtande på sammandragningarna så var det läkare som gällde.

Tack för jeanstips!

• fru AM

Rosa soffa: Snyggt! Jag och maken har bestämt att när barnen blivit lite mindre kladdbenägna så ska vi köpa en gigantiskt stor och gigantiskt dyr howardsoffa i rosa ...

• FruCicci

Jag älskar rosa-)
    Kan verkligen tänka mig det i något rum

Kängu trist m pappsen... verkar som du ej vill lösa det eller att det inte går?

Skriver m en hand, så det blir kort....

Ore???!!!!!!!!!!!
    Hoho hallå.....

• Telis

Käkledsinflammation har min mamma haft så det finns. Hon fick inte äta äpplen på jättelång tid, stackarn. För ett par månader sen hade jag också ont under käken, ungefär som att ha ont i körtlarna där men dom var inte svullna och det var bara på ena sidan. Men det gick över på en vecka eller två, vette sjutton vad det var.

Nu ska jag gå till aurorabarnmorska nummer 2, håll tummarna för att hon är bättre än nummer 1!

Äsch, nätet pajade innan jag hann skicka förut så nu har jag redan varit hos aurorabarnmorskan. Och hon var mycket, mycket bättre! Så skönt. Nu ska jag få en läkartid för ev. snitt och så ska barnmorskan och jag träffas om ett par veckor igen och fortsätta prata om en vanlig förlossning. Jag gillar att hålla alla dörrar öppna.

Välkommen hem, Mrs B! Inga kräksolyckor i restaurangen den här gången?

PB, skönt att samtalet gick bra, hoppas på ett bra provresultat också (även om man inte riktigt kan lita på det precis som Liten sa).

kängu, vad tråkigt med din pappa! Jag har inte heller någon direkt kontakt med min men som tur är så slipper jag iallafall samtal från honom när han druckit för mycket. Stor kram!

Parnassia, om du ska köpa jeans på PoP så prova ordentligt! Det gjorde inte jag så nu går jag runt med ett par för stora byxor som sitter skitdåligt men jag är för snål för att köpa ett par till.

Låter bra att kolla upp UVI! Jag har haft sammandragningar sen kanske vecka 23 men bara när jag går för fort, aldrig i vila.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter